Hoi allen,
Sinds begin december gestart met een nieuwe baan, ipv 150km per dag naar 75km per dag. Dit was met de diesel niet meer financieel verantwoord dus deze te koop gezet en de zoektocht gestart naar een alternatief.
Het moest in ieder geval een hybride worden! Steeds vaker en vaker kwam ik op de Opel Ampera en/of Chevrolet Volt uit, ziet er beter uit als een prius en dan nog goedkoper ook!! (Plug-in versie)
Om een lang verhaal kort te maken........, ik ben nu in het bezit van een parelmoer witte Ampera uit 2013 met ondertussen 118000 km op de klok.
Wat een heerlijke rijervaring is dit, rust en nog eens rust, haal nu rond de 60km uit een lading en verwacht dat dit nog wel wat meer wordt zodra de temperaturen gaan stijgen.
Om ook gelijk maar even met de deur in huis te vallen! Is er een goede Opel dealer in de kop van noord Holland die verstand heeft van deze auto?
Ik begrijp dat niet iedere dealer deze auto kan onderhouden.
Met electrische groet,
Ramon
Nieuwe Ampera rijder.
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Re: Nieuwe Ampera rijder.
Welkom op dit forum. Fijn dat de Ampera je zo goed bevalt de eerste maand.
Als ik Google op Opel garages die de Ampera mogen onderhouden (volgens de website), kom ik op Wormerveer en Purmerend uit. Niet echt de kop van Noord-Holland ...
Groeten,
Poul
Als ik Google op Opel garages die de Ampera mogen onderhouden (volgens de website), kom ik op Wormerveer en Purmerend uit. Niet echt de kop van Noord-Holland ...
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
sbogovac
- Harde kern
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Inderdaad welkom, en inderdaad fijn om te lezen dat de Ampera bevalt (wij snappen dat natuurlijk wel...)
Als de door jou ingevoerde km. stand klopt en het inderdaad een Ampera uit 2013 betreft dan is het, mits het onderhoudsboekje "compleet" is, inderdaad wel prettig om de auto bij een erkende "Ampera service" (dat is de zoekterm) te onderhouden. Dan behoud hij i.i.g. nog ruim een jaar zijn garantie op het hoogspanningsgedeelte...
Als de door jou ingevoerde km. stand klopt en het inderdaad een Ampera uit 2013 betreft dan is het, mits het onderhoudsboekje "compleet" is, inderdaad wel prettig om de auto bij een erkende "Ampera service" (dat is de zoekterm) te onderhouden. Dan behoud hij i.i.g. nog ruim een jaar zijn garantie op het hoogspanningsgedeelte...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
-
Ramon72
- Newbie
- km-stand: 116500
- Lifetime: 2
Allereerst bedankt voor de reacties!
Mijn Ampera is idd tot op heden dealer onderhouden bij orange motors in Rotterdam.
Gelukkig voor mij is dit nog in december gebeurd bij 114d km, met een interval van 30d km scheelt dit weer.
Tot die tijd kan ik mij gelukkig nog beroepen op de garantie, echter geeft niets aan dat er wat aan zit te komen.
Ga mij nog verdiepen in het forum en mocht ik nog vragen hebben dan zal ik deze stellen.
Groet,
Ramon
Mijn Ampera is idd tot op heden dealer onderhouden bij orange motors in Rotterdam.
Gelukkig voor mij is dit nog in december gebeurd bij 114d km, met een interval van 30d km scheelt dit weer.
Tot die tijd kan ik mij gelukkig nog beroepen op de garantie, echter geeft niets aan dat er wat aan zit te komen.
Ga mij nog verdiepen in het forum en mocht ik nog vragen hebben dan zal ik deze stellen.
Groet,
Ramon
-
sbogovac
- Harde kern
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
Let er even op dat die interval 30.000 km. OF 1 jaar is (al naar gelang welke als eerste komt).Ramon72 schreef:[...] met een interval van 30d km scheelt dit weer. [...]
Dus als je na een jaar nog geen 30.000 km. hebt afgelegd moet hij toch naar de dealer voor een service beurt... Ik weet dus niet uit welke maand van 2013 jouw auto komt, maar als je de garantie in 2021 nog wil laten gelden zul je voor 31 december 2020 toch echt nog "even" langs de dealer voor een service beurtje moeten gaan...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
Welkom Ramon!!
Ik ben zelf nog altijd bij de lokale Opel dealer (Broekhuis Deventer) geweest.
Enige puntje is dat zij op dit moment (nog) niet aan het hoogspannings gedeelte/aandrijving mogen sleutelen, dus voor die dingen (2x voor gekomen in de afgelopen 5 jaar) moet ik naar Broekhuis Apeldoorn.
Maar de onderhoudskosten vallen mij tot op heden mee, zeker vergeleken met mijn vorige auto (BMW 3 serie diesel van meer dan 10 jaar oud...)
Komt wwel bij dat ik tegenwoordig niet meer zo veel km's maak (nog geen 7.000 km in 2019, tegen de 35 tot 40k km per jaar toen ik de auto kocht....)
Regulier onderhoud kan in principe elke garage (ook niet Opel) wel doen.Ramon72 schreef:Ik begrijp dat niet iedere dealer deze auto kan onderhouden.
Ik ben zelf nog altijd bij de lokale Opel dealer (Broekhuis Deventer) geweest.
Enige puntje is dat zij op dit moment (nog) niet aan het hoogspannings gedeelte/aandrijving mogen sleutelen, dus voor die dingen (2x voor gekomen in de afgelopen 5 jaar) moet ik naar Broekhuis Apeldoorn.
Maar de onderhoudskosten vallen mij tot op heden mee, zeker vergeleken met mijn vorige auto (BMW 3 serie diesel van meer dan 10 jaar oud...)
Komt wwel bij dat ik tegenwoordig niet meer zo veel km's maak (nog geen 7.000 km in 2019, tegen de 35 tot 40k km per jaar toen ik de auto kocht....)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.