Pagina 2 van 2

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:34
door Paul99
Het is maar net hoe je ermee omgaat denk ik
Ik heb nu 2200 km gereden en sta nu op 1.2 km, dat is redelijk in de buurt van de norm
Woon werk is 27 km enkele reis
Geen laadpaal op het werk en thuis rommel ik met de VOLTEC op eigen kosten
Moet wel goed opletten want met af en toe een ritje op het werk is de accu net krap, dus voorverwarmen thuis en op de ritjes tussendoor de kachel op minimaal. Normaal verwarming op eco, ik Krijg overigens wel koude voeten met de verwarming op eco
Voor mij zou het goedkoper zijn om helemaal niet te laden want de stroom betaal ik zelf en de benzine wordt betaald
Maar ik vind dat het reel is dat we als pioniers er ook wel wat voor over moeten hebben om te pionieren :)

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 21:06
door eco
Tja, wat moet je nu met dergelijke berichtgeving:
1. Wie denkt er tegenwoordig nog serieus dat fabrieksnormen representatief zijn voor het werkelijke verbruik?
2. Het werkelijke verbruik wordt sterk beïnvloed door de rechtervoet van de chauffeur.
3. Bij een plugin hybride is behalve het rijgedrag ook van belang aantal en afstand van de ritten per dag en bovendien aanwezigheid van laadpalen en beschikbare tijd om de accu tussentijds te laden.
4. Zoals ook bij LPG/benzine hybrides zijn er leaserijders die onnodig op benzine rijden.

Hoe je het ook wendt of keert, bij hetzelfde rijgedrag zijn de plugin hybrides een stuk zuiniger dan de traditionele auto's. Over die verschillen zou de berichtgeving volgens mij moeten gaan.

Die leaserijder die het voor elkaar krijgt om 7,8 ltr per 100 km te verbruiken zal met zijn vorige auto vast ook een heel hoog verbruik hebben gerealiseerd... Dat bedrijven daar wat aan gaan doen via de invoering van een mobiliteitsbudget is niet meer dan logisch, maar dat heeft niets met de plugin hybrides te maken.

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: di 06 nov 2012, 08:41
door Thelosen
Wel grappig dat iedereen meteen denkt aan niet juist gebruik door de berijder. Ik heb nog nergens de conclusie gelezen dat er op dit moment misschien nog niet genoeg laadpalen zijn om je auto op ieder gewenst moment bij te laden.

Het blijft frustrerend om ergens weer met een lege accu te moeten vertrekken omdat een gemeente maanden nodig heeft voor een verkeersbesluit.

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: di 06 nov 2012, 12:28
door shumway
Ja, ga maar van Eindhoven naar Leiden, en probeer in Leiden een laadpaal te vinden.

Drama.

Weekendje weg geweest naar het Limburgsche Vijlen, en wat vinden we daar achter de Kerk en Rabobank, jawel, een laadpaal.

Beste ambtenaren van Leiden, gelukkig wordt ook het ontslagrecht voor ambtenaren aangepast ................

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: di 06 nov 2012, 14:17
door Poul
shumway schreef:Ja, ga maar van Eindhoven naar Leiden, en probeer in Leiden een laadpaal te vinden.
Drama.
...
Beste ambtenaren van Leiden, gelukkig wordt ook het ontslagrecht voor ambtenaren aangepast ................
En het bizarre is dat in Noordwijkerhout en Katwijk vele laadpalen zijn te vinden :eh: . Dan snap je toch niet dat Leiden zo achterblijft? :thumbdown:

Groeten,
Poul

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: di 06 nov 2012, 20:04
door MrWhite
Het vervolg van een degelijk onderzoek

Heb je een plugin-hybride? Tankpas inleveren!:
http://www.autoblog.nl/heb-je-een-plugi ... -inleveren

Wel een cool dashboard heeft die Tesla S :D

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: di 06 nov 2012, 20:22
door MartinM
Tja, er is al veel over gezegd. Verbaasd me eigenlijk nog dat het verbruik bij veel mensen laag is.
Maar ja verbruik krijg je als:
- de regering eerst roept (kunduz accoord) dat de 500km regeling/ alleen zakelijk rijden eigenlijk verdwijnt.
Als je dan als lease rijder tussen 25 mei en 1 november een nieuwe auto nodig hebt voor zakelijk gebruik, en je niet het risico wil lopen om een auto van 50 of 60k tegen 20 of 25 procent te moeten bijtellen....
Vervolgens draait de regering dat weer terug, dus rijden er nu best wat mensen rond waar de ampera niet de eerste keus was. Wellicht worden de volgende ampera verkopen meer millieu dan geld gedreven. (Vlg. Poll op forum least merendeel hem om fiscale bijtelling en niet voor millieu.
- als dan ook de stichting die 10.000 palen zou neerzetten, er na 2000 palen mee ophoud, waardoor je geen aanvraag meer kunt indienen, en je woon-werk afstand niet toelaat om alleen op de zaak electra te tanken, en thuis niet een eigen parkeer plek hebt.....
- Opel dan ook de kabel voor publieke laadpunten niet kan leveren

Tja, denk dat de kop bij het verhaal beter kan zijn:
Millieu vriendelijk rijden nog ver weg: regering, energie bedrijven en opel maken er een rommel van.

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Geplaatst: di 06 nov 2012, 20:29
door Alex
MartinM schreef:Tja, er is al veel over gezegd. Verbaasd me eigenlijk nog dat het verbruik bij veel mensen laag is.
Maar ja verbruik krijg je als:
- de regering eerst roept (kunduz accoord) dat de 500km regeling/ alleen zakelijk rijden eigenlijk verdwijnt.
Als je dan als lease rijder tussen 25 mei en 1 november een nieuwe auto nodig hebt voor zakelijk gebruik, en je niet het risico wil lopen om een auto van 50 of 60k tegen 20 of 25 procent te moeten bijtellen....
Vervolgens draait de regering dat weer terug, dus rijden er nu best wat mensen rond waar de ampera niet de eerste keus was. Wellicht worden de volgende ampera verkopen meer millieu dan geld gedreven. (Vlg. Poll op forum least merendeel hem om fiscale bijtelling en niet voor millieu.
- als dan ook de stichting die 10.000 palen zou neerzetten, er na 2000 palen mee ophoud, waardoor je geen aanvraag meer kunt indienen, en je woon-werk afstand niet toelaat om alleen op de zaak electra te tanken, en thuis niet een eigen parkeer plek hebt.....
- Opel dan ook de kabel voor publieke laadpunten niet kan leveren

Tja, denk dat de kop bij het verhaal beter kan zijn:
Millieu vriendelijk rijden nog ver weg: regering, energie bedrijven en opel maken er een rommel van.
Dan kun je gemakkelijk op de radio roepen dat je de tankpassen wilt blokkeren. Als de leaserijders zelf de brandstof moeten voorschieten heeft dat één voordeel: de berijder merkt direct wat het kost......