Pagina 1 van 1

beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 16:45
door arjaan
Het stoort me al een tijde dat veel laadpalen in Utrecht geen beschikbaarheidsinformatie in de verschillende apps tonen. Deze zijn allemaal levert door eNovates. Weet iemand of dat bewust is of dat er technische geen koppeling ligt met de beheersoftware van dit belgische bedrijf. Die software zou overigens ook eens van Blue Corner kunnen zijn want die hebben ook een rol in deze palen.

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 18:23
door Poul
Welke apps doel je dan op? Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met de LovetoLoad-App. Het laatste jaar hoef ik echter amper meer in Utrecht te zijn, dus kan ik jouw ervaringen verder niet delen.

Groeten,
Poul

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 19:39
door Alex
Poul schreef:Welke apps doel je dan op? Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met de LovetoLoad-App. Het laatste jaar hoef ik echter amper meer in Utrecht te zijn, dus kan ik jouw ervaringen verder niet delen.

Groeten,
Poul
Het gaat om vrijwel alle laadpalen van de laatste twee jaar. Ook lovetoload geeft geen bezettingsinfo. Overigens staan de nieuwste laadpalen in Amsterdam helemaal niet in de apps.

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: do 25 jun 2015, 12:35
door HenryAmpera
Volgens mij is het inderdaad meer algemeen, niet alleen Utrecht.
Mijn auto staat nu te laden aan een publieke paal (Van EVbox) volgens the new motion app zijn beide aansluitingen nu beschikbaar... terwijl de 2e aansluiting defect is. (Op de site van EVBox zelf lijkt de data wel up-to-date)

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: do 25 jun 2015, 14:09
door Alex
HenryAmpera schreef:volgens the new motion app zijn beide aansluitingen nu beschikbaar... terwijl de 2e aansluiting defect is.
Dat is bij de EVnet-paal voor mijn huis sinds 31 december 2013 het geval.

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: do 25 jun 2015, 17:10
door Poul
Sinds een paar weken laad ik in Hillegom, hartje centrum. De eerste keer waren beide aansluitingen volgens de app defect, maar heb ik toch een volle accu geladen. Inmiddels bestaat deze laadpaal niet meer ... Volgens de app. Maar het laden ging daar vanochtend weer uitstekend.

Groeten,
Poul

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: do 25 jun 2015, 18:29
door Alex
Poul schreef:Sinds een paar weken laad ik in Hillegom, hartje centrum. De eerste keer waren beide aansluitingen volgens de app defect, maar heb ik toch een volle accu geladen. Inmiddels bestaat deze laadpaal niet meer ... Volgens de app. Maar het laden ging daar vanochtend weer uitstekend.

Groeten,
Poul
Dit is een door de gemeente zelf aangeschafte laadpaal, niet van EV-net of een andere regionale aanbesteding. Ik heb daar 8 maand vlak naast gewerkt en toen lag het dichtstbij zijnde laadpunt een dorp verderop.

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: di 07 jul 2015, 10:06
door arjaan
Ik gebruik nu vooral de apps van thenewmotion en nuon, maar allebei geven ze die in Utrecht niet weer. Ook in andere verdwijnen steeds meer palen van de radar of geven geen goede beschikbaarheidsinfo.. Lastig.

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: di 07 jul 2015, 10:22
door japio
Ik heb hetzelfde, de beschikbaarheidsinfo is niet betrouwbaar en bovendien duurt het 5 minuten eer de Lovetoload app iets laat zien en storingen worden niet geregistreerd.

Liever één goede app dan de huidige 5 halfjes.

Re: beschikbaarheid laadpalen Utrecht

Geplaatst: di 07 jul 2015, 12:58
door HenryAmpera
Ik gebruik eigenlijk nooit meer een laad-app. Laad bijna nooit meer publiekelijk (overdag publieke laad paal op 2 km van m'n werk, maar die is altijd vrij als ik 's ochtends aan kom rijden)
Als ik ergens moet zijn en wil weten waar ik kan laden zoek ik dat vooraf uit via websites, adressen in de Tom-Tom en zie het ter plaatse wel of de paal vrij is....