Ridderkerk

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Jeffrey Baljet
Vaste klant
km-stand: 12000
Lifetime: 0
Auto: Volt

Ridderkerk

Bericht door Jeffrey Baljet »

Ik heb me voorgenomen om telkens een mail te sturen naar een gemeente, waar de laadpalen niet duidelijk zijn aangegeven door borden of afgekruisde vakken. Zo ook naar de gemeente Ridderkerk, waar er best veel palen staan maar allemaal zonder enige aanduiding. Dus ook daar staan altijd non EV voertuigen. Ook van Ridderkerk kreeg ik een positieve reactie:

Geachte heer Baljet,

Naar aanleiding van uw e-mail het volgende: per 1 mei (vandaag dus) heeft de gemeente Ridderkerk een verkeersbesluit genomen waardoor er per laadpaal tenminste 1 plek officieel gereserveerd wordt voor een elektrische auto. Inclusief verkeersbord en kruis op de parkeerplaats.

Dit besluit zal zo snel mogelijk uitgevoerd worden.

Vriendelijke groet,

A. Govaart

----------------------------------
Mw. drs. A.Govaart
Beleidsadviseur milieu

Gemeente Ridderkerk
Afdeling Sturing en Beleid
Postbus 271, 2980 AG Ridderkerk
Tel: 0180-451497
Fax: 0180-451740

Als ze nou allemaal zo positief reageren :clap: :clap: :clap:
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Re: Ridderkerk

Bericht door Alex »

Jeffrey Baljet schreef:Ik heb me voorgenomen om telkens een mail te sturen naar een gemeente, waar de laadpalen niet duidelijk zijn aangegeven door borden of afgekruisde vakken.
Ik heb nog geen antwoord op mijn vragen van 29 december 2012.

Maar goed, beter laat dan nooit!

Goeie actie Jeffrey, dat zouden er meer moeten doen. :thumbup:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Jeffrey Baljet
Vaste klant

Van de gemeente Gorinchem een brief terug gehad dat ze dit opnieuw gingen bespreken, en dat ze er dan bij me op terug zouden komen. Ik woon er zelf, dus voor mij niet van toepassing. Maar ook hier zie ik altijd nonEV's staan op de parkeerplaatsen waar een laadpaal staat, en dan is het best lullig als je met je Ampera, of andere, komt aanrijden en je kunt niet laden omdat er een nonEV staat :thumbdown:

Ook de gemeente Arnhem ben ik mee bezig, aangezien het daar nogal onduidelijk is (parkeren voor nul-emissie voertuigen) Dus waterstof auto's en volledige electrische voertuigen wel, maar geen Ampera (is tenslotte geen nul emissie). Daar gaven ze me wel weer gelijk in, en gingen er ook verder naar kijken. Wat ze me al wel toegezegd hebben is dat ze er beter op gaan handhaven op de daarvoor bestemde plekken. :thumbup:
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Een opgeladen Ampera rijdt lokaal NUL emissie, juist daarom is het van belang om de Ampera te pluggen....
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Een opgeladen Ampera rijdt lokaal NUL emissie, juist daarom is het van belang om de Ampera te pluggen....
Elke auto met de motor uit is een nul-emissie voertuig! :lol: :lol:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Jeffrey Baljet
Vaste klant

japio schreef:Een opgeladen Ampera rijdt lokaal NUL emissie, juist daarom is het van belang om de Ampera te pluggen....
Weet ik wel, maar het ging me meer om de onduidelijkheid van het bord. Om de week ben ik in Gelredome ( jaja, ben Vitesse supporter 8-) ) en ik haal het net niet op de accu naar Arnhem ( dus geen nul emissie meer :twisted: )
Kwam een keer op mijn vaste parkeerplaats aan, en er parkeerde net een gewone auto. Ik stap uit, en vraag of ik er mag staan. Die man vraagt waarom, en ik leg hem uit waar die plek voor is. Hij wist dat dus echt niet, door dat onduidelijke onderbord. Hij bood zijn excuus aan, en verzette zijn wagen :thumbup:

Moraal van het verhaal: duidelijk aangegeven parkeerplaatsen bij laadpalen (en handhaving erop) scheelt al heel veel. Ik zit voor mijn werk door heel NL en maak het echt veel mee dat ik niet kan laden door dit soort situaties.

Pas las ik hier op het forum een bericht dat veel laadpalen niet of nauwelijks worden gebruikt. Misschien is dit wel 1 van de redenen, dat ze vaak bezet zijn door non EV's?
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Daarvoor kun je dit printen en onder de ruitenwisser doen. http://www.dutchtrafficconsult.nl/uploa ... 0bezet.pdf
Op fel geel papier printen, valt goed op.
Forum Sponsor, Buurauto
Jeffrey Baljet
Vaste klant

Alex schreef:Daarvoor kun je dit printen en onder de ruitenwisser doen. http://www.dutchtrafficconsult.nl/uploa ... 0bezet.pdf
Op fel geel papier printen, valt goed op.

Idd, die heb ik al van je site geplukt :thumbup:
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

<
Elke auto met de motor uit is een nul-emissie voertuig!
Met nul emissie heb je geen rol pepermunt nodig :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Jeffrey Baljet
Vaste klant

Ondertussen weer in Ridderkerk geweest, en ze hebben inderdaad uitgevoerd wat ze schreven in hun mail. Parkeerplaatsen bij laadpalen voorzien van borden, en duidelijke witte kruizen op de plaatsen.

:clap: :clap: :thumbup: :thumbup:

Nu hopen dat andere gemeenten volgen, of nog beter: een landelijk beleid hierin :thumbup:
Plaats reactie