Range extender -> vouwfiets

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Range extender -> vouwfiets

Bericht door Alex »

range extender.gif
Sinds kort heb ik nòg een range extender aan boord. Nu ik de NUON-businesspas heb, betaal ik een vast bedrag voor stroom per maand, ongeacht het aantal keer dat ik oplaad. Dan wordt het dus extra interessant om eventueel op wat grotere afstand van je eindbestemming te laden en op deze range extender verder te gaan.

Er ligt ook nog een handig tasje naast uit de KIA van mijn vrouw. Daar past net de kabel in. Het tasje sluit met een rits en heeft een klittenband aan de onderzijde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Armoedige laadruimte

Bericht door japio »

Inmiddels ben ik ook een vouwfiets rijker, maar daarbij gelijk een illusie armer. Wat een armoedige laadruimte heeft deze auto en wat een armoede om op deze manier E te rijden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Michael
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Armoedige laadruimte

Bericht door Michael »

haha wat een vouwfiets niet los kan maken. ;)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik heb er wel eens 2 vouwfietsen in vervoerd :roll:

en een kuub hout;
Afbeelding

:mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

De titel was armoede en is aangepast naar een verkeerde omschrijving, het is niet per sé de laadruimte want als ik geen vouwfiets mee hoef te slepen (omdat er voldoende oplaadgelegenheid is) dan voldoet de kofferbak.
bennyvw
Vaste klant
km-stand: 57000
Lifetime: 12
Contacteer:

Bericht door bennyvw »

Tja, is de laadruimte te klein of je vouwfiets te groot? :think:

Enne, als je de stoelen plat gooit kan er zelfs een gewone fiets in.. :idea:
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Ik vind het nog meevallen, zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=1697, zeker als ik alleen in de auto zit. Het is een groter probleem als je met z'n vieren bent, daar is de vouwfiets niet op berekend. :eh:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Duurzaamheidscoach
Newbie
km-stand: 5000
Lifetime: 16
Auto: Ampera-e
Contacteer:

Re: Range extender

Bericht door Duurzaamheidscoach »

Zo'n vouwfietsje is een ideale oplossing omdat je daarmee je afhankelijkheid van laadpalen aanzienlijk verkleint. Inmiddels heb ik 4.500 km met de Volt stad en land afgereden en ben nog nergens op oplaadproblemen gestuit. De grootste afstand tot nu die ik moest fietsen was 4 km, maar meestal is het rond de 1,5 km.
Aan de laadpaal op de camping (Custom) (2).jpg
Tenminste als ik perse aan een laadpaal wil.
In de meeste gevallen hoeft dit niet eens omdat er altijd wel een stopcontact voorhanden is. Waar hebben we het eigenlijk over. Toen ik veel met de trein reisde was dat soort fiets- of bustochtjes min of meer standaard om van het station op mijn werklocaties te komen.
Overigens is in de wereld van het vastgoed, waarin ik actief ben, het plaatsen van oplaadpunten allang geen item meer. Ze komen er gewoon en in grote aantallen.
Kleine kofferbak.jpg
Wat betreft de kofferbak, groot genoeg voor mijn vouwfiets, die lijkt ervoor gemaakt. Kan nog van alles bij ook. En hij is in elk geval groter dan vele andere auto's die massaal verkocht worden. En daarbij, de meeste onder ons hebben op weg naar hun werk toch niet meer bij zich dan hun brooddoos en af en toe een laptop. De gemiddelde kofferbak van de leaseauto's 's morgens op de snelweg is leeg. Evenals de stoelen naast en achter de bestuurder trouwens.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mag het een litertje minder zijn
Pirke
Vaste klant
km-stand: 100000
Lifetime: 40
Auto: Ampera-e

Bericht door Pirke »

Onze golden retriever van 30-35 kilo past prima in zijn mand in de achterklep, en dan kunnen er nog 2 passagiers op de achterbank, of tassen/koffers/koelbox voor op vakantie.
Rode Chevy Volt
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Met alle respect, maar 4km fietsen noem ik armoede, dagelijks 650 meter lopen naar een laadpaal idem.

Onderstaande situaties doen daar niet voor onder;
Eerst naar huis moeten rijden om de fiets er uit te gooien om vervolgens de boodschappen te kunnen doen.
Bij een klant gratis kunnen parkeren, maar omwille van het opladen moeten betalen langs de straat.
3 kilometer omrijden om te kunnen laden.
6,10 voor het ov betalen om met 4 personen 4 kilometer vanaf de laadpaal naar de bestemming af te leggen.
Een laadsysteem wat zichzelf uitschakelt bij een spanningsdip is nog zo'n zot gebeuren.
Plaats reactie