Unit106 is getroffen door een ijverige accountant en wil ons waarschuwen voor de onverwachte bijtelling.
Hij heeft het tot op de letter uitgezocht en heeft al vaak zijn verhaal "moeten" doen, dus vandaar mogelijk wat kort door de bocht.
Ook volgens mij is het voor meerdere uitleg vatbaar en dat is geweldig voor de mensen die erop vertrouwen dat de BD het erg druk heeft
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
sbogovac schreef:
Maar nu wil ik je toch met klem vragen om netjes "op de bal te blijven spelen" en niet "op de man"...
Ben ik niet van gediend en vind ik - eerlijk gezegd - ook een beetje tegenvallen van een moderator...
Volgens mij zijn mijn reacties op bovenstaande onjuiste beweringen en uitspraken netjes. Ik heb je nergens voor uitgemaakt terwijl jij dit nou juist wel doet. Dus wie speelt nu op de man? Excuus als jij anders van mening bent. Ik begrijp dat je het niet leuk vind dat je niet gelijk hebt gekregen maar dat is niet mijn schuld.
Jij was zo overtuigd van je gelijk en eindelijk heb je door dat je ongelijk had. Ik zou het erg jammer vinden dat andere gedupeerd raken door jouw veronderstellingen. Hopelijk is voor iedereen nu duidelijk dat we gen.... zijn door onze overheid en als je dat niet door hebt dat dit flink in de euro's kan lopen.
Als moderator had ik je ook gewoon kunnen verwijzen naar mijn andere topic waar je ook gewoon had kunnen lezen hoe het verhaal in elkaar steekt! Zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=2916
Wat zullen we doen? Alles zo laten of al jouw reacties en mijn reacties daarop verwijderen uit dit topic?
sbogovac schreef:OK, helder... maar dan komen we weer terug bij "die andere" discussie... en wordt't dus toch 22% (het percentage dat [nu] geldt), en niet 25%. Toch...?
Nog één keer dan ...
Auto's met een CO2-uitstoot van maximaal 50 gr/km
Het moment waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen (datum 1e tenaamstelling) bepaalt mede het bijtellingspercentage. Voor auto's met een CO2-uitstoot van 0 tot en met 50 gram per kilometer geldt:
Datum 1e tenaamstelling vóór 1 januari 2012
Het bijtellingspercentage is 0% tot 1 januari 2017. In 2017 en 2018 geldt een bijtelling van 7% voor auto’s zonder CO2-uitstoot. Voor andere auto’s geldt een bijtelling van 25%.
Datum 1e tenaamstelling tussen 1 januari 2012 en 1 januari 2014
Het bijtellingspercentage is 0% gedurende 60 maanden. Deze termijn van 60 maanden start op de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin de datum 1e tenaamstelling valt. Op de laatste dag van de termijn van 60 maanden stelt u de bijtelling privégebruik auto opnieuw vast op basis van het percentage dat dan geldt.
Het bijtellingspercentage en de termijn van 60 maanden zijn beide gekoppeld aan het kentekenbewijs. Ze blijven gelden als de auto van eigenaar wisselt.
D'r staat toch écht "Voor andere auto’s [dus auto's die CO2 uitstoten, maar minder dan 50 gr/km] geldt een bijtelling van 25%."
Als we allemaal de belastingtelefoon bellen, krijgen we waarschijnlijk allemaal een ander antwoord.
Ben je DGA, of heb je een eenmanszaak, dan heb je geluk. de bijtelling is nooit meer dan de werkelijke kosten. Heb je in een jaar € 5.000 aan kosten, dan tel je € 5.000 bij en niet 25% (= ong. € 12.500). Je bijtelling is dan 10%.
Leuker kunnen ze het niet maken, gemakkelijker ook niet.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Alex schreef:Ben je DGA, of heb je een eenmanszaak, dan heb je geluk.
Correctie : geldt alleen voor ondernemers. Een DGA is geen ondernemer (voor de inkomstenbelasting) maar een medewerker van zijn BV. Geldt alleen voor eensmanszaak dus.
sbogovac schreef:
Maar nu wil ik je toch met klem vragen om netjes "op de bal te blijven spelen" en niet "op de man"...
Ben ik niet van gediend en vind ik - eerlijk gezegd - ook een beetje tegenvallen van een moderator...
Volgens mij zijn mijn reacties op bovenstaande onjuiste beweringen en uitspraken netjes. Ik heb je nergens voor uitgemaakt terwijl jij dit nou juist wel doet. Dus wie speelt nu op de man? Excuus als jij anders van mening bent. Ik begrijp dat je het niet leuk vind dat je niet gelijk hebt gekregen maar dat is niet mijn schuld.
Jij was zo overtuigd van je gelijk en eindelijk heb je door dat je ongelijk had. [...]
t'Is maar wat je netjes noemt:
Unit106 schreef:[...] Zucht ... wil je nou echt je kop in het zand blijven steken ...[...]
Unit106 schreef:[...] Dat heet selectief lezen! [...]
Vind ik niet netjes en ook een erg tegenvallen van een moderator.
Maar als je de bal dan toch wilt terugspelen; waar/wanneer heb ik wie dan ook voor wat dan ook uitgemaakt?
En of ik nu wel of niet gelijk heb kan me al helemaal niet interesseren. Ik neem juist deel aan een forum (zoek even de definitie op, zou'k zeggen) om iemand anders zijn mening te horen (en wellicht wat op te steken, waarvoor dank).
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.