NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig ...
- Guinness
- Stamgast
- Berichten: 383
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig ...
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NOS bericht
Ligt niet aan de auto, maar aan de chauffeur. (Of aan gemeentes en werkgevers die te laks zijn met palen plaatsen)Guinness schreef:http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/sc/nos_nieuws/dk/nos.11-05-2012.0037/ms/0Km6drMaXh/r/1352101452/pa/248725
Wie de schoen past, trekke hem aan.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
fam_h
- Vaste klant
- Berichten: 245
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 23:31
- km-stand: 150000
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera-e
Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig
1:13, ook al laad je niet op moet je daar volgens mij nog steeds je best voor doen om dat te halen.....
- mc_alistair
- Moderator
- Berichten: 487
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 22:30
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Locatie: Renkum
- Contacteer:
Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig
Ten eerste zijn fabrieksopgaves altijd in een LAB opstelling dus de gemiddelde gebruiker zal dat niet halen.
Mijn vorige auto Ford Mondeo 2.0TDI deed volgens de fabriek ook 1 op 19
nou 1 op 15 was echt wel max.
Daarbij, ik heb nu een levensduurverbruik van 2,7L op 100KM dat had de helft of minder kunnen zijn als het bedrijf waar ik werk op de locatie waar ik zit een laadpaal of stopcontact wil faciliteren. Maar dat doen ze helaas (nog) niet. Valt me vies tegen van een bedrijf dat zegt MVO te zijn (naar de buitenwereld) maar intern het niet echt uitstraalt.
(laatste was wel off-topic maar toch fijn om even van me af te schrijven
)
Mijn vorige auto Ford Mondeo 2.0TDI deed volgens de fabriek ook 1 op 19
Daarbij, ik heb nu een levensduurverbruik van 2,7L op 100KM dat had de helft of minder kunnen zijn als het bedrijf waar ik werk op de locatie waar ik zit een laadpaal of stopcontact wil faciliteren. Maar dat doen ze helaas (nog) niet. Valt me vies tegen van een bedrijf dat zegt MVO te zijn (naar de buitenwereld) maar intern het niet echt uitstraalt.
(laatste was wel off-topic maar toch fijn om even van me af te schrijven
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
-
Hanzzzz
- Stamgast
- Berichten: 426
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
- Locatie: Baarn
Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig
Niet en representatieve gemiddelde immer is alleen gekeken bij een lease maatschappij en dan ook nog bij maar een lease maatschappij.
-
BlackEyed
- Vaste klant
- Berichten: 115
- Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 19:55
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
- Locatie: Omg. Amstelveen
Re: NOS bericht
Ligt wel degelijk aan de auto. Opel adverteert in Nederland met 80 km. Verwarming op normale stand en je houden aan de snelheid levert in de winter bij lange na niet 80 km.Alex schreef:Ligt niet aan de auto, maar aan de chauffeur. (Of aan gemeentes en werkgevers die te laks zijn met palen plaatsen)Guinness schreef:http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/sc/nos_nieuws/dk/nos.11-05-2012.0037/ms/0Km6drMaXh/r/1352101452/pa/248725
Wie de schoen past, trekke hem aan.
Pure oplichting.
Overigens adverteert Chevrolet in Amerika met de Volt '38 miles'. Dat komt meer in de buurt.
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig
Grappig hoe 1 leaseboer zijn eigen straatje probeert schoon te vegen.
"Nieuws" is eigenlijk; als je niet netjes rijdt, verbruikt een auto meer dan beloofd
Ik was ooit eerder de enige binnen een leasepool die een bepaalde auto reed. Eerste brief van de leaseboer luidde "signalering"; "u rijdt veel zuinger dan de norm, goed zo."
2e brief; "u rijdt minder zuinig dan de norm, foei!"
Bleek dat ze de norm hadden aangepast naar het door mij behaalde verbruik in de eerste periode
Ik had overigens een hoger verbruik dan eerst, maar nog steeds lager dan de eerste "norm" 
"Nieuws" is eigenlijk; als je niet netjes rijdt, verbruikt een auto meer dan beloofd
Ik was ooit eerder de enige binnen een leasepool die een bepaalde auto reed. Eerste brief van de leaseboer luidde "signalering"; "u rijdt veel zuinger dan de norm, goed zo."
2e brief; "u rijdt minder zuinig dan de norm, foei!"
Bleek dat ze de norm hadden aangepast naar het door mij behaalde verbruik in de eerste periode
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- volt-NL
- Stamgast
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Eindhoven
Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig
uit het artikel kan ik alleen de beste:
Ze vergeten er bij te vertellen dat het erg afhangt hoeveel kilometer je per dag rijdt. Als je alleen 20km heen en 20km terug rijdt naar je werk, dan haal ik ook wel 0.8l/100km. (Behalve als er weer een VW Touareg bij de oplaad paal gaat staan zoals vandaag, maar dit terzijde) Maar als je af en toe een keer naar Parijs moet, of naar Friesland (vanuit het zuiden van het land), dan haal je dat echt nooit met de huidige accu!
Persoonlijk denk ik dat de leasemaatschappij zelf niet over de verbruikscijfers heeft nagedacht en klakkeloos de fabriek cijfers heeft overgenomen.
en de slechtste halen:Goede voorbeelden zijn er ook. Het braafste jongetje in de klas is een Ampera-chauffeur die een magische 0,4 scoort (1 liter per 250 kilometer)
Maar wat nu het gemiddelde voor een Ampera/Volt is? Behalve dan de opmerking zie ik het niet staanKoploper in de ranglijst is een Ampera-rijder die een gemiddeld benzineverbruik van 7,8 liter per 100 kilometer scoort.
Volgens mij is het beloofde verbruik 1.2L/100km + 80% = 2.16L/100km. Vind ik persoonlijk een goed verbruik.Gemiddeld verbruiken de auto's 80 procent meer brandstof dan hun fabrieksnorm belooft.
Ze vergeten er bij te vertellen dat het erg afhangt hoeveel kilometer je per dag rijdt. Als je alleen 20km heen en 20km terug rijdt naar je werk, dan haal ik ook wel 0.8l/100km. (Behalve als er weer een VW Touareg bij de oplaad paal gaat staan zoals vandaag, maar dit terzijde) Maar als je af en toe een keer naar Parijs moet, of naar Friesland (vanuit het zuiden van het land), dan haal je dat echt nooit met de huidige accu!
Persoonlijk denk ik dat de leasemaatschappij zelf niet over de verbruikscijfers heeft nagedacht en klakkeloos de fabriek cijfers heeft overgenomen.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig
Ik denk dat dat zeker het geval is, tegenwoordig en in dit gevalvolt-NL schreef: Persoonlijk denk ik dat de leasemaatschappij zelf niet over de verbruikscijfers heeft nagedacht en klakkeloos de fabriek cijfers heeft overgenomen.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- RmG
- Bekende
- Berichten: 78
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 20:14
- km-stand: 110000
- Lifetime: 15
- Auto: Ampera
- Locatie: Badhoevedorp
Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig
Niet voor niets moest ik bij onze wagenparkbeheerder een onderbouwing opleveren waarin ik aannemelijk kon maken voldoende KM op stroom te kunnen gaan rijden.
En inderdaad op het werk èn thuis heb ik een laadpaal om dat ook werkelijk te kunnen realiseren.
Gelukkig gingen ze niet zover dat ik ook een 'brandstof-garantie" moest afgeven, een variant die ik ook wel eens heb horen noemen.
Maar ja, er zijn natuurlijk genoeg leaserijders die alleen voor de 0% bijtelling willen gaan, zich over de werkelijke kosten en consequenties niet druk willen maken en dus niet kiezen voor het concept van electrisch rijden.
Ook bij onze wagenparkbeheerder stonden een aantal Prius rijders in de top 10 van brandstof verbruikers.
Dus net als de afweging tussen benzine, gas of diesel, die allemaal helder KM gerelateerd waren, moet je nu een duidelijke calculatie maken met stroom. Toen ik in een benzinewagen opeens vele en lange ritten moest gaan maken ontstond er ook een probleem met de calculatie van de wagen.
En inderdaad op het werk èn thuis heb ik een laadpaal om dat ook werkelijk te kunnen realiseren.
Gelukkig gingen ze niet zover dat ik ook een 'brandstof-garantie" moest afgeven, een variant die ik ook wel eens heb horen noemen.
Maar ja, er zijn natuurlijk genoeg leaserijders die alleen voor de 0% bijtelling willen gaan, zich over de werkelijke kosten en consequenties niet druk willen maken en dus niet kiezen voor het concept van electrisch rijden.
Ook bij onze wagenparkbeheerder stonden een aantal Prius rijders in de top 10 van brandstof verbruikers.
Dus net als de afweging tussen benzine, gas of diesel, die allemaal helder KM gerelateerd waren, moet je nu een duidelijke calculatie maken met stroom. Toen ik in een benzinewagen opeens vele en lange ritten moest gaan maken ontstond er ook een probleem met de calculatie van de wagen.
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.