Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Bericht door Ruwils »

JacquelineM schreef:Vanmorgen mijn Ampera-e (dec2017) bij de dealer achtergelaten. Software update uitgevoerd op 30 maart, tot gisteren probleemloos, maar nu kan ik dus ook niet meer laden. Leenauto meegekregen, wachten op wat Opel Nederland gaat doen.
Dit is auto nummer 3 bij mijn dealer met dit probleem.
Wauw, dit is best wel heftig. Ik heb tot nu toe geen last met laden (afkloppen) :shock:
Gaf de auto ook nog een foutmelding tijdens de poging tot laden of gebeurt er gewoon helemaal niks?
JacquelineM
Newbie
km-stand: 77500

Bericht door JacquelineM »

Ruwils schreef:
JacquelineM schreef:Vanmorgen mijn Ampera-e (dec2017) bij de dealer achtergelaten. Software update uitgevoerd op 30 maart, tot gisteren probleemloos, maar nu kan ik dus ook niet meer laden. Leenauto meegekregen, wachten op wat Opel Nederland gaat doen.
Dit is auto nummer 3 bij mijn dealer met dit probleem.
Wauw, dit is best wel heftig. Ik heb tot nu toe geen last met laden (afkloppen) :shock:
Gaf de auto ook nog een foutmelding tijdens de poging tot laden of gebeurt er gewoon helemaal niks?
Auto stopte na laden tot ongeveer 100 km. Storingslampje brandde, melding in display “Vermogen aandrijving beperkt” . Nog een keer laden zelfde effect, ben toen gelijk naar dealer gereden. Inmiddels bericht gekregen dat het nu bij Opel Duitsland ligt. In de loop van volgende week waarschijnlijk nader bericht. Dealer verwacht dat de oplossing zal zijn: accu vervangen. Dit betekent hopelijk voorrang op de wachtlijst hiervoor.
electric blue Ampera-e
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

Ik vermoed dat de software inconsistenties heeft aangetroffen in de batterij en daarom in de beperkte modus is gegaan en je uit veiligheidsoverweging niet meer kan laden. Hopelijk krijg je snel een nieuw batterijpack!
Wel apart dat Opel Duitsland er zich mee bemoeit..

Omdat ik nog steeds de betalingen van februari en maart van de compensatieregeling niet overgemaakt heb gekregen, maar wel creditnota's heb gehad van mijn dealer, uiteindelijk contact gehad met de debiteurenafdeling van het Stern Hoofdkantoor en die vroegen mij alles in een mail te zetten.

Na dit gedaan te hebben kreeg ik de volgende dag een mail terug dat hun bank net de opdracht had verwerkt. Dat klopt, gistermiddag zijn de maanden februari en maart (280,- en 310,-) alsnog bijgeschreven. Nu maar hopen dat April straks goed gaat.. En snel een nieuwe accu.
MJLangeveld
Newbie
km-stand: 35000
Lifetime: 1

Bericht door MJLangeveld »

MJLangeveld schreef:
jover schreef:De 80proc update heeft er voor gezorgd dat mijn Ampera niet meer oplaad. Zo staan er al een aantal in Nederland. Opel is op zoek naar een software oplossing. Ik rij nu in een leenauto.
Dit is mij ook overkomen denk ik. Ik heb een update gehad in januari waarna de afgrenzer op 30% bleef hangen en daarna niet verder wil laden. Dealer heft met man en macht geprobeerd het op te lossen, maar is na 3 weken tot te conclusie gekomen dat ze het ook niet weten. Laatste hoop: nieuwe accu. Maar ja, levertijd... Ik zit nu al 3 maanden zonder auto. Dealer (Nefkens Oirschot) hoopt volgende week de accu te vervangen.
Vandaag de auto mogen ontvangen met nieuwe (64 kWh) accu! Erg blij mee. Bovenstaand blijft wel een raar verhaal... Precies hetzelfde probleem als JacquelineM hierboven beschrijft overigens.
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

MJLangeveld schreef:Vandaag de auto mogen ontvangen met nieuwe (64 kWh) accu! Erg blij mee. Bovenstaand blijft wel een raar verhaal... Precies hetzelfde probleem als JacquelineM hierboven beschrijft overigens.
Dat is goed nieuws!
Zou je dit ook in dit topic willen melden?
Ampera-Ed
Newbie
km-stand: 23000
Lifetime: 69

Bericht door Ampera-Ed »

Ik had al een tijdje niks meer van mijn dealer (Van Mossel OPC) vernomen en ook al een poos geen compensatie/vergoeding meer ontvangen (laatste keer was februari).
Nu werd ik vandaag weer eens gebeld door m'n dealer om de actuele kilometerstand door te geven ivm de dagvergoeding over de maand april.
(Niet dat ik enig verband zie tussen de kilometerstand en de dagvergoeding, want de hoogte van de compensatie staat m.i. los van de gereden kilometers maar goed..)

Ik heb de meneer aan de lijn meteen maar even gemeld dat ik alweer een paar maanden geen vergoeding had ontvangen. Dat zou hij gaan uitzoeken en er op terug komen.

Tijdens het gesprek heb ik ook gevraagd of hij iets kon zeggen over de batterijpack vervanging, maar hij kon me niet zeggen wanneer mijn Ampera-E aan de beurt is.
Hij wist wel dat ze ongeveer 2 packs per week ontvangen voor de uitwisseling.
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

Ampera-Ed schreef:Nu werd ik vandaag weer eens gebeld door m'n dealer om de actuele kilometerstand door te geven ivm de dagvergoeding over de maand april.
(Niet dat ik enig verband zie tussen de kilometerstand en de dagvergoeding, want de hoogte van de compensatie staat m.i. los van de gereden kilometers maar goed..)
Ik was gisteren toevallig nog bij mijn dealer vanwege een chrome kapje van de deurgreep van het linker voorportier die opeens verdwenen was. Het is het kapje die je moet verwijderen als je de sleutel moet gebruiken. Deze wilde ik dus bestellen bij de dealer. Maar gelukkig vond ik later het kapje weer terug op mijn oprit.

Toen ik vroeg naar de voortgang van de batterijvervanging vertelde de medewerker dat dit op basis gaat van het VIN-nummer en dat Opel Nederland om de zoveel tijd een lijst met een bepaald aantal VIN-nummers vrij geeft waar dan een batterij voor kan worden besteld. Het gaat in ieder geval niet op bouwjaar. Mijn dealer vertelde al drie packs vervangen te hebben, maar sinds vorig jaar geen enkel VIN-nummer van hun klanten op de lijst stond.
Dat Van Mossel OPC, waar mijn Ampera-e ook vandaan komt, er twee per week kan doen komt waarschijnlijk omdat zij de meeste Ampera-e's verkocht hebben. Van Mossel OPC heeft ook meerdere dealers (stuk of vijf?) in Brabant als ik het goed heb. Vooral het aantal voorraadauto's van de laatste modellen die ze hebben verkocht moet groot zijn geweest.

Ik denk ook dat het met het aanbod van het aantal nieuwe batterijpacks te maken heeft en dat er een soort verdeelsleutel is die het aantal beschikbare batterijpacks, die van de fabriek van LG-Chem binnenkomen, verdeelt over de landen waar de Bolt en de Ampera-e verkocht is. Amerika en Europa gaan blijkbaar gelijk op, wat dus wel zo fair is. Als ik op ChevyBolt.org forum zit lijkt het alsof het in de USA veel sneller gaat dan bij ons, maar er zijn daar dan natuurlijk ook vele malen meer Bolts waarvan de batterij moet worden vervangen dan dat er bij ons Ampera-e's zijn.

Maar zolang ik de compensatie krijg vind ik het niet zo erg om te wachten.

Ik vind het wel raar dat je de kilometerstand moet doorgeven. Dat wordt mij in ieder geval nooit gevraagd en volgens mij is dat verder bij niemand zo. Dit is dus geen voorwaarde voor de compensatie.
jerver
Newbie
km-stand: 4000

Bericht door jerver »

Bij de dealer geweest voor beurt en nieuwste software-update. Die update ging niet door omdat er na deze update relatief veel auto’s uitvallen en er flinke vertraging in de levering van nieuwe accu’s is. Dus Opel heeft de update weer ingetrokken.
Begreep dat het nog wel even kan duren voordat alle accu’s vervangen kunnen worden.
tverdeni
Newbie
km-stand: 12500
Lifetime: 7

Bericht door tverdeni »

Ik hoorde gisteren van mijn dealer dat het zeker nog tot het het 3e kwartaal dit jaar gaat duren voordat de accu vervangen gaat worden.
HdB
Newbie
km-stand: 18000

Bericht door HdB »

https://www.reddit.com/r/BoltEV/comment ... _to_nhtsa/

Ik zag dit bericht voorbij komen. In de VS zijn inmiddels bij 26925 van de 57414 Chevrolet Bolts uit de Ampera-E generatie (2017-2019) de batterijen vervangen. In het eerste kwartaal van 2022 ging het om 18653 stuks. Geen idee hoe het met de Europese vervangingen gaat, maar daar lijkt het tempo er inmiddels aardig in te zitten. Als ze dit volhouden is het daar binnen een half jaar wel klaar voor deze generatie Bolts.
Plaats reactie