1 jaar later

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

1 jaar later

Bericht door Poul »

Vandaag, 2 juli 2013, 1 jaar Ampera-rijden en 31.000 km en een aantal schades verder (achterwiel eraf, bumper voor), mijn 1000ste bericht en dit forum met 999 leden. :thumbup:
En nog steeds ontdekken we regelmatig nieuwe oplossingen, lopen we tegen nieuwe uitdagingen en problemen aan en laait de discussie over de belastingsubsidie op elektrisch rijden weer op. Nu zelfs in de Tweede Kamer. Ik heb Pieter Omtzigt en nu.nl er via een tweet maar even fijntjes op gewezen dat ik de laatste 8.000 km een verbruik had van 0,5 liter benzine per 100 km. In de hoop dat hun statements wat genuanceerder worden. Ja ik blijf hopen dat mensen en kamerleden op zoek gaan naar de oorzaken en er wat aan doen. Zich dus niet neerleggen bij simpele statements over uitkomsten. :think:

Ik kijk met spanning uit naar het volgende 'rondje'.

Nog steeds met plezier rijdend in het avontuur van een Ampera. Want oooh, wat is ie stil :shh: :shh: .

Groeten,
Poul
Laatst gewijzigd door Poul op di 02 jul 2013, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvulling op eerste bericht.
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: 1 jaar later

Bericht door volt-NL »

Voor mij zit er ook 1 jaar op. 16668 km gereden met veel plezier. Geen problemen gehad. Helaas meer benzine gereden dan gehoopt, maar ook minder gereden dan oorspronkelijk gedacht, dit omdat mijn kantoor toch dichter bij mijn huis kwam dan eerst het plan was. Dus totale uitstoot lager en dat is iets goeds.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door volt-NL »

volt-NL schreef:Voor mij zit er ook 1 jaar op.
Een overzichtje:
* 18625 km gereden
* 4692 km elektrisch. Dit is dus 25% elektrisch.
* 813 liter benzine getankt.
* Een onbekend aantal kWh in de accu geladen (heel vaak gratis kunnen laden, waardoor je dus niet weet hoeveel...)
* gemiddeld 80 km per rit
* mediaan ligt op 11 km per rit
* langste rit 1152 km

Een gemiddelde van 4.4 l/100 km. Of 5.8 l/100 km als je alleen de benzine gereden km telt. Dir klopt niet helemaal, want de tank is nu half vol, na correctie kom ik ongeveer uit op 6 l/100 km. Dit is beter dan mijn 2.2L HDI Citroen C5. Maar diesel is goedkoper dan benzine. Dus hele lange ritten met de familie gaan we meestal niet met de Volt, helaas...
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Poul
Moderator
Contacteer:

Re: Xenon inbouw

Bericht door Poul »

Unit106 schreef:Indien je een lease auto hebt wordt er altijd gecontroleerd op schade bij inleveren van je auto. Ik heb nog nooit een controleur gezien die onder de motorkap gaat zoeken naar gaten die er niet horen te zitten. Wel in je interieur bijv. waar ooit jouw telefoonhouder heeft gezeten.

En om eventuele problemen achteraf te voorkomen: vraag toestemming aan je lease maatschappij!
Wijs ze op de instructie op deze website en jij kan achteraf geen discussie hierover krijgen.
Ik zal het volgende week donderdag eens gaan ervaren als ik mijn lease-Ampera moet inleveren. Ik heb geen toestemming vooraf gevraagd en ga de originele lampen vanmiddag weer terug plaatsen. Het gat plak ik dicht met een stukje tape.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Wat zeg je me nou Poul, ga je weer fossiel? :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

Nee, arbeidsovereenkomst beëindigd en dan moet je de bijbehorende auto inleveren. Ben van plan verder als zelfstandig Pensioenadviseur/financieel planner door het leven te gaan. Dan kan ik dit jaar nog net even gebruik maken van alle fiscale faciliteiten die bij het electrisch rijden horen.
Dat heet dan mijn eigen financiële planning :) :lol: .

Jullie zijn dus nog niet van mij af.

groeten,
Poul
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Poul schreef:Nee, arbeidsovereenkomst beëindigd en dan moet je de bijbehorende auto inleveren. Ben van plan verder als zelfstandig Pensioenadviseur/financieel planner door het leven te gaan. Dan kan ik dit jaar nog net even gebruik maken van alle fiscale faciliteiten die bij het electrisch rijden horen.

groeten,
Poul
Is ook een manier om een lagere lifetime te krijgen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

Alex schreef:
Poul schreef:Nee, arbeidsovereenkomst beëindigd en dan moet je de bijbehorende auto inleveren. Ben van plan verder als zelfstandig Pensioenadviseur/financieel planner door het leven te gaan. Dan kan ik dit jaar nog net even gebruik maken van alle fiscale faciliteiten die bij het electrisch rijden horen.

groeten,
Poul
Is ook een manier om een lagere lifetime te krijgen.
Je bedoelt natuurlijk een laNgere. :lol:

Deze manier kost wel een heleboel politiek gemanipuleer hoor ;) .

Groeten,
Poul
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Poul schreef:Je bedoelt natuurlijk een laNgere. :lol:

Groeten,
Poul
1,6 is toch lager dan 2,1? :silent:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Poul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Poul »

Daar heb jij weer gelijk in. Ik dacht dat je het oog had op de periode dat ik met 0% bijtelling kon rijden. :D

Groeten,
Poul
Plaats reactie