Range extender -> vouwfiets
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Range extender -> vouwfiets
Sinds kort heb ik nòg een range extender aan boord. Nu ik de NUON-businesspas heb, betaal ik een vast bedrag voor stroom per maand, ongeacht het aantal keer dat ik oplaad. Dan wordt het dus extra interessant om eventueel op wat grotere afstand van je eindbestemming te laden en op deze range extender verder te gaan.
Er ligt ook nog een handig tasje naast uit de KIA van mijn vrouw. Daar past net de kabel in. Het tasje sluit met een rits en heeft een klittenband aan de onderzijde.
Er ligt ook nog een handig tasje naast uit de KIA van mijn vrouw. Daar past net de kabel in. Het tasje sluit met een rits en heeft een klittenband aan de onderzijde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Armoedige laadruimte
Inmiddels ben ik ook een vouwfiets rijker, maar daarbij gelijk een illusie armer. Wat een armoedige laadruimte heeft deze auto en wat een armoede om op deze manier E te rijden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
Michael
- Stamgast
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 01 mar 2012, 11:12
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Armoedige laadruimte
haha wat een vouwfiets niet los kan maken. 
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Armoedige laadruimte
Ik heb er wel eens 2 vouwfietsen in vervoerd
en een kuub hout;


en een kuub hout;

Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Armoedige laadruimte
De titel was armoede en is aangepast naar een verkeerde omschrijving, het is niet per sé de laadruimte want als ik geen vouwfiets mee hoef te slepen (omdat er voldoende oplaadgelegenheid is) dan voldoet de kofferbak.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- bennyvw
- Vaste klant
- Berichten: 175
- Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 11:43
- km-stand: 57000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
- Locatie: Elspeet
- Contacteer:
Re: Armoedige laadruimte
Tja, is de laadruimte te klein of je vouwfiets te groot?
Enne, als je de stoelen plat gooit kan er zelfs een gewone fiets in..
Enne, als je de stoelen plat gooit kan er zelfs een gewone fiets in..
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Armoedige laadruimte
Ik vind het nog meevallen, zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=1697, zeker als ik alleen in de auto zit. Het is een groter probleem als je met z'n vieren bent, daar is de vouwfiets niet op berekend. 
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Duurzaamheidscoach
- Newbie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: do 21 feb 2013, 09:23
- km-stand: 5000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Range extender
Zo'n vouwfietsje is een ideale oplossing omdat je daarmee je afhankelijkheid van laadpalen aanzienlijk verkleint. Inmiddels heb ik 4.500 km met de Volt stad en land afgereden en ben nog nergens op oplaadproblemen gestuit. De grootste afstand tot nu die ik moest fietsen was 4 km, maar meestal is het rond de 1,5 km. Tenminste als ik perse aan een laadpaal wil.
In de meeste gevallen hoeft dit niet eens omdat er altijd wel een stopcontact voorhanden is. Waar hebben we het eigenlijk over. Toen ik veel met de trein reisde was dat soort fiets- of bustochtjes min of meer standaard om van het station op mijn werklocaties te komen.
Overigens is in de wereld van het vastgoed, waarin ik actief ben, het plaatsen van oplaadpunten allang geen item meer. Ze komen er gewoon en in grote aantallen. Wat betreft de kofferbak, groot genoeg voor mijn vouwfiets, die lijkt ervoor gemaakt. Kan nog van alles bij ook. En hij is in elk geval groter dan vele andere auto's die massaal verkocht worden. En daarbij, de meeste onder ons hebben op weg naar hun werk toch niet meer bij zich dan hun brooddoos en af en toe een laptop. De gemiddelde kofferbak van de leaseauto's 's morgens op de snelweg is leeg. Evenals de stoelen naast en achter de bestuurder trouwens.
In de meeste gevallen hoeft dit niet eens omdat er altijd wel een stopcontact voorhanden is. Waar hebben we het eigenlijk over. Toen ik veel met de trein reisde was dat soort fiets- of bustochtjes min of meer standaard om van het station op mijn werklocaties te komen.
Overigens is in de wereld van het vastgoed, waarin ik actief ben, het plaatsen van oplaadpunten allang geen item meer. Ze komen er gewoon en in grote aantallen. Wat betreft de kofferbak, groot genoeg voor mijn vouwfiets, die lijkt ervoor gemaakt. Kan nog van alles bij ook. En hij is in elk geval groter dan vele andere auto's die massaal verkocht worden. En daarbij, de meeste onder ons hebben op weg naar hun werk toch niet meer bij zich dan hun brooddoos en af en toe een laptop. De gemiddelde kofferbak van de leaseauto's 's morgens op de snelweg is leeg. Evenals de stoelen naast en achter de bestuurder trouwens.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mag het een litertje minder zijn
- Pirke
- Vaste klant
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 12:52
- km-stand: 100000
- Lifetime: 40
- Auto: Ampera-e
Re: Range extender
Onze golden retriever van 30-35 kilo past prima in zijn mand in de achterklep, en dan kunnen er nog 2 passagiers op de achterbank, of tassen/koffers/koelbox voor op vakantie.
Rode Chevy Volt
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Range extender
Met alle respect, maar 4km fietsen noem ik armoede, dagelijks 650 meter lopen naar een laadpaal idem.
Onderstaande situaties doen daar niet voor onder;
Eerst naar huis moeten rijden om de fiets er uit te gooien om vervolgens de boodschappen te kunnen doen.
Bij een klant gratis kunnen parkeren, maar omwille van het opladen moeten betalen langs de straat.
3 kilometer omrijden om te kunnen laden.
6,10 voor het ov betalen om met 4 personen 4 kilometer vanaf de laadpaal naar de bestemming af te leggen.
Een laadsysteem wat zichzelf uitschakelt bij een spanningsdip is nog zo'n zot gebeuren.
Onderstaande situaties doen daar niet voor onder;
Eerst naar huis moeten rijden om de fiets er uit te gooien om vervolgens de boodschappen te kunnen doen.
Bij een klant gratis kunnen parkeren, maar omwille van het opladen moeten betalen langs de straat.
3 kilometer omrijden om te kunnen laden.
6,10 voor het ov betalen om met 4 personen 4 kilometer vanaf de laadpaal naar de bestemming af te leggen.
Een laadsysteem wat zichzelf uitschakelt bij een spanningsdip is nog zo'n zot gebeuren.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.