kom op, als je alle subsidies er vanaf telt kost deze auto toch nagenoeg niets. Natuurlijk krijg je mankementen met een nieuw systeem. Kinderziektes zitten er nu eenmaal in bij een nieuwe techniek. Dat wist ik al voordat ik hem kocht. En dat hij niet Super zuinig zou zijn had ik mij ook al ingecalculeerd. Of heb je deze auto privé gekocht? Dat is natuurlijk niet slim. Kortingen worden trouwens altijd op auto's gegeven bij de onderhandeling vooral in de crisis.Jack schreef:De vraag :waarom een Ampera? heeft mij aan het peinzen gezet. En uit deze overpeinzing is voortgekomen dat ik zeer gemengde gevoelens heb. De auto op zich vind ik nog steeds fraai en de rijeigenschappen voldoen ruimschoots.
Maar als ik kijk naar de financiële kant en daaraan gekoppeld de houding van de fabrikant ( lees: importeur) , dan heb ik mij nog nooit zo bedonderd gevoeld na een aankoop.
Het product heb ik veel te duur gekocht, zo blijkt uit de 25% prijsverlaging. En dien ten gevolge mijn daling van de inruilwaarde.
Veel tekortkomingen ( dit forum staat er bol van).
Slechte actieradius en stijgend benzineverbruik ( wat een primitieve benzinemotor!)
Gemiddeld elke 10 week bij de dealer voor een storing.
Steeds meer ergernis : het interieur , met name de ruimte voor achter passagiers.
Had ik toentertijd maar gekozen voor de Volvo.....of , nog beter, de Tesla. Kijk voor de aardigheid maar eens naar de afschrijving van die auto's en die van de Ampera. En nu zijn ze ook nog eens gestopt met verkoop/productie.
Spijt, spijt en nog eens spijt...
Waarom een Ampera?
-
ralph1978
- Vaste klant
- Berichten: 121
- Lid geworden op: ma 03 dec 2012, 22:40
- km-stand: 31000
- Lifetime: 54
- Auto: Ampera-e
- Locatie: zuid-limburg
Re: Waarom een Ampera?
- willyteb
- Newbie
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 21 jun 2013, 09:04
- km-stand: 5000
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
- Locatie: Didam
Re: Waarom een Ampera?
Dus een Ampera privé kopen is niet slim.
Bedankt dan maar
Bedankt dan maar
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waarom een Ampera?
Zullen we 'm maar nuanceren; wanneer je vanuit financieel perspectief kijkt ligt een keuze voor een Ampera niet direct voor de hand, voor een privépersoon.
Nog verder nuanceren; tenminste, als je het over een nieuw exemplaar hebt. Want tweedehands gaan ze al voor 22.000 in het handelscircuit van de hand, dus wordt het dan een compleet andere rekensom.
Nog verder nuanceren; tenminste, als je het over een nieuw exemplaar hebt. Want tweedehands gaan ze al voor 22.000 in het handelscircuit van de hand, dus wordt het dan een compleet andere rekensom.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Waarom een Ampera?
is een oude post maar wil hier toch nog even op reageren.ralph1978 schreef:Jack schreef: Natuurlijk krijg je mankementen met een nieuw systeem. Kinderziektes zitten er nu eenmaal in bij een nieuwe techniek. Dat wist ik al voordat ik hem kocht. En dat hij niet Super zuinig zou zijn had ik mij ook al ingecalculeerd. Of heb je deze auto privé gekocht? Dat is natuurlijk niet slim. Kortingen worden trouwens altijd op auto's gegeven bij de onderhandeling vooral in de crisis.
vind het persoonlijk onzin om te zeggen dat omdat het om "nieuwe" techniek gaat je kon weten dat er kinderziektes zijn.
kan me niet herinneren dat dit het geval was bij de Toyota prius, deze 2000 exemplaren rijden nu 14 jaar later nog vrolijk rond soms nog zelfs met de originele accu ( 1997 introductie maar dat was niet wereldwijd ).
de hele lijst van kinderziektes navigatie die uitvalt, keyless entry die niet werkt en noem maar op, allemaal dingen die niks te maken hebben met het feit dat het een REV is maar techniek die al jaren word toegepast in auto's.
dat men dan ook nog een simple 1.4 motor erin heeft gegooid en niet een atkinson cycli ( is efficiënter ) of anders wel een zuiniger examplaar ( klein dieseltje of kleinere turbo motor ) vind ik niet goed.
en volgens mij waren en zijn er geen kinderziektes bij de Electro motor en aandrijving die werken goed waar men wel kan spreken van nieuwe techniek.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Waarom een Ampera?
Een Ampera is met een ander doel ontwikkeld dan een Prius. De Prius is een benzine-auto met elektro-ondersteuning. Een Ampera is een elektrische auto met benzine range-extender. Dat is anders. En inderdaad, op een paar uitzonderingen na werkt dit systeem probleemloos. Waar de Ampera/Volt de meeste steken laten vallen is terug te herleiden naar de software en de algehele afwerking. Zeker dat laatste doen ze in Japan veel beter. En ja, ze hebben er een simpel oud Corsa motortje ingegooid omdat men er blijkbaar vanuit ging dat je die toch nauwelijks zou gebruiken. Dat wij hier in NL de auto gebruiken waarvoor hij eigenlijk niet is bedoeld kan GM ook niets aan doen natuurlijk.
Ik vind de Ampera nog steeds een hele gave bak. Ook krijg ik louter positieve reakties van anderen. Inmiddels zijn bij mij de kinderziektes er wel uit en erger ik met niet meer aan de krakende achtervering en het laadklepje dat moeizaam opent. Ja, over bepaalde zaken is niet goed nagedacht maar dat komt natuurlijk wel dat het een soort van experimenteel voertuig was toen het uitkwam. Ondanks de steken die de Ampera laat vallen ben ik er heel tevreden mee. Als ik nu een nieuwe auto zou moeten kopen zou ik er weer eentje nemen.
Ik vind de Ampera nog steeds een hele gave bak. Ook krijg ik louter positieve reakties van anderen. Inmiddels zijn bij mij de kinderziektes er wel uit en erger ik met niet meer aan de krakende achtervering en het laadklepje dat moeizaam opent. Ja, over bepaalde zaken is niet goed nagedacht maar dat komt natuurlijk wel dat het een soort van experimenteel voertuig was toen het uitkwam. Ondanks de steken die de Ampera laat vallen ben ik er heel tevreden mee. Als ik nu een nieuwe auto zou moeten kopen zou ik er weer eentje nemen.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Waarom een Ampera?
dus de krakende achtervering die bij jou ook het geval is ( heeft iemand het niet ? ) is al eens vervangen geweest en terug gekomen of nooit wat aan laten doen?
en wat was ook weer de oorzaak? iets wat op termijn door slijtage ( door het kraken en neem ik aan dus schuren ) moet worden vervangen..?
en wat was ook weer de oorzaak? iets wat op termijn door slijtage ( door het kraken en neem ik aan dus schuren ) moet worden vervangen..?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Waarom een Ampera?
Het is een rubber wat kraakt. Alleen als je een drempel afrijdt. Het is bij mij nooit vervangen. Ze smeren het in en dat helpt 500 kilometer.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
- wseelde
- Bekende
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 22:22
- km-stand: 100000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
- Locatie: Eelde
- Contacteer:
Re: Waarom een Ampera?
Waarom gekocht?
- Milieuvriendelijk
- Heerlijk stil
- Kan meer dan 80% van mijn kilometers elektrisch rijden en toch een keer ver weg op benzine als het moet. Er was
geen andere auto die hieraan voldeed, met mijn woon-werk afstand van 48 km.
- Kan mijn zonne-energie hiervoor mooi gebruiken
- Ik vind het leuk om iets nieuws te hebben wat vooruitstrevend is en niet iedereen heeft.
- En ja... ik heb hem particulier gekocht, dus ik doe het niet voor het geld, al hoop ik het met vrijwel gratis op het werk laden en carpoolen deels wel weer terug te verdienen. In combinatie met de zonne-energie kom ik dan nog niet eens zo gek uit financieel.
En tot nu toe voldoet de auto na de eerste 7000 km aan de verwachtingen en ben ik zeer tevreden.
- Milieuvriendelijk
- Heerlijk stil
- Kan meer dan 80% van mijn kilometers elektrisch rijden en toch een keer ver weg op benzine als het moet. Er was
geen andere auto die hieraan voldeed, met mijn woon-werk afstand van 48 km.
- Kan mijn zonne-energie hiervoor mooi gebruiken
- Ik vind het leuk om iets nieuws te hebben wat vooruitstrevend is en niet iedereen heeft.
- En ja... ik heb hem particulier gekocht, dus ik doe het niet voor het geld, al hoop ik het met vrijwel gratis op het werk laden en carpoolen deels wel weer terug te verdienen. In combinatie met de zonne-energie kom ik dan nog niet eens zo gek uit financieel.
En tot nu toe voldoet de auto na de eerste 7000 km aan de verwachtingen en ben ik zeer tevreden.
- Menno2
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 20 nov 2014, 15:42
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Volt2
- Locatie: Eindhoven
Re: Waarom een Ampera?
Vind het erg fijn om jullie redenen hier te lezen!
Zit er zelf aan te denken om een Ampera te kopen, ook vanwege het milieu en de 0% bijtelling.
- Morgoth
- Harde kern
- Berichten: 799
- Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
- Auto: Ampera
- Locatie: Eschebrügge (D)
Re: Waarom een Ampera?
Dan moet ik je teleurstellen. De bijtelling is geen 0% meer. Je mag nu 7% aftikken.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.