toekomst

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

toekomst

Bericht door shumway »

Het aantal electrische auto's dat in prive gereden gaat worden wordt de komende jaren alsmaar groter.

Nu is het niet mogelijk (behalve door fraude) brandstof te vergoeden aan werknemers die prive een auto rijden (bovenop de reiskostenvergoeding) zonder je WKR te belasten.

Dat blijft in de toekomst zo, maar het laden van de auto op het bedrijf is niet apart zichtbaar in de stroomrekening.
Als je dat als werkgever niet doorbelast is het brutoloon.

Het blijft fraude als je dat niet doet, maar hoe zouden ze dat gaan controleren?
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: toekomst

Bericht door gl640 »

is 19 cent per km niet voldoende?

denk dat je dat makkelijk kan doen of er moet al een controlle komen!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: toekomst

Bericht door NeufegliseThierry »

Bij de meeste bedrijven waar ik bezoek kom moeten medewerkers hun auto gewoon bij een lolopaal opladen met pasje, waardoor per medewerker inzichtelijk is hoeveel elektra er getankt is.

En verder denk ik dat dit nou precies iets is dat never nooit gecontroleerd gaat worden. En ik zou als baas het vreemd vinden als een medewerker met een privé elektrische auto bij mij op de zaak gratis gaat staan opladen....
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: toekomst

Bericht door japio »

NeufegliseThierry schreef:En ik zou als baas het vreemd vinden als een medewerker met een privé elektrische auto bij mij op de zaak gratis gaat staan opladen....
Ik hoef nooit voor de koffie te betalen, ook vreemd ;)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: toekomst

Bericht door Unit106 »

NeufegliseThierry schreef:En ik zou als baas het vreemd vinden als een medewerker met een privé elektrische auto bij mij op de zaak gratis gaat staan opladen....
Niet om er tegen in te gaan maar wat vind je dan van het opladen van een prive telefoon op je werk? Of de telefoon op je werk gebruiken voor het plegen van prive gesprekken? En tegenwoordig is BYOD (bring your own device) aan het opkomen, dan laad je ook je prive laptop bijvoorbeeld ook op met de stroom van je werkgever.

Zakelijk en prive geheel gescheiden houden is meer iets van vroeger. Denk dat je verder komt met het maken van goede afspraken met je werkgever.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: toekomst

Bericht door NeufegliseThierry »

Ik snap jullie wel maar een telefoon opladen of b.v. stelselmatig 10kwh per dag van de baas 'lenen' lijkt me de spreekwoordelijke appels met peren vergelijken ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: toekomst

Bericht door japio »

Een geste van een euro (grootzakelijk kost stroom 11 cent per kWh) die ook nog eens goed besteed is. Als je zoekt dan vindt je overal wel iets en dat is een feit.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: toekomst

Bericht door shumway »

Ja, maar daar komt ook nog iets om de hoek, het is de besparing voor de werknemer die je moet belasten, en die is niet 11 maar 20 of zo.

En fiscaal gaat het niet om bedragen maar om regels.

Misschien een duidelijker voorbeeld:

2 werknemers komen met auto naar het werk:

de ene met een Aygo
de ander met een Zoe

Beiden krijgen 50 euro per maand reiskosten.

Als je de benzine betaalt is het loon voor de werknemer
Als je de stroom betaalt is het een besparing voor de werknemer en moet de besparing als loon worden opgegeven.

Zelfde is nu van toepassing met electrische scooter en fiets

Het is wachten op een onuitvoerbare regeling welke kostbaarder wordt dan de verstrekking an sich.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
NeufegliseThierry
Harde kern
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
km-stand: 195
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Zoetermeer

Re: toekomst

Bericht door NeufegliseThierry »

Ik zie nog steeds het probleem niet: als het allebei privéauto's zijn dan hebben beiden hun brandstof elders te betrekken en niet bij mij.

Ik ga als werkgever niet toestaan dat iemand een privéauto op mijn kosten aftankt. Of het nu benzine is of elektra maakt in dat verband niks uit.

Toch?
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: toekomst

Bericht door japio »

€ 2500,00 investeren om jaarlijks een paar honderd euro aan stroom te kunnen verrekenen plus als bonus een administratieve last met BTW haken en ogen. Als je het als werkgever hiermee moet verdienen dan is het tijd om eens in de spiegel te kijken.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie