Leuk artikel:
http://www.gizmag.com/dlr-free-piston-l ... der/27736/
en het bijbehorende filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=sDqmXgIFIkg
Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling
- mc_alistair
- Moderator
- Berichten: 487
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 22:30
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Locatie: Renkum
- Contacteer:
Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
- boeuf
- Harde kern
- Berichten: 516
- Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Leiden
Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling
Goeie post 
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling
Hierbij de voorspelling dat dit ontwerp het niet gaat worden. 2 Flinke magneten die alleen in de slag naar buiten efficiënt zijn winnen het op geen enkel gebied van een roterende generator.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Pirke
- Vaste klant
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 12:52
- km-stand: 100000
- Lifetime: 40
- Auto: Ampera-e
Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling
Ik denk dat de beste range extender toch de waterstof brandstofcel gaat worden... brandstof verbranden om stukken metaal in beweging te brengen om daarmee stroom op te wekken is zo ouderwets, het is slechts een kleine stap na de stoomtreinen. De efficiency van een brandstofcel daarentegen zonder onnodig bewegende delen is stukken beter.
Rode Chevy Volt
-
liedekef
- Vaste klant
- Berichten: 161
- Lid geworden op: do 19 apr 2012, 09:37
- km-stand: 58084
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling
Is dit niet verkeerd?
Het is toch niet zo dat de ICE altijd en enkel gebruikt wordt om de batterij op te laden?Technically, the combustion engine in any hybrid vehicle is a range extender, but the term commonly refers to gasoline-fueled generators that are used to charge an electric vehicle’s battery pack but aren’t used to directly power the wheels. This is the set up used in “series” or “inline’ hybrids like the Chevy Volt.
Pure White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack, SPX Voltec
Real Name: Franky
Real Name: Franky
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling
Volgens de bijtelling welliedekef schreef:Is dit niet verkeerd?
Het is toch niet zo dat de ICE altijd en enkel gebruikt wordt om de batterij op te laden?Technically, the combustion engine in any hybrid vehicle is a range extender, but the term commonly refers to gasoline-fueled generators that are used to charge an electric vehicle’s battery pack but aren’t used to directly power the wheels. This is the set up used in “series” or “inline’ hybrids like the Chevy Volt.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km