5 Zitplaatsen in Ampera/Volt?
-
Michel
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
5 Zitplaatsen in Ampera/Volt?
Voor mij was de overweging om voor een Volt te kiezen lastig ivm slechts 4 zitplaatsen. Een 5e zitplek zou praktisch heel wenselijk zijn.
Bij het bekijken van de middenconsole tussen de 2 zittingen op de achterste zitrij begrijp ik niet waarom er geen bank is gemaakt voor 3 zitplaatsen.
Ik lees vaak over het argument doordat de accu's eronder zijn geplaatst dit niet mogelijk was.
Het lijkt erop dat de middenconsole op dezelfde hoogte zit als de zittingen van de achterstoelen. Bij afwezig zijn van de console had hier volgens mij gewoon een zitting geplaatst kunnen worden. Eventueel met een kleine verhoging zodat het toch nog als noodplek kan dienen voor korte afstanden.
Bestaat er misschien een idee om op de plek van middenconsole een leren vulling ala de zittingen te maken zodat deze tussen de zittingen geplaats kan worden en er een noodzitplekje ontstaat (uiteraard ook voor de rugleuning en een oplossing voor een veilgheidsriem)!
Bij het bekijken van de middenconsole tussen de 2 zittingen op de achterste zitrij begrijp ik niet waarom er geen bank is gemaakt voor 3 zitplaatsen.
Ik lees vaak over het argument doordat de accu's eronder zijn geplaatst dit niet mogelijk was.
Het lijkt erop dat de middenconsole op dezelfde hoogte zit als de zittingen van de achterstoelen. Bij afwezig zijn van de console had hier volgens mij gewoon een zitting geplaatst kunnen worden. Eventueel met een kleine verhoging zodat het toch nog als noodplek kan dienen voor korte afstanden.
Bestaat er misschien een idee om op de plek van middenconsole een leren vulling ala de zittingen te maken zodat deze tussen de zittingen geplaats kan worden en er een noodzitplekje ontstaat (uiteraard ook voor de rugleuning en een oplossing voor een veilgheidsriem)!
Zwarte Chevrolet Volt met Webasto schuifdak
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Re: 5 Zitplaatsen in Ampera/Volt?
Plek voor de billen zou inderdaad geen probleem zijn, maar waar laad de middenpassagier zijn/haar benen? Dat is denk ik het echte probleem ... accutunnel loopt door naar voren 
Verder zal de RDW of ergens EG het ding wel als 4 zitter hebben ge-typegoedkeurd, dus zal niet easypeasy worden om 5e zit legaal te doen
Verder zal de RDW of ergens EG het ding wel als 4 zitter hebben ge-typegoedkeurd, dus zal niet easypeasy worden om 5e zit legaal te doen
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Ivo
- Beheerder
- Contacteer:
ja dus
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting
hatchback
Aantal zitplaatsen
4
Aantal staanplaatsen
N.v.t.
Kleur(en)
WIT
Aantal Zitplaatsen
Dit is het maximale aantal (technisch mogelijke) zitplaatsen voor volwassen personen voor gebruik tijdens het rijden. De RDW registreert dit voor personenauto's, bedrijfsauto's, driewielige motorvoertuigen, motorfietsen en bromfietsen.
- ros00232
- Bekende
- km-stand: 44000
- Lifetime: 46
- Auto: Ampera
Toch...het had gekund, even los van de type-goedkeuring. Een achterwiel-aangedreven auto heeft ook een tunnel lopen. Voetjes links en rechts van die tunnel werkte altijd prima in mijn Lexus IS. Het geeft wel wat stoers die 2 stoelen, maar praktisch is het niet en ik denk dat ze het qua bouw wel anders hadden kunnen doen...
Ampera Black - NAV+camera - alarm / Lolo TNM
- mc_alistair
- Moderator
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Contacteer:
Als het had gekunt, dan hadden ze dit echt wel gedaan. Bedenk dat dit product uit de USA komt en daar vinden ze het toch al klein 
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk wel een goed keus, hij is niet groot, maar door de stoelen ipv een bank lekker confi ook achterin.
en verder is het eens wat anders dan al dat standaard.....!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- shumway
- Harde kern
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
mm, moet toch eens achterin gaan zitten
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- ros00232
- Bekende
Snap je argument van de USA en ruimte... Maar de keuze kan ook liggen in de wat meer luxe/premium uitstraling van 2 losse stoelen. Zo is er bij sommige modellen ook om die reden daarvoor gekozen. Zal me niet verbazen als dat hier ook heeft meegespeeld.mc_alistair schreef:Als het had gekunt, dan hadden ze dit echt wel gedaan. Bedenk dat dit product uit de USA komt en daar vinden ze het toch al klein
- Ivo
- Beheerder
- Contacteer:
Het accupack zit echt heel hoog, voel maar eens onder de achterstoelen, die hebben echt een heel dun zitvlak. Ik denk dat de derde zitplaats ECHT niet past. Hoger zitten kan niet, want de daklijn is achter ook erg schuin 
- ros00232
- Bekende
Ja...da's waar, daklijn loopt snel af. Ik denk ook niet dat het in de huidige constructie meer kan, maar de accupack had vast wel een centimetertje of wat minder hoog gekunt....denk je niet!?!?!?!Ivo schreef:Het accupack zit echt heel hoog, voel maar eens onder de achterstoelen, die hebben echt een heel dun zitvlak. Ik denk dat de derde zitplaats ECHT niet past. Hoger zitten kan niet, want de daklijn is achter ook erg schuin