Goedemorgen mede Ampera rijders,
Vanaf 9 december maak ik de overstap naar een volledig elektrische auto (2013 Renault Zoe).
De volledig elektrische range van de Ampera is me toch echt tegen gevallen (en de inruilwaarde ook trouwens)..
En heb ook veel problemen gehad met mijn Ampera in dat half jaar dat ik hem heb gehad.
En ja ik weet het, Renault is Frans dus ook kans op problemen ;-(
Veel rijplezier met jullie Ampera !
Bye Bye
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Bye Bye
Het ga je goed met de ZoË!
Laat nog eens weten hoe de overstap bevalt.
Laat nog eens weten hoe de overstap bevalt.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Bye Bye
Ik heb er nu 10.000 km opzitten in 10 weken in mijn Zoe (waarom die ë toch elke keer weer opduikt waar ie niet hoort
) en kwalitatief zeker lichtjaren beter dan de Ampera. Maar: comfort op drempels is natuurlijk bij een auto met een kleine wielbasis veel minder dan bij de Ampera. Het is wat dat betreft wel een "appel met peer vergelijken geval".
Wat mij enorm bevalt is het "snelle langzaam laden", veel laadpalen gaan tot 11 KW per uur dus 1 afspraak is voldoende om met een volle accu huiswaarts te keren. Daardoor gebruik ik veel minder snelladers dan met de Leaf en E-Evalia.
Grootste minpunt: ontzettend veel storingen bij het laden en palen die uiteindelijk helemaal de Zoe niet accepteren. En dat is echt een Zoe-specifieke kwaal. Dus niet op de laatste km een laadpaal proberen te bereiken als je geen alternatieven hebt. Bon voyage!
Wat mij enorm bevalt is het "snelle langzaam laden", veel laadpalen gaan tot 11 KW per uur dus 1 afspraak is voldoende om met een volle accu huiswaarts te keren. Daardoor gebruik ik veel minder snelladers dan met de Leaf en E-Evalia.
Grootste minpunt: ontzettend veel storingen bij het laden en palen die uiteindelijk helemaal de Zoe niet accepteren. En dat is echt een Zoe-specifieke kwaal. Dus niet op de laatste km een laadpaal proberen te bereiken als je geen alternatieven hebt. Bon voyage!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Bye Bye
Daarom wil ik de Zoë niet als Buurauto. De auto moet het gewoon bij elke laadpaal doen (storingen van de laadpaal daargelaten).NeufegliseThierry schreef:Grootste minpunt: ontzettend veel storingen bij het laden en palen die uiteindelijk helemaal de Zoe niet accepteren. En dat is echt een Zoe-specifieke kwaal. Dus niet op de laatste km een laadpaal proberen te bereiken als je geen alternatieven hebt. Bon voyage!
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Bye Bye
Je hebt groot gelijk! Voor mij was het een gunstige overstap en ik wil graag goedkoop een grotere range (door voor grotere accu bij te betalen) maar de Leaf 2.0 is steeds meer naar mij aan het lonken. Of andersomAlex schreef:Daarom wil ik de Zoë niet als Buurauto. De auto moet het gewoon bij elke laadpaal doen (storingen van de laadpaal daargelaten).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)