Het roer helemaal om

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
kenniekenwel
Newbie
km-stand: 2230
Lifetime: 13
Auto: Ampera

Het roer helemaal om

Bericht door kenniekenwel »

Hallo,

Ruim een maand volg ik nu dit forum om alles te weten te komen wat de Opel /Chevrolet dealer niet vertelt.
En dat is nogal wat. (goed en slecht)
Daarom alvast dank voor alle informatie dat hier te vinden is op dit forum.

Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt en een Lithium White Ampera 2013 gekocht (zakelijk).
Deze gaat mijn huidige wagen, Toyota Tundra, vervangen.
Afbeelding
Het roer gaat dus helemaal om.
Van 1op 5 wil ik naar 1 op 100.
En aangezien ik 40 tot 80 km per dag rijd kan het nog wel eens bijna allemaal elektrisch worden.

De uitvoering die ik heb gekocht is eigenlijk heel compleet, want ik mis alleen de opel eye.
Maar deze optie vind ik ook niet echt noodzakelijk, misschien is het zelfs wat irritant tijdens het rijden.
Wel heb ik vanaf de B stijl de ramen donker laten maken.

Eind deze wek of begin volgende week staat hij klaar.
Ik heb er zin in.
Foto's volgen snel.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Het roer helemaal om

Bericht door Poul »

Welkom en alvast veel rijplezier toegewenst. Dat wordt echt wel heel anders rijden in die Ampera.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Kiwi
Bekende
km-stand: 2500
Lifetime: 17
Auto: Ampera-e
Contacteer:

Bericht door Kiwi »

Gefeliciteerd met je aankoop!
Wat ik toch bijzonder vind, is dat er afgelopen twee maanden mensen zijn geweest die de Opel hebben gekocht, terwijl er een enorme aanbieding op de Volt is. Is het Opel logo dan >10k EUR waard voor hen? Of eerder onwetendheid van de aanbieding?
Ben wel benieuwd naar de overweging.

Vette bak trouwens die Tundra..
Laatst gewijzigd door Kiwi op di 20 aug 2013, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
bennyvw
Vaste klant
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Contacteer:

Bericht door bennyvw »

Kiwi schreef:Gefeliciteerd met je aankoop!
Wat ik toch bijzonder vind, is dat er afgelopen twee maanden mensen zijn geweest die de Opel hebben gekocht, terwijl er een enorme aanbieding op de Volt is. Is het Opel logo dan >10k EUR waard voor hen? Of eerder onwetendheid van de aanbieding?
Ach, die 10k EUR betaalt zich natuurlijk ook weer terug in de restwaarde :think: (zegt een Ampera rijder :lol: )
Kiwi
Bekende
km-stand: 2500
Lifetime: 17
Contacteer:

Bericht door Kiwi »

bennyvw schreef: Ach, die 10k EUR betaalt zich natuurlijk ook weer terug in de restwaarde :think: (zegt een Ampera rijder :lol: )
:clap: :lol:
rubke81
Newbie
km-stand: 1100
Lifetime: 30

Bericht door rubke81 »

Kiwi schreef: Wat ik toch bijzonder vind, is dat er afgelopen twee maanden mensen zijn geweest die de Opel hebben gekocht, terwijl er een enorme aanbieding op de Volt is. Is het Opel logo dan >10k EUR waard voor hen? Of eerder onwetendheid van de aanbieding?
Ik heb ook een Ampera aangeschaft ipv de Volt. Dit had met een paar dingen te maken:
- Alleen nog maar de Volt LT beschikbaar met weinig opties. Althans dicht bij mij in de buurt.
- Extra opties moest ik dus voor betalen en persoonlijk heb ik het liever af fabriek.
- Laadpaal actie die wel op de Ampera zit.
- Gunstige financiering van de auto.
- Extra korting bij de Ampera kunnen afdingen en een verlengde garantie tot 5 jaar.

Na alle fiscale voordelen en extra kosten zat er voor mij niet veel meer tussen om een Volt te nemen. Nu heb ik een 2013 Ampera met alle opties.
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32
Auto: Volt

Bericht door arjaan »

leasebedrijven hebben over het algemeen een aardig zicht op restwaarde en de Volt met korting is toch echte eens stuk goedekoper in de lease dan een Ampera zonder korting.. Maar goed, eens. Als ik de keuze heb tussen twee even dure auto's met een cheap bronzen kruisje of een chromen bliksemflits in een rondje kies ik toch voor het laatste..

edit: heel lelijke typo.. :oops:
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
Norbert
Stamgast
km-stand: 83300
Lifetime: 31

Bericht door Norbert »

arjaan schreef:Als ik de keuze heb tussen twee even dure auto's met een cheap bronzen kruisje of een chromen bliksemflits in een rondje kies ik toch voor het laatste..
Grappig dat je profiel zegt dat je een volt rijd :D
arjaan
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 32
Auto: Volt

Bericht door arjaan »

Klopt. Ook heb ik pas 0 km mee gereden. Mijn auto is in bestelling. Ik had 'm al moeten hebben, maar wegens vakanties bij een medewerker bij Athlon heeft het stil gelegen. Als het goed is komt de auto eind deze, begin volgende week...
En ik ben dus ook gezwicht voor de korting... Dan maar een cheap bronzen kruisje voorop.. Ik zag ergens een aardige mod waarbij iemand 'm zwart had gemaakt.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
kenniekenwel
Newbie
km-stand: 2230
Lifetime: 13

Bericht door kenniekenwel »

Ik heb eigenlijk dezelfde redenen als genoemd door rubke81

Eerst ben ik wel naar een Volt gaan kijken.
Had deze eigenlijk ook willen kopen vanwege het prijsverschil.

Echter bleek dat er geen LTZ meer te krijgen was in Eindhoven.
Wel ombouw mogelijk zodat er ook een camera achter en navigatie op zat.
Maar geen bose geluidssysteem en 2012 model.

Na alle bijkomende kosten voor camera en navigatie, extra laadkabel (alleen thuislaadkabel bijgeleverd) en laadpaal bleek het verschil niet meer zo groot.
Daarbij komt het goede financieringsaanbod, en de keuze uit alle leverbare kleuren en 2013 model.
Plaats reactie