Vanmorgen draaide ik om ca 11.15 uur bij Zoeterwoude de A4 op richting Den Haag. Wat schetst mijn verbazing dat binnen een kilometer mijn auto uitvoerig wordt gefilmd door een cameraploeg naast mij. Nadat ze mij waren gepasseerd en hun plaatjes hadden geschoten, lieten ze zich weer zakken op de meest linkerbaan en deden het hele ritueel aan opnamen nog een keer over. Ze gingen er mee door tot vlak boven Leidschendam.
Nu maar afwachten in welke film (of welk nieuwsitem; maar de auto was niet herleidbaar tot een omroep) deze opnamen te zien zijn. Kijken jullie mee en als je de opnames hebt gespot, dan hoor ik het graag.
Groeten,
Poul
Filmopnames Ampera op de A4
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Filmopnames Ampera op de A4
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: Filmopnames Ampera op de A4
Wegmisbruikers? 
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- jpfAmperA
- Vaste klant
- km-stand: 86662
- Lifetime: 7
- Auto: Ampera
Het Brabants Dagblad kopte gisteren, 14 mei, 'Stekkerrijder krijgt rekening'.
Met een verbruik van 1,7 l/100 km behoor jij tot de doelgroep die het 'standaard' verbruik van fossiele brandstof van zijn stekkerauto met meer dan 10% overschrijdt, Poul, en dus een rekening van zijn werkgever zou moeten krijgen...
Kennelijk zijn de media je op het spoor
Gelukkig kun jij voor jezelf beslissen of je de rekening stuurt
Groet, Hans.
Met een verbruik van 1,7 l/100 km behoor jij tot de doelgroep die het 'standaard' verbruik van fossiele brandstof van zijn stekkerauto met meer dan 10% overschrijdt, Poul, en dus een rekening van zijn werkgever zou moeten krijgen...
Kennelijk zijn de media je op het spoor
Gelukkig kun jij voor jezelf beslissen of je de rekening stuurt
Groet, Hans.
086.662 km - 0,7 l/100km - Cardinal Red - Jet Black - Frosted Nickel - Navigation Audio Pack - Park Pilot met camera - Lolo Smart (TCP/IP)
-
D'rMorris
- Bekende
- km-stand: 30000
- Lifetime: 59
- Auto: Ampera
Nja, dat wordt een lastige discussie. Ik zit vanuit mijn werkgever bij een klant 100km verderop (toen ik de auto kreeg was dat 10km en kon ik hem altijd opladen). Hier heb ik geen enkele mogelijkheid om de auto op te laden. Ik rij dus +/- 150km per dag niet elektrisch (van die 200 zijn het 180 snelwegkilometers). Vind ik ook niet leuk, maar het is even niet anders. Dus dat ergens neerleggen van een rekening wordt een lastige.
En hoe vaak ik al niet ergens kwam met de intentie om te laden, maar dat er een "gewone" auto bij een oplaadpunt stond is ook al niet meer op 2 handen te tellen. Of moet ik elke keer dat ik ergens ben en het me door anderen onmogelijk gemaakt wordt om mijn norm te halen een foto van de situatie maken? En kan ik dan geld terugvragen bie diegene? Of op de gemeente als er kermis is?
Vanuit de EV rijders is de wil er vaak wel, maar wordt het je gewoon vaak onmogelijk gemaakt. Tel daar de verschillende laadpassen en incompatibiliteit tussen de laders an sich bij op en dan weet je genoeg.
Ik kan me ook nog goed herinneren dat er 2 laadpunten beloofd werden bij de Ampera. Echter, na aanschaf bleek al snel dat de subsidiepot voor openbare laadpunten leeg was.
Ik denk dat elektrisch rijden meer een tussenstation is naar een andere techniek (waterstof?). Of de capaciteiten van accu's moeten al drastisch verbeteren, zoals dit.
En hoe vaak ik al niet ergens kwam met de intentie om te laden, maar dat er een "gewone" auto bij een oplaadpunt stond is ook al niet meer op 2 handen te tellen. Of moet ik elke keer dat ik ergens ben en het me door anderen onmogelijk gemaakt wordt om mijn norm te halen een foto van de situatie maken? En kan ik dan geld terugvragen bie diegene? Of op de gemeente als er kermis is?
Vanuit de EV rijders is de wil er vaak wel, maar wordt het je gewoon vaak onmogelijk gemaakt. Tel daar de verschillende laadpassen en incompatibiliteit tussen de laders an sich bij op en dan weet je genoeg.
Ik kan me ook nog goed herinneren dat er 2 laadpunten beloofd werden bij de Ampera. Echter, na aanschaf bleek al snel dat de subsidiepot voor openbare laadpunten leeg was.
Ik denk dat elektrisch rijden meer een tussenstation is naar een andere techniek (waterstof?). Of de capaciteiten van accu's moeten al drastisch verbeteren, zoals dit.
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Deze discussie loopt reeds in andere onderwerpen! Graag on-topic blijven.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Sinds vanavond weet ik waarvoor die opnames van 14 mei jl. zijn gebruikt: in het NOS journaal van 20.00 uur over de hogere leasetarieven voor volgend jaar. Na 13:31 minuten is hij een aantal seconden in beeld.
Ze moeten mij wel hebben, eerst vorig jaar in het Parool met mijn eerste Ampera (zie http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php ... 21&p=23731) en nu vandaag in het NOS Journaal met mijn tweede.
Minpuntje is natuurlijk wel dat ze voor de uitzending van vanavond opnames van 14 mei jl. gebruikten. Overigens, ik heb er geen vergoeding voor ontvangen, mochten jullie op ideeën worden gebracht. Moet ik in het vervolg natuurlijk wel vragen.
Groeten,
Poul
Ze moeten mij wel hebben, eerst vorig jaar in het Parool met mijn eerste Ampera (zie http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php ... 21&p=23731) en nu vandaag in het NOS Journaal met mijn tweede.
Minpuntje is natuurlijk wel dat ze voor de uitzending van vanavond opnames van 14 mei jl. gebruikten. Overigens, ik heb er geen vergoeding voor ontvangen, mochten jullie op ideeën worden gebracht. Moet ik in het vervolg natuurlijk wel vragen.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.