Koen
Laden en Lossen
- Kat9
- Sponsor
- Berichten: 307
- Lid geworden op: do 22 mar 2012, 23:16
- km-stand: 150000
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Ochten
Laden en Lossen
LS, en met name Alex: Vanmorgen in Utrecht stond er een vrachtwagenchauffeur rustig zijn spullen te lossen uit zijn vrachtwagen op een laadplaats. (dus geen losplaats
). Duurde maar een paar minuten (10), maar toch. Wat zijn hier eigenlijk de regels voor ?? Ik heb rustig gewacht, maar hoe zit het nu precies ??
Koen
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
-
Odiebla
Re: Laden en Lossen
Vrachtwagenchauffeurs parkeren over het algemeen (voor laden en lossen) waar het hun uitkomt en nemen het vaak niet zo nauw met wat wel en niet mag 
- PaulJ
- Vaste klant
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma 26 mar 2012, 22:07
- km-stand: 33000
- Lifetime: 19
- Auto: Ampera
- Locatie: IJsselstein
Re: Laden en Lossen
Geldt wel voor meer beroepen 
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Laden en Lossen
Als er bij een oplaadpunt het juiste bord staat, bijvoorbeeld het blauwe P-bord met een autootje erop en een onderbord "alleen opladen elektrische auto's", dan wil dat zeggen dat andere auto's er niet mogen parkeren. Laden en lossen valt niet onder "parkeren". Ik weet wel dat men heel strikt is voor wat betreft invalidenparkeerplaatsen, maar voor oplaadpunten betwijfel ik dat.Kat9 schreef:LS, en met name Alex: Vanmorgen in Utrecht stond er een vrachtwagenchauffeur rustig zijn spullen te lossen uit zijn vrachtwagen op een laadplaats. (dus geen losplaats![]()
). Duurde maar een paar minuten (10), maar toch. Wat zijn hier eigenlijk de regels voor ?? Ik heb rustig gewacht, maar hoe zit het nu precies ??
Koen
Laden en lossen wordt strikt gehanteerd. In principe moet de bestuurder in de buurt van de auto blijven. Maar je kunt bijvoorbeeld een vrachtwagen vol met lucifersdoosjes per doosje lossen. Duurt denk ik een hele dag, maar als je in de buurt van de auto blijft, is het laden en lossen.
Mijn inschatting is, dat als de chauffeur zich bij de auto bevindt, er geen probleem is. Hooguit kan de chauffeur verzocht (of door een handhaver verplicht) worden om het laden en lossen elders voort te zetten. Is de chauffeur niet in de directe omgeving van de auto, dan is er sprake van 'parkeren' en is de auto rijp voor een bon.
Beetje off topic: Als oplaadpunten matig tot weinig gebruikt worden, zal de neiging tot illegaal gebruik toenemen. Als oplaadpunten goed gebruikt worden, dan is die neiging er veel minder.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Kat9
- Sponsor
- Berichten: 307
- Lid geworden op: do 22 mar 2012, 23:16
- km-stand: 150000
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Ochten
Re: Laden en Lossen
Alex, dank voor je uitgebreide antwoord. Chauffeur was in de buurt, en nadat hij klaar was met lossen, heeft hij zijn vrachtwagen gelijk verplaatst. Op de stoep 20 meter verder dan weer. Even met de chauffeur een praatje gemaakt, en elkaar vervolgens een prettige dag gewenst.
Koen
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!