Even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
KlaaZ
Bekende
km-stand: 104500
Lifetime: 37
Auto: Ampera

Even voorstellen

Bericht door KlaaZ »

Goedemiddag,

Ik ben Klaas, 45 jaar en sinds 9 januari de trotse eigenaar van een Opel Ampèra. Ik wilde eerst een witte kopen, bij een Bovagdealer, maar elke auto waar ik kwam kijken had schades of andere mankementen waar in de advertentie niet over werd gesproken. Zo werd bijvoorbeeld geadverteerd met "onderhoudsboekjes aanwezig" alleen bleek er geen enkele pagina ingevuld te zijn. Ik had dus nog weinig vertrouwen in de dealers en ben dus maar particulier gaan zoeken.

Ik heb uiteindelijk bij een particulier een zilverkleurige Ampèra gevonden met 89.500 km op de teller uit december 2013. Volledig dealeronderhouden en boekjes zijn wel helemaal ingevuld. Zelfs de garantie op het onderstel (chassis) is nog geldig, omdat deze netjes jaarlijks is geïnspireerd. Uiteindelijk vond ik de staat van de auto belangrijker dan de kleur.

Ik heb inmiddels 2.000 vrolijke kilometers gereden, waarvan 1.650 elektrische. Tot nog toe geen problemen gehad. De helft van de tijd kan ik thuis laden, op de openbare parkeerplaats voor mijn deur met het snoer over de stoep. Dit is het meest gunstig vanwege mijn zonnepanelen met 2000 kwh overcapaciteit per jaar. De rest gebeurt dus aan de openbare laadpaal.

De capaciteit van mijn accu is nog prima. Ik heb ongeveer 9,6 tot 9,9 kwh tot mijn beschikking en rijd 53 km bij 0 graden. Inmiddels is het wat warmer en haal ik 66 km.

Hiervoor had ik een VW polo diesel uit 2012 (zelf nieuw gekocht). Die auto had pas 98000 km gereden, en kon nog heel lang mee, maar bleek veel meer uit te stoten dan de fabrikant opgaf. Ik wilde sowieso elektrisch gaan rijden (ook vanwege mijn zonnepanelen), maar kon mij geen nieuwe veroorloven. Omdat ik ook op vakantie voldoende range wilde hebben, zonder uren aan de laadpaal te staan, kwam ik dus op een plugin hybride uit, waarbij de Opel Ampèra en Chevrolet Volt de meest betaalbare leken.

Tot nog toe ben ik heel tevreden, maar ik lees al wel hier en daar dat er zich toch relatief veel technische problemen voordoen. Ik hoop dat ik hiervan enigszins gespaard blijf.
Cooper
Vaste klant
km-stand: 0
Lifetime: 0

Re: Even voorstellen

Bericht door Cooper »

Gefeliciteerd. Veel merken hebben technische kwalen.
Daarintegen lees ik op de Amerikaanse volt forum weer veel positieve aspecten.
Volt 2018-2023
Nissan leaf Ev 2023(foutje)
Ampera 2024
tofelec
Stamgast
km-stand: 100027
Lifetime: 12

Bericht door tofelec »

Welkom ;)
sbogovac
Harde kern
km-stand: 138578
Lifetime: 18

Bericht door sbogovac »

Welkom!

Ja... alle voertuigen kennen "technische kwalen" en het "leuke" is dat je die meestal leest op dit soort fora...

Je zou bijna denken dat het enkel kommer en kwel is, maar dat komt ook doordat mensen nu eenmaal niet geneigd zijn om op een forum te komen schrijven over hoe geweldig en probleemloos ze door het leven akkeren... :D
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Plaats reactie