2016 Chevy Volt.

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: 2016 Chevy Volt.

Bericht door Poul »

NeufegliseThierry schreef:Ik heb alles al meegemaakt, ook die 35. Maar: met normale kledij aan en rekening houdende dat het in de winter niet altijd sneeuwt of onder nul is kom ik probleemloos aan de 40 km, afgelopen week zelfs paar maal de 50 'aangetipt' (het is een zachte winter ;-))
Dat valt mij dan nog van je tegen. :D :)
Met windje mee haalde ik afgelopen zondag de 63 km. (Over de terugreis zal ik het maar niet hebben :eh: )

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
gl640
Harde kern
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Bericht door gl640 »

ros00232 schreef:Ik begrijp dat we het moeten blijven vergelijken met plugin hybrides en dan is 80 km range elektrisch prima. Maar ik wil mijn volgende auto toch echt graag met wat meer EV range. Nu stond het toch juist ook op 80 km als opgave? Ik zie hier iedereen het over 60 km hebben op onze huidige modellen....
60km is dacht ik het gemiddelde
dit gemiddelde moet straks op 80km liggen
als mensen nu al bijna 100km halen met het huidige model moet onder de zelfde omstandigheden deze met de nieuwe volt met gemiddeld 80km dus 120km of meer moeten liggen.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0

Bericht door NeufegliseThierry »

Nu draaf je wel een beetje door hoor ;-)

Volgens mij gaat het allemaal enorm mee of zo je wilt tegenvallen die ruimere actieradius.

Immers: we hebben nu al een 16 kWh accu en die gaat naar 18,4 kWh. Je effectieve/benutbare accu capaciteit gaat dan van 10 (nu) naar 12,4 (uitgaande van gelijke buffermarge). Als je nu gemiddeld over het jaar 70 haalt (en dat halen de meeste hier niet, maar met wat zelfbeheersing wel mogelijk) dan ga je -even extrapoleren- naar 86,8 kilometer (12,4/10 maal 70).

Verder claimt Chevrolet dat de electromotoren (jawel, 2 i.p.v. nu 1) 15% efficiënter zijn maar dat staat niet gelijk aan 15% meer actieradius (want de motor kan dan wel 15 procent efficiënter zijn maar de rolweerstand en luchtweerstand veranderen natuurlijk niet, uitgaande van een gelijke snelheid).

Al met al zal je niet verder dan 100 km komen. Zeker een verbetering maar die 120 gaat er echt niet inzitten!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door japio »

Afbeelding

Hier kan GM dadelijk tegenaan kijken... zuinig in de stad, lekker doorgaan als het nodig is. Nu maar afwachten hoe groot het animo nog is voor de 7%, daarna verdwijnen deze auto's weer.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

japio schreef:Nu maar afwachten hoe groot het animo nog is voor de 7%, daarna verdwijnen deze auto's weer.
Plug-in wordt links ingehaald door volledig elektrische auto's en rechts door zuinige benzine- en dieselauto's. In Nederland is er anno 2015 feitelijk bijna geen markt meer, hoofdzakelijk voor degenen die of "groen" willen uitstralen, of een volledig elektrische nog niet aandurven.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Vision
Stamgast
km-stand: 235000
Lifetime: 31
Contacteer:

Bericht door Vision »

Inderdaad, we worden links en rechts ingehaald door alternatieven. Op zich wel goed dat er diversiteit is én onderzoek voor vernieuwingen. Het meest lastige is onze overheid: beleid dat alsmaar wisselt en inconsequent is.

De nieuwste ontwikkeling is de enorme verlaging van de brandstofkosten; ingegeven door de OPEC omdat ze vrezen voor alternatieven (waterstof en electrisch) verlagen ze hun prijzen drastisch.
Het beleid van onze overheid was: gebruik belasten en bezit verder ontlasten. Waarom is in ons land dan nog steeds sprake van wegenbelasting? en niet in de brandstof verdiscinteerd? daar was nu het moment voor: brandstof aan de pomp blijft hetzelfde kosten.
Met de opbrengst zou een stimulans gegeven kunnen worden aan het verbeteren van de infrastructuur voor E en W rijders én het verlagen van de wegenbelasting bij brandstofrijders.

Spin-off is de extra stimulans om zuiniger brandstof auto's te maken.

Al met al: ik ben bang dat wij van een uitstervend ras zijn met onze pre-hydride plug-in, jammer!
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur
NeufegliseThierry
Harde kern
km-stand: 195
Lifetime: 0

Bericht door NeufegliseThierry »

Uitstervend ras?

Welnee joh, wij evolueren gewoon mee met onze keuze qua auto:-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Guinness
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 20

Bericht door Guinness »

Alex schreef:Ik zal hem niet kopen. Zolang mijn huidige Volt het blijft doen, is er na mei 2017 geen auto goedkoper: afgeschreven en geen bijtelling tot in het oneindige (want eerste registratie in tussen 1-1-12 en 30-6-12 en ik ben de eerste eigenaar).
Kan je mij uitleggen hoe je bijtelling tot in het oneindige verwezenlijkt?
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Guinness schreef:Kan je mij uitleggen hoe je bijtelling tot in het oneindige verwezenlijkt?
Lees bijgaande pagina: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _juli_2012
Hoelang geldt het percentage?

Het percentage van de bijtelling geldt totdat de auto wordt verkocht.

Is het eerste kenteken voor 1 juli 2012 afgegeven, maar is de auto na 1 juli 2012 nog een keer op naam van een ander gezet? Dan geldt het percentage gedurende 60 maanden vanaf 1 juli 2012.

Voor auto’s met een CO2-uitstoot van 50 gram of minder waarvoor voor 1 januari 2012 voor het eerst een kenteken is afgegeven, geldt het percentage tot 1 januari 2017. Dit percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt of als een andere werknemer de auto gaat gebruiken.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
gl640
Harde kern
km-stand: 24000
Lifetime: 25

Bericht door gl640 »

NeufegliseThierry schreef:Nu draaf je wel een beetje door hoor ;-)

Volgens mij gaat het allemaal enorm mee of zo je wilt tegenvallen die ruimere actieradius.

Immers: we hebben nu al een 16 kWh accu en die gaat naar 18,4 kWh. Je effectieve/benutbare accu capaciteit gaat dan van 10 (nu) naar 12,4 (uitgaande van gelijke buffermarge). Als je nu gemiddeld over het jaar 70 haalt (en dat halen de meeste hier niet, maar met wat zelfbeheersing wel mogelijk) dan ga je -even extrapoleren- naar 86,8 kilometer (12,4/10 maal 70).

Verder claimt Chevrolet dat de electromotoren (jawel, 2 i.p.v. nu 1) 15% efficiënter zijn maar dat staat niet gelijk aan 15% meer actieradius (want de motor kan dan wel 15 procent efficiënter zijn maar de rolweerstand en luchtweerstand veranderen natuurlijk niet, uitgaande van een gelijke snelheid).

Al met al zal je niet verder dan 100 km komen. Zeker een verbetering maar die 120 gaat er echt niet inzitten!
las toch hier dat iemand 100+ had gedaan,

de range is volgens chevrolet zelf van 60 naar 80 gegaan

heb ik het mis maar is dat niet meer dan 20%? dan moet bij 100km nu 120 toch zeker mogelijk zijn
natuurlijk heb ik het hier over een max wat iemand onder de beste omstandigheden kan bereiken
heb trouwens nu met 5 graden buiten temp 63km op de teller staan iedere ochtend
en na een paar km gereden te hebben is hij gezakt naar 62...

ik vind zeker dat het geen uitstervend ras is
uiteindelijk is alles natuurlijk uitstervende maar voor de mensen die geen puur electische naast een plugin kunnen betalen is een 1 auto/EREV de beste oplossing.
hoe zuinig die ice autos ook mogen worden de motor zal auto blijven draaien op onnodige momenten
deze zuinigere motoron worden straks gewoon gekoppeld aan een EREV om die nog zuiniger te maken
een plugin of EREV is de oplossing voor in de stad
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Plaats reactie