Gisteren tijdens oud & nieuw lekker vooraan kunnen parkeren. Later kwam er een zwarte Ampera bij.
2 mooie Eneco palen met in totaal 4 aansluitingen, bij de camperparkeerplaats. Medewerker Efteling helpt met pas aan- en los te koppelen. Paal gaf totale opgenomen vermogen weer. Ik woon er vlak bij, dus slechts 2,96 kWh geladen
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
PS, hopelijk goede ervaringen met enthousiast personeel bij de catering. Mijn dochter moest daar gisteren namelijk werken .
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Aangezien ik er in de buurt woon (<15km) heb ik vanuit laadetiquette niet aangekoppeld.
Het laden had ik niet nodig om thuis te komen en wie weet was de laadplaats die ik dan bezet zou houden nodig voor iemand die deze kWh wel nodig zou hebben.
Mooie laadplaats inderdaad. Achteraf volgens mij niet nodig.
'S morgens stond er nog niemand en aan het einde van de dag 1 klein (Smart?) autootje.
Zoals (bijna) alles bij de Efteling is inderdaad ook het laden van elektrische auto's goed geregeld.
Werd gisteravond door het 'ontvangstcomité' heel attent op de mogelijkheid gewezen. Heb 'mijn' plaats vrijgelaten voor een ander, verder van huis. Tilburg - Kaatsheuvel v.v. doe je gemakkelijk op één lading.
Etiquette komt uit jezelf, niet uit een boekje met regels.
Groet, Hans.
086.662 km - 0,7 l/100km - Cardinal Red - Jet Black - Frosted Nickel- Navigation Audio Pack - Park Pilot met camera - Lolo Smart (TCP/IP)
Je kunt het ook anders bezien; het hoeft niet maar het mag wél. Ik ben van mening dat je best mag laten zien dat de vraag er is.
Nu krijg je mogelijk de reactie 'er staat bijna nooit iemand' terwijl er misschien meerdere ev's op het terrein staan.
Als er een snelkassa is waar je tot maximaal 5 boodschappen kunt afrekenen ga je dan met 3 producten in het mandje toch ook niet uit beleefdheid in de rij voor de gewone kassa staan ?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Vergelijking gaat hier volgens mij op deze manier niet helemaal op.
Maar goed, ik denk dat we elkaar, zolang laadpalen schaars zijn, heel erg kunnen helpen door op deze wijze te anticiperen.
Een visitekaartje achter de voorruit is ook zo iets soortgelijks.
In dit geval geldt een soort reserveringsregeling, dus niemand komt onverwacht voor een paal die bezet is. Verder hadi, ingeschat dat er weinig laadvraag zou zijn en dat was zo.
Ook het argument dat je de palen moet gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, vind ik goed. We praten hier niet over binnenstad Amsterdam
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Op de afgeschermde personeelsparkeerplaats, nog 3 laders aan mooie RVS palen, met vaste spiraalkabel en sleutelcontact voor prive gebruik voor het personeel.
Nou heb ik toevallig een bezoekje gepland aan de Efteling, deze maand. Ik heb alleen weinig zin om dat hele parkeerterrein over te banjeren om een sleutel te halen en vervolgens weer terug te banjeren voor het aansluiten van de auto om vervolgens weer naar de kassa te banjeren om de pas in te leveren. En aan het einde van de dag het hele ritueel WEER. Kan dat niet makkelijker?