(Defecte) thuislader
-
Hanzzzz
- Stamgast
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
(Defecte) thuislader
Volgens mij moet het mogelijk zijn om de thuislader eenvoudig terug om te bouwen naar 16Ampere laden. Maar ja om daar nu mijn eigen goede onder garantie vallende lader voor te gaan open breken is ook zo wat. Daarbij meestal als je hem open hebt gebroken kan je pas zien hoe je het netjes had moeten doen.
Dus wie doneerd er een of wil er afstand doen voor een schappelijk bedrag. Opgedane kennis en kunde worden natuurlijk op de forum gedeeld. Klein defect of kappotte behuizing is geen probleem.
Dus wie doneerd er een of wil er afstand doen voor een schappelijk bedrag. Opgedane kennis en kunde worden natuurlijk op de forum gedeeld. Klein defect of kappotte behuizing is geen probleem.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Re: (Defecte) thuislader
Schuko stekkermateriaal is niet altijd bestand tegen langdurige belasting op 16A. Ik begrijp wat GM heeft gekozen om hem te limiteren op 10. Verder is een wandlader nauwelijk duurder dan de standaard lader, dus echt een economische case is er ook niet, behalve dat je de omalader "krijgt" bij aflevering.
Wat is je drijfveer?
Wat is je drijfveer?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- sparky
- Newbie
- km-stand: 290
- Lifetime: 15
Ik verwacht niet dat je met 2 rechterhanden en standaard gereedschap dit klusje kunt klaren. Waarschijnlijk moet er een chip geprogrammeerd worden.
Er zijn nu 4 groene lampjes naast elkaar op de voorzijde:
2 lampjes = 6 ampere laden
4 lampjes = 10 ampere laden
In het begin waren er 4 laad-standen:
1 lampjes = 6 ampere laden
2 lampjes = 10 ampere laden
3 lampjes = 13 ampere laden
4 lampjes = 16 ampere laden
Na wat problemen met warme stopcontacten heeft men het amperage naar beneden gebracht. De gebruikers werd toen geadviseerd op niet meer op vol vermogen te laden. Men heeft toen waarschijnlijk de lader anders geprogrammeerd naar de eerder genoemde 6 & 10 ampere.
Er zijn nu 4 groene lampjes naast elkaar op de voorzijde:
2 lampjes = 6 ampere laden
4 lampjes = 10 ampere laden
In het begin waren er 4 laad-standen:
1 lampjes = 6 ampere laden
2 lampjes = 10 ampere laden
3 lampjes = 13 ampere laden
4 lampjes = 16 ampere laden
Na wat problemen met warme stopcontacten heeft men het amperage naar beneden gebracht. De gebruikers werd toen geadviseerd op niet meer op vol vermogen te laden. Men heeft toen waarschijnlijk de lader anders geprogrammeerd naar de eerder genoemde 6 & 10 ampere.
-
Hanzzzz
- Stamgast
Is allemaal bekend. De aanpassing van Opel/Voltec getuigd echter van weinig creativiteit. Men had er ook gewoon een zwaardere stekker aan kunnen maken met een verloop kabel naar een gewone stekker met een automatische zekering van 10 ampere.
Het kan zijn dat er een andere of anders geprogrammeerde chip in zit. Het kan ook zijn dat er gewoon twee pootjes van de chip niet zijn aangesloten.
PS: Als mensen zich zorgen maken of ik wel weet waar ik mee bezig ben en of de risico's onderschat. Ik heb een MBO electronica diploma.
Het kan zijn dat er een andere of anders geprogrammeerde chip in zit. Het kan ook zijn dat er gewoon twee pootjes van de chip niet zijn aangesloten.
PS: Als mensen zich zorgen maken of ik wel weet waar ik mee bezig ben en of de risico's onderschat. Ik heb een MBO electronica diploma.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Contacteer:
De stekker aan de lader is volgens mij niet het probleem, het is de wandcontactdoos waar die typisch ingaat...
Je lader kan het echt wel aan, sterker nog, hij heeft het vroegah gedaan. Maar de installaties bij consumenten thuis gaven problemen.
Nogmaals, wat is je drijfveer? Willen hobby-en met electronica kan er 1 zijn, vanzelfsprekend. Veel techneuten hier op het forum, dus begrip is er vast wel
Je lader kan het echt wel aan, sterker nog, hij heeft het vroegah gedaan. Maar de installaties bij consumenten thuis gaven problemen.
Nogmaals, wat is je drijfveer? Willen hobby-en met electronica kan er 1 zijn, vanzelfsprekend. Veel techneuten hier op het forum, dus begrip is er vast wel
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
fam_h
- Vaste klant
- km-stand: 150000
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera-e
Bij het afhalen van mijn Volt vertelde de dealer dat hij de oplader van zijn demo auto op 16amp. heeft ingesteld.
De auto geeft echter steeds na een aantal seconden na aansluiten een foutmelding (rood lampje).
Het werkte dus niet.
De auto geeft echter steeds na een aantal seconden na aansluiten een foutmelding (rood lampje).
Het werkte dus niet.
-
Hanzzzz
- Stamgast
Het is volgens mij een combinatie. Wandcontact doos, stekker en bedrading.Ivo schreef:De stekker aan de lader is volgens mij niet het probleem, het is de wandcontactdoos waar die typisch ingaat...
Nu moet je een een tweede oplaadpunt kopen die bijna hetzelfde doet en over dezelfde componenten beschikt alleen niet beperkt is. Ze hebben het alleen anders vorm gegeven omdat anders de gemiddelde consument meteen ziet dat de keizer geen kleren aan heeft.
En dat nog wel voor 500 Euro voor een oplaad punt die uit zeer eenvoudige electronica van een handje vol componenten van een euro of 30 bestaat.
Ja je kan inderdaad alles laten doen en de kosten aftrekken van de belasting maar er zitten dus wel een paar mensen ergens op de wereld ons geld en of ons belastinggeld in hun zak te steken zonder daar voldoende prestatie tegenover te zetten.
Motivatie? principes
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
Ik vraag mij af of de vaste wandlader wel een chip aan boord heeft!!! Zie: https://dl.dropbox.com/u/13188745/BinnenkantVoltec.jpgHanzzzz schreef:En dat nog wel voor 500 Euro voor een oplaad punt die uit zeer eenvoudige electronica van een handje vol componenten van een euro of 30 bestaat.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Marcel
- Stamgast
- km-stand: 70000
- Lifetime: 21
Lijkt er niet op als je zo ff kijkt 
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
-
Hanzzzz
- Stamgast
Ik zie het niet het heoft natuurlijk niet.Unit106 schreef:Ik vraag mij af of de vaste wandlader wel een chip aan boord heeft!!! Zie: https://dl.dropbox.com/u/13188745/BinnenkantVoltec.jpgHanzzzz schreef:En dat nog wel voor 500 Euro voor een oplaad punt die uit zeer eenvoudige electronica van een handje vol componenten van een euro of 30 bestaat.
Maar hoe kom je aan de foto's M.a.w. wie heeft dat ding open liggen?