NeufegliseThierry schreef:Nu draaf je wel een beetje door hoor
Volgens mij gaat het allemaal enorm mee of zo je wilt tegenvallen die ruimere actieradius.
Immers: we hebben nu al een 16 kWh accu en die gaat naar 18,4 kWh. Je effectieve/benutbare accu capaciteit gaat dan van 10 (nu) naar 12,4 (uitgaande van gelijke buffermarge). Als je nu gemiddeld over het jaar 70 haalt (en dat halen de meeste hier niet, maar met wat zelfbeheersing wel mogelijk) dan ga je -even extrapoleren- naar 86,8 kilometer (12,4/10 maal 70).
Verder claimt Chevrolet dat de electromotoren (jawel, 2 i.p.v. nu 1) 15% efficiënter zijn maar dat staat niet gelijk aan 15% meer actieradius (want de motor kan dan wel 15 procent efficiënter zijn maar de rolweerstand en luchtweerstand veranderen natuurlijk niet, uitgaande van een gelijke snelheid).
Al met al zal je niet verder dan 100 km komen. Zeker een verbetering maar die 120 gaat er echt niet inzitten!
las toch hier dat iemand 100+ had gedaan,
de range is volgens chevrolet zelf van 60 naar 80 gegaan
heb ik het mis maar is dat niet meer dan 20%? dan moet bij 100km nu 120 toch zeker mogelijk zijn
natuurlijk heb ik het hier over een max wat iemand onder de beste omstandigheden kan bereiken
heb trouwens nu met 5 graden buiten temp 63km op de teller staan iedere ochtend
en na een paar km gereden te hebben is hij gezakt naar 62...
ik vind zeker dat het geen uitstervend ras is
uiteindelijk is alles natuurlijk uitstervende maar voor de mensen die geen puur electische naast een plugin kunnen betalen is een 1 auto/EREV de beste oplossing.
hoe zuinig die ice autos ook mogen worden de motor zal auto blijven draaien op onnodige momenten
deze zuinigere motoron worden straks gewoon gekoppeld aan een EREV om die nog zuiniger te maken
een plugin of EREV is de oplossing voor in de stad
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.