Elektrisch rijden loont meer dan EV-rijder denkt

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Elektrisch rijden loont meer dan EV-rijder denkt

Bericht door Alex »

Uit Europees onderzoek van The New Motion blijkt wat wij al lang weten: Elektrisch rijden loont meer dan de EV-rijder zelf denkt. https://www.verkeerinbeeld.nl/nieuws/24 ... an-gedacht
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Elektrisch rijden loont meer dan EV-rijder denkt

Bericht door japio »

Wij van WC eend... De stoelendans rond de laadvoorzieningen is wat mij betreft een breekpunt en die dingen moeten dan ook veel goedkoper worden zodat laden vanzelfsprekend wordt in plaats van het huidige hopelijk is er nog een plekje vrij.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: Elektrisch rijden loont meer dan EV-rijder denkt

Bericht door NeufegliseThierry »

japio schreef:Wij van WC eend... De stoelendans rond de laadvoorzieningen is wat mij betreft een breekpunt en die dingen moeten dan ook veel goedkoper worden zodat laden vanzelfsprekend wordt in plaats van het huidige hopelijk is er nog een plekje vrij.
Lastige is nou eenmaal dat wanneer de accu's groter worden je per auto minder behoefte hebt aan een laadpaal. Dan is het lastig inschattingen te maken. Daarbij: met een grote accu laad je thuis (voordelig) of b.v. bij Fastned (abo met 3 tientjes per maand + 0,19 per kWh, voor veelrijders geen verkeerde aanbieding) op, dan moet je toch een flinke prijs per kWh vragen bij een langzaamlaadpaal die niet meer dan een paar euro tot een tientje per dag aan omzet kan genereren.

Laten we het zo zeggen: dit vraagstuk (vraag/aanbod, tarieven) is er één die ik liever niet op mijn bureau heb liggen ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: Elektrisch rijden loont meer dan EV-rijder denkt

Bericht door HenryAmpera »

Je kan er vergif op innemen dat er straks accijns moet worden betaald bij openbaar laden....
Voor wie niet thuis kan laden zal het net zo duur worden als op benzine rijden.....
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Elektrisch rijden loont meer dan EV-rijder denkt

Bericht door japio »

De huidige laadpalen op 'gemeentegrond' zijn met belastinggeld geplaatst en verdienen zichzelf evenmin terug, alle huidige modellen om op te laden gaan uit van angst in plaats van dat het doel voorop gesteld wordt.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: Elektrisch rijden loont meer dan EV-rijder denkt

Bericht door HenryAmpera »

japio schreef:die dingen moeten dan ook veel goedkoper worden zodat laden vanzelfsprekend wordt in plaats van het huidige hopelijk is er nog een plekje vrij.
Als je een BEV koopt/leased (en niet thuis kan laden) is het vanzelfsprekend dat je laad.....
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Plaats reactie