Nieuwe Ampera rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Matthieu
Newbie
km-stand: 129000
Lifetime: 33
Auto: Ampera

Nieuwe Ampera rijder

Bericht door Matthieu »

Ik zal me even voorstellen op dit forum. Matthieu en sinds enkele dagen de eigenaar van een Ampera uit 2012. Een beetje bewuste en pragmatische keuze, maar zeker tevreden mee. Na lang zoeken en veel vergelijken uiteindelijk voor een exemplaar uit 2012 gekozen; 1e eigenaar, 129d km, nette auto - alle opties.

1e ritje inmiddels achter de rug en ook de 1e ervaringen. Hele fijne en stille auto, goede geluidsinstallatie maar de afdeling intuïtieve bediening was kennelijk op vakantie toen deze auto werd ontworpen :D. Instructieboekje er maar bij, los van de af en toe hilarische vertaling kom je daar wel een eindje verder mee...

Inmiddels ook de 1e keer geladen; 40km elektrisch. Daar had ik graag iets meer gezien, maar misschien trekt dat nog wat bij. Puntje is ook nog de DAB ontvanger, daar is ook nog wat werk aan de winkel. We ontvangen alleen maar buitenlandse zenders. Van de week ook de eerste langere ritten. Ik zal nog een update plaatsen.
sbogovac
Harde kern
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Nieuwe Ampera rijder

Bericht door sbogovac »

Matthieu schreef:Ik zal me even voorstellen op dit forum. Matthieu en sinds enkele dagen de eigenaar van een Ampera uit 2012. Een beetje bewuste en pragmatische keuze, maar zeker tevreden mee. Na lang zoeken en veel vergelijken uiteindelijk voor een exemplaar uit 2012 gekozen; 1e eigenaar, 129d km, nette auto - alle opties.

1e ritje inmiddels achter de rug en ook de 1e ervaringen. Hele fijne en stille auto, goede geluidsinstallatie maar de afdeling intuïtieve bediening was kennelijk op vakantie toen deze auto werd ontworpen :D. Instructieboekje er maar bij, los van de af en toe hilarische vertaling kom je daar wel een eindje verder mee...

Inmiddels ook de 1e keer geladen; 40km elektrisch. Daar had ik graag iets meer gezien, maar misschien trekt dat nog wat bij. Puntje is ook nog de DAB ontvanger, daar is ook nog wat werk aan de winkel. We ontvangen alleen maar buitenlandse zenders. Van de week ook de eerste langere ritten. Ik zal nog een update plaatsen.

Welkom!

Uiteraard een herkenbaar verhaal, heerlijke auto!!!

Wat betreft die kilometers: kijk vooral eerst even naar het "verbruik" in kWh. Dan weet je "hoeveel erin zit". Het aantal kms. is namelijk heel sterk afhankelijk van allerlei factoren: uiteraard van het gebruik van jouw rechtervoet, maar ook (heel erg) van de temperatuur (bij dezelfde route maakt dat bij mij eenverschil van 20km. of ik'm afleg bij -2 [45 km.] of bij 18 [65 km.] graden). En dan heb ik het nog niet eens over het verbruik van de verwarming...

Nog heel veel om uit te zoeken voor je, lijkt me zo... heel veel plezier ermee!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
Plaats reactie