Robbertpatrison schreef:Leuk dat op het oude Natlab nu ook geladen kan worden.
Het oude (eerste) Natlab stond op Strijp-S, de high tech campus is de latere plaats van het natlab geweest. Er kan trouwens al meer dan 2 jaar geladen worden op de HTC, maar nu is het aantal plekken flink uitgebreid.
Robbertpatrison schreef:Ik begrijp dat 'slim' laden niet no goed, want van deze beschrijving kan ik weinig chocolade maken:
Door middel van Smart Charging op grote schaal, kan duurzame energie voorrang krijgen op het net en kan het aantal elektrische auto’s op de High Tech Campus Eindhoven groeien, zonder forse investeringen in het netwerk.
Ik neem aan dat de bedoeling is dat niet alle EVs tegelijk stroom gaan trekken. Sommige laadpalen gaan dus even uit. Maar het betekent dus ook dat je Ampera misschien niet helemaal opgeladen is als je weg wilt gaan. Moet je soms een vertrektijd intikken?
Ik ben het helemaal met je eens, de press release is niet zo heel duidelijk. Wat ik denk dat er gebeurt is dat als het lokale net aan zijn maximum zit, het vermogen van de laadpalen naar beneden wordt geregeld. Ik denk dat de Ampera en Volt met de 3 kW laad mogelijkheid daar weinig last van zal hebben, maar als je met BEV (leaf, tesla, zoe, i3) 22 kW probeert te laden, dat het af en toe wat langzamer zal gaan. zeker als alle laadpalen bezet zijn.
Robbertpatrison schreef:Wat kost het laden op de HT campus? Gratis?
Je moet met een gewoon laad paas betalen, dus hetzelfde als wat je bij een gewone laadpaal betaalt. Althans dat hoop ik dan maar.