Nieuwe Volt rijder
-
fam_h
- Vaste klant
- Berichten: 245
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 23:31
- km-stand: 150000
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera-e
Nieuwe Volt rijder
Hoi Allen,
Afgelopen vrijdag heb ik na 5 maanden strijd eindelijk mijn Volt op kunnen halen. Strijd? Ja, zo heb ik het tenminste wel ervaren.
In december mocht ik na 4 jaar Cadillac BLS rijden een nieuwe leasewagen uitzoeken. In die periode is mijn vrouw een Lexus CT200h gaan rijden en heeft me eigenlijk wel besmet met het zuinig rijden virus besmet. Toen ik in januari een reclame zag voor de Ampera was ik verkocht. Technologie&looks spraken met enorm aan. Het is uiteindelijk wel een Volt geworden omdat deze beter past bij mijn smaak. Na lang twijfelen over de kleur heb ik een cyber gray met chroomgepolijste velgen uitgekozen.
Mijn werkgever en de leasemaatschappij wilden in 1e instantie niet echt meewerken.
De leasemaatschappij vroeg een extra voorschot aan de werkgever ivm. de risico's bij het in leasenemen. En we hebben geloof ik wel 10 mailtjes gehad waarin de leasemaatschappij nadrukkelijk vroeg of we wel zeker wisten of we deze auto echt wilden gaan leasen.
Dat was niet echt motiverend voor de werkgever om zijn handtekening te zetten. Deze zit in deze tijden zeker niet te wachten op een extra voorschot. Daarnaast droegen artikelen in e.g. autoweek over het verbruik ook niet echt toe aan de snelheid van de besluitvorming.
Echter nadat ik aangeboden had desnoods het voorschot zelf te willen aanbetalen en we een vast budget voor energie verbruik (benzine + electriciteit) hadden afgesproken kreeg ik goedkeuring.
Wat toen helemaal top was is dat de dealer waar ik de auto wilde bestellen in maart al een auto had besteld in mijn configuratie. Toen eind mei de leasemaatschappij de bestelling plaatste stond mijn auto dus al in Anterwerpen en 2 weken later voila.
1e rij ervaringen zijn super. Vooral de stilte geweldig gewoon. Ik was wel benieuwd naar de verbruikscijfers die ik zou kunnen realiseren. Ook dit valt me echt niet tegen. Vandaag met het gezin een rit naar A'dam gemaakt zo'n 183 km. Hiervan 89km op electra en 94 km op benzine. Daarbij is 4,88l benzine verbruikt. Dit heb ik gereden met 105km/h op de snelweg. Voor mijn gevoel zonder veel moeite goede verbruikscijfers gehaald, zelfs voor benzine volgens mij.
Volgende stap is nu de bestelde laadpaal thuis monteren om met 16A te kunnen laden.
En ervoor zorgen dat er op kantoor laadpalen komen. Vorige week heb ik contact gehad met de beheerder van het bedrijventerrein waar we zitten en ik was de 1e die erom vroeg. Ze zouden in overleg gaan met de pandeigenaar & gemeente om te kijken hoe e.e.a geregeld kan worden. Mij benieuwen.
Tot die tijd laad ik via een verlengsnoer uit de hal. Vrijdag heb ik dat de 1e keer gedaan en dat ging prima.
Afgelopen vrijdag heb ik na 5 maanden strijd eindelijk mijn Volt op kunnen halen. Strijd? Ja, zo heb ik het tenminste wel ervaren.
In december mocht ik na 4 jaar Cadillac BLS rijden een nieuwe leasewagen uitzoeken. In die periode is mijn vrouw een Lexus CT200h gaan rijden en heeft me eigenlijk wel besmet met het zuinig rijden virus besmet. Toen ik in januari een reclame zag voor de Ampera was ik verkocht. Technologie&looks spraken met enorm aan. Het is uiteindelijk wel een Volt geworden omdat deze beter past bij mijn smaak. Na lang twijfelen over de kleur heb ik een cyber gray met chroomgepolijste velgen uitgekozen.
Mijn werkgever en de leasemaatschappij wilden in 1e instantie niet echt meewerken.
De leasemaatschappij vroeg een extra voorschot aan de werkgever ivm. de risico's bij het in leasenemen. En we hebben geloof ik wel 10 mailtjes gehad waarin de leasemaatschappij nadrukkelijk vroeg of we wel zeker wisten of we deze auto echt wilden gaan leasen.
Dat was niet echt motiverend voor de werkgever om zijn handtekening te zetten. Deze zit in deze tijden zeker niet te wachten op een extra voorschot. Daarnaast droegen artikelen in e.g. autoweek over het verbruik ook niet echt toe aan de snelheid van de besluitvorming.
Echter nadat ik aangeboden had desnoods het voorschot zelf te willen aanbetalen en we een vast budget voor energie verbruik (benzine + electriciteit) hadden afgesproken kreeg ik goedkeuring.
Wat toen helemaal top was is dat de dealer waar ik de auto wilde bestellen in maart al een auto had besteld in mijn configuratie. Toen eind mei de leasemaatschappij de bestelling plaatste stond mijn auto dus al in Anterwerpen en 2 weken later voila.
1e rij ervaringen zijn super. Vooral de stilte geweldig gewoon. Ik was wel benieuwd naar de verbruikscijfers die ik zou kunnen realiseren. Ook dit valt me echt niet tegen. Vandaag met het gezin een rit naar A'dam gemaakt zo'n 183 km. Hiervan 89km op electra en 94 km op benzine. Daarbij is 4,88l benzine verbruikt. Dit heb ik gereden met 105km/h op de snelweg. Voor mijn gevoel zonder veel moeite goede verbruikscijfers gehaald, zelfs voor benzine volgens mij.
Volgende stap is nu de bestelde laadpaal thuis monteren om met 16A te kunnen laden.
En ervoor zorgen dat er op kantoor laadpalen komen. Vorige week heb ik contact gehad met de beheerder van het bedrijventerrein waar we zitten en ik was de 1e die erom vroeg. Ze zouden in overleg gaan met de pandeigenaar & gemeente om te kijken hoe e.e.a geregeld kan worden. Mij benieuwen.
Tot die tijd laad ik via een verlengsnoer uit de hal. Vrijdag heb ik dat de 1e keer gedaan en dat ging prima.
-
Thelosen
- Vaste klant
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:04
- km-stand: 23000
- Lifetime: 24
- Auto: Bolt
Re: Nieuwe Volt rijder
Welkom op het forum en gefeliciteerd met jouw nieuwe auto!
De worsteling met de leasemaatschappij en de werkgever zijn helaas terugkerende problemen. Als je een dikke Diesel wilt bestellen die de 1 op 15 niet haalt, dan is dat geen probleem. Maar als je een zuinige auto wilt bestellen, dan moet je ineens extra zekerheid gaan geven aan je werkgever....
De laadpaal thuis is redelijk goed te doen. Op de zaak is meestal de grootste uitdaging.
De worsteling met de leasemaatschappij en de werkgever zijn helaas terugkerende problemen. Als je een dikke Diesel wilt bestellen die de 1 op 15 niet haalt, dan is dat geen probleem. Maar als je een zuinige auto wilt bestellen, dan moet je ineens extra zekerheid gaan geven aan je werkgever....
De laadpaal thuis is redelijk goed te doen. Op de zaak is meestal de grootste uitdaging.
- Guinness
- Stamgast
- Berichten: 383
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
Re: Nieuwe Volt rijder
Welkom!
Leuk om te lezen hoeveel moeite je hebt gedaan om toch een Volt te kunnen rijden. Ik bemerk ook veel onbegrip vanuit de omgeving en werk. Het is te onbekend voor mensen.
Leuk om te lezen hoeveel moeite je hebt gedaan om toch een Volt te kunnen rijden. Ik bemerk ook veel onbegrip vanuit de omgeving en werk. Het is te onbekend voor mensen.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
-
hjk
- Bekende
- Berichten: 81
- Lid geworden op: do 17 mei 2012, 19:55
- km-stand: 81000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuwe Volt rijder
Een vraagje,
Is het jou wel gelukt om de gepolijste velgen te bestellen. Mij is verteld dat dit in nederland niet mogelijk was i.v.m. de pekel. Ik bleek de eerste te zijn wie hierom gevraagd. Ik heb de auto nog niet besteld. Dus indien het jou wel is gelukt.
Is het jou wel gelukt om de gepolijste velgen te bestellen. Mij is verteld dat dit in nederland niet mogelijk was i.v.m. de pekel. Ik bleek de eerste te zijn wie hierom gevraagd. Ik heb de auto nog niet besteld. Dus indien het jou wel is gelukt.
Volt, Cyber gray, SPX Voltec wandlader
-
Marco
- Stamgast
- Berichten: 250
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 01:00
- km-stand: 78000
- Lifetime: 44
- Auto: Ampera
- Locatie: Almere
Re: Nieuwe Volt rijder
Welkom, mijn leasemij was juist heel positief (ze hadden er al 200 ingekochtfam_h schreef:
1e rij ervaringen zijn super. Vooral de stilte geweldig gewoon. Ik was wel benieuwd naar de verbruikscijfers die ik zou kunnen realiseren. Ook dit valt me echt niet tegen. Vandaag met het gezin een rit naar A'dam gemaakt zo'n 183 km. Hiervan 89km op electra en 94 km op benzine. Daarbij is 4,88l benzine verbruikt. Dit heb ik gereden met 105km/h op de snelweg. Voor mijn gevoel zonder veel moeite goede verbruikscijfers gehaald, zelfs voor benzine volgens mij.
Die 4.88 is dat voor de 94km op benzine of totaal op de 183km?
Succes
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe Volt rijder
Vreemd. Ze staan gewoon in de Nederlandse folder.hjk schreef:Een vraagje,
Is het jou wel gelukt om de gepolijste velgen te bestellen. Mij is verteld dat dit in nederland niet mogelijk was i.v.m. de pekel. Ik bleek de eerste te zijn wie hierom gevraagd. Ik heb de auto nog niet besteld. Dus indien het jou wel is gelukt.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
fam_h
- Vaste klant
- Berichten: 245
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 23:31
- km-stand: 150000
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuwe Volt rijder
@HJK: De gepolijste velgen heb ik "gewoon" als optie kunnen bestellen. Deze werden wel door de dealer afgeraden ivm. de pekel. Ik ga dan ook mijn winterbanden op een extra setje LM velgen laten plaatsen. Let wel, de gepolijste velgen zijn niet goedkoop. De prijs uit de optielijst is per stuk!
@Marco: ûh, dat is toch hetzelfde? De 4.88l is voor de 94KM die ik op benzine heb gereden van de totale rit van 183km. Totaal voor de 183Km is dus 10KWH+ 4.88l. Overigens vind ik 1:19 benzineverbruik niet slecht na alle berichten van de 1:15 die ik her en der lees.
@Marco: ûh, dat is toch hetzelfde? De 4.88l is voor de 94KM die ik op benzine heb gereden van de totale rit van 183km. Totaal voor de 183Km is dus 10KWH+ 4.88l. Overigens vind ik 1:19 benzineverbruik niet slecht na alle berichten van de 1:15 die ik her en der lees.
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Nieuwe Volt rijder
Goeie keusfam_h schreef:Het is uiteindelijk wel een Volt geworden omdat deze beter past bij mijn smaak. Na lang twijfelen over de kleur heb ik een cyber gray met chroomgepolijste velgen uitgekozen.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
-
hjk
- Bekende
- Berichten: 81
- Lid geworden op: do 17 mei 2012, 19:55
- km-stand: 81000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuwe Volt rijder
Goedenavond,
Ik heb nog een vraag over de velgen. Heb je nog een foto van de combinatie met de Cyber grey. De prijs van de velgen vind ik zelf aan de hoge kant, in NL dan. In de omringende landen zijn de prijzen allemaal rond de €500- €600- per 4 als ik het zo in de prijslijsten zie, zelfs in de USA. Probeerd de importeur er hier extra geld aan te verdienen of zijn de dealers slecht geïformeerd. De mijne vertelde dat ze niet geleverd werden.
Ik heb nog een vraag over de velgen. Heb je nog een foto van de combinatie met de Cyber grey. De prijs van de velgen vind ik zelf aan de hoge kant, in NL dan. In de omringende landen zijn de prijzen allemaal rond de €500- €600- per 4 als ik het zo in de prijslijsten zie, zelfs in de USA. Probeerd de importeur er hier extra geld aan te verdienen of zijn de dealers slecht geïformeerd. De mijne vertelde dat ze niet geleverd werden.
Volt, Cyber gray, SPX Voltec wandlader
-
Michael
- Stamgast
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Nieuwe Volt rijder
Hier in nederland ook:
http://www.chevrolet.nl/modellen/volt/accessoires.html
17 inch lichtmetalen velg gepolijst
7Jx17 - 5 gaats - gepolijst. Prijzen zijn adviesprijzen incl. BTW.
Prijs: € 458,00
Artikelnummer: D09599008
http://www.chevrolet.nl/modellen/volt/accessoires.html
17 inch lichtmetalen velg gepolijst
7Jx17 - 5 gaats - gepolijst. Prijzen zijn adviesprijzen incl. BTW.
Prijs: € 458,00
Artikelnummer: D09599008