even voorstellen

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
keesbaron
Newbie
km-stand: 129138
Lifetime: 3
Auto: Ampera

even voorstellen

Bericht door keesbaron »

Hallo, ik ben Kees. ik heb nu 3 jaar een ampere uit 2013.
Ben zeer tevreden over de auto, wel bezorgd over eventuele software problemen, de auto lijkt soms een eigen leven te leiden.
Laatst sprong midden in de nacht de binnenverlichting aan, om even later weer doven.
Ik was op zoek naar de mogelijkheid voor een fietsendrager vandaar dat ik bij dit forum terecht kwam.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Ivo »

Hallo Kees,

Welkom op het forum. Ik denk dat je antwoorden op je vragen wel kunt vinden :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
sbogovac
Harde kern
km-stand: 138578
Lifetime: 18

Bericht door sbogovac »

Welkom Kees!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
wimred123
Newbie
km-stand: 76000
Lifetime: 5
Auto: Volt

Bericht door wimred123 »

Hallo, ik ben Wim. Ik heb onlangs een Chevrolet Volt (model 2014) gekocht. 75.000 km maar ziet er uit als nieuw. Rijdt perfect. Ik laad hem ‘s-nachts op met een paaltje in mijn voortuin tegen daltarief. Helaas is de actieradius bij de hudige lage temperaturen niet erg hoog. Is ca. 45 km. Volgens de specificatie zou dit 60-83 km moeten zijn.
Momenteel gaat plotseling het laadklepje voor de laadkabel niet open. Lage temperatuur?
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Hoi Wim, welkom op dit forum. Je kunt hir op veel vragen een antwoord vinden.
Het probleem met het laadkleppen is een bekend probleem. Als je met de zoekfunctie van dit forum zoekt op 'laadklepje' dan vind je ook hoe je dit kunt oplossen (korte termijn oplossing die ikzelf gebruik is, dat ik met mijn laadpasje het klepje even 'help' open te gaan als ik de knop voor het openen van het laadklepje indruk. Dan wipt het klepje zo open.).

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
GomezNL
Vaste klant
km-stand: 103400
Lifetime: 21
Auto: Volt

Bericht door GomezNL »

Hallo Wim, welkom.
Het laadklepje dat niet open gaat is inderdaad een bekend probleem. Bij mij heeft het geholpen om het rubber aan het klepje in te sprayen met siliconen spray en daarna even droog te maken.

Actieradius op accu is bij lagere temperatuur minder dan bij hogere temperaturen. En ook afhankelijk van de conditie van het accupakket. Zelf heb ik met snelweg km's nog nooit meer dan 48 km gezien (100km/h) en op 80km wegen 55 km op één lading. Dit is allemaal na de beruchte laatste update vanuit GM. Dit allemaal bij temperaturen boven de 10 graden. Bij lagere temperaturen neemt dit af naar 38 km.
sbogovac
Harde kern
km-stand: 138578
Lifetime: 18

Bericht door sbogovac »

Welkom Wim!

Inderdaad is hetlaadklepje een bekend probleem (en een beetje WD40 spray doet wonderen).

Daarnaast is 45km bereik met deze temperaturen gewoon "netjes" (tenzij je inderdaad de door GomezNL genoemde "update" heb mogen krijgen, in dat geval is't weer zo'n 10-20% minder). Hangt daarnaast erg af van veel factoren naast temperatuur; zoals welke hulpmiddelen gebruik je (stoelverwarming is aanzienlijk zuiniger dan de lucht verwarmen en je kunt bij langere ritten bijvoorbeeld ook beginnen op de ICE motor zodat je die restwarmte gebruikt om de ruimte te verwarmen)... Ik heb zelf in de lente/herfst bij temperaturen rond de 20 graden en op de rechter baan met de gemiddelde snelheid van een vrachtwagen in de cruisecontrol regelmatig >80km. eruit geperst...

Succes en veel plezier!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Plaats reactie