Pagina 57 van 85
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: di 15 mar 2022, 15:37
door Ruwils
Bij mij is dus zonder enig bericht van mijn dealer (tegenwoordig Stern) de compensatie gestopt. De dagvergoeding over februari heb ik nog steeds niet ontvangen. En dat terwijl ik de update nog niet eens heb gehad.
Ik heb op 22 maart een afspraak voor de update. Toen ik belde werd er verteld dat er "iets mis is gegaan" maar mij niet konden vertellen wat en dat degene die er over ging (over de compensatie) ziek was o.i.d.
Ik zal dus horen op de 22'ste wat er aan de hand is en hopelijk wordt voor die tijd de betaling hersteld maar ik heb er een hard hoofd in, mede omdat mijn dealer in het begin ook erg moeilijk deed.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: di 15 mar 2022, 15:48
door Rovenius
Ruwils schreef:Bij mij is dus zonder enig bericht van mijn dealer (tegenwoordig Stern) de compensatie gestopt. De dagvergoeding over februari heb ik nog steeds niet ontvangen. En dat terwijl ik de update nog niet eens heb gehad.
Ik heb op 22 maart een afspraak voor de update. Toen ik belde werd er verteld dat er "iets mis is gegaan" maar mij niet konden vertellen wat en dat degene die er over ging (over de compensatie) ziek was o.i.d.
Ik zal dus horen op de 22'ste wat er aan de hand is en hopelijk wordt voor die tijd de betaling hersteld maar ik heb er een hard hoofd in, mede omdat mijn dealer in het begin ook erg moeilijk deed.
Je moet dit niet accepteren. We rijden al lange tijd in een heel andere auto dan die we gekocht hebben. Voor velen van ons was het grote bereik een heel belangrijke reden voor aanschaf. Compensatie is dus niet meer dan redelijk. Mijn Stern-dealer deed ook heel moeilijk, maar toen ik dreigede met een advocaat werd de compensatie met terugwerkende kracht betaald (van september tot en met januari). Ik heb nu de afspraak dat ik bij de vervanging van de accu's het bedrag voor de resterende periode ontvang. Komen ze die afspraak niet na, dan stap ik daadwerkelijk naar een advocaat. Als ik jou was zou ik dat ook overwegen en dat aan je dealer laten weten. Opel levert een wanprestatie.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: di 15 mar 2022, 16:18
door HdB
Ruwils schreef:Bij mij is dus zonder enig bericht van mijn dealer (tegenwoordig Stern) de compensatie gestopt. De dagvergoeding over februari heb ik nog steeds niet ontvangen. En dat terwijl ik de update nog niet eens heb gehad.
Ik heb op 22 maart een afspraak voor de update. Toen ik belde werd er verteld dat er "iets mis is gegaan" maar mij niet konden vertellen wat en dat degene die er over ging (over de compensatie) ziek was o.i.d.
Ik zal dus horen op de 22'ste wat er aan de hand is en hopelijk wordt voor die tijd de betaling hersteld maar ik heb er een hard hoofd in, mede omdat mijn dealer in het begin ook erg moeilijk deed.
Bij ons is de compensatie in 2021 ook netjes uitbetaald en stopte het opeens in 2022. Na wat mailtjes en telefoontjes vandaag een reactie: er was blijkbaar iets fout gegaan en nu de toezegging dat tot de software update alles uitbetaald wordt (31 maart bij ons). Hopelijk ook daarna nog compensatie tot de batterij vervangen is, zeker als deze toezegging ook bij anderen op dit forum gedaan is. Wat mij betreft ook niet onredelijk, gezien de overlast.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: wo 16 mar 2022, 09:22
door HdB
Ik ben eerdere communicatie met Opel nog eens nagelopen. In de voorwaarden voor de compensatieregeling vond ik het volgende (zie hieronder): de dagvergoeding kan alleen stopgezet worden als de eigenaar tevreden is met de geboden oplossing. Bij de vervanging van de accu is daar weinig discussie over. Na deze nieuwe software-update hoef je volgens mij niet direct tevreden te zijn: de capaciteit van de batterij en de actieradius zijn nog steeds met 20% afgenomen. Daarnaast bleken eerdere software updates onvoldoende in staat het brandgevaar op te lossen, dus de onzekerheid blijft (wij houden onze alternatieve parkeerplek buiten daarom ook aan, inclusief de extra kosten). Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom Opel in sommige gevallen overstag gaat bij het dreigen met juridische procedures: de eigen voorwaarden van Opel staan stopzetten van de compensatieregeling volgens mij niet toe.
Ik kon alleen dit deel van de voorwaarden nog terugvinden (omdat wij er destijds specifiek naar gevraagd hebben). Mochten anderen de volledige voorwaarden nog hebben liggen: deel ze vooral hier zou ik zeggen!

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: do 17 mar 2022, 14:09
door Ruwils
En hebben ze de betaling al weer hervat? Bij mij nog steeds niet..
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: do 17 mar 2022, 14:28
door HdB
Ruwils schreef:En hebben ze de betaling al weer hervat? Bij mij nog steeds niet..
Mijn Opel dealer is inmiddels akkoord met het voortzetten van de compensatieregeling. Ze hebben wel aangegeven hierin afhankelijk te zijn van de voortzetting vanuit Opel Nederland. Nog even afwachten of er daadwerkelijk iets wordt bijgeschreven de komende maanden, maar het klinkt hoopvol. Anders ga ik met hetzelfde verhaal naar Opel Nederland.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: vr 18 mar 2022, 21:24
door Ruwils
Gisteren heb ik wel een creditnota ontvangen met een bedrag van -€280, van februari, dus ik neem aan dat dit bijgeschreven zal worden. Voorheen kreeg ik nooit een creditnota en werd het gewoon bijgeschreven, maar misschien hebben ze dit met de overgang naar Stern aangepast. lijkt me ook wel logisch dat ze een nota sturen voor de administratie. Ik ga er dus maar van uit dat het in orde komt. Wat er na de update, die ik op 22 maart krijg, gaat gebeuren is nog onbekend maar misschien hoor ik dat op die dag wel.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: vr 18 mar 2022, 22:30
door Michiel van G.
Na mijn contact met Opel NL gaf men daar aan dat de dagvergoeding kon worden voorgezet wanneer de dealer met een aantoonbare verklaring kwam dat er voor de eigenaar nog immer beperkingen waren tijdens het dagelijks gebruik... Dus ik heb een brief geschreven met berekeningen en die heeft mijn dealer ingediend. Opel NL is akkoord, ik heb nu zwart op wit dat ik recht heb op de dagvergoeding totdat het accupakket vervangen wordt. Vandaag is de auto naar de garage geweest voor de 80% upgrade; en dat hakt er wel in. 50% is foetsie. Eerst had ik een GOM max van om en nabij 430 kilometer, nu is dat nog maar 225... Ik hoop maar dat die accu snel komt!
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: ma 21 mar 2022, 01:55
door AmperaSinds2020
Via via in contact gekomen met een lotgenoot... die ook te laat achter de regeling is gekomen.
Dealer in Utrecht (Henri & Herman) gaf aan dat de aanvraag niet behandelt wordt omdat net de dag ervoor (10 feb) een update uitgekomen zou zijn. Na discussie contact gehad met Opel NL. Daar heeft iemand wat uitgezocht en gesust: Dealer moet de aanvraag in behandeling nemen als er hinder kan worden aangetoond. Maar goed, nog steeds kastje-naar-de-muur verhaal.
Uiteindelijk in het beoordelingsformulier een dikke onvoldoende opgegeven en in contact gekomen met een kwaliteitsmedewerker van Opel.
Intussen heeft hij z'n hele overzicht van feiten en ervaringen gedeeld met Opel. Ik ben benieuwd wat er wordt gedaan.
NB: campagne van 21 feb 2022 (21-C-148 22-C-009) is accu vervanging OF terugschoeven naar 80% (om waarschijnlijk van die compensatieregeling af te stappen).
Weet iemand of via Kassa en/of ANWB dit uberhaupt zinvol is?
Alle geduppeerden gezamelijk juridische acties inzetten beter?
gr,
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: di 22 mar 2022, 14:57
door Ruwils
Zojuist terug van de dealer, software update is uitgevoerd.
Alles bij elkaar heeft het een dikke anderhalf uur geduurd, zolang zag ik de auto aan de computer hangen waarbij de monteur af en toe keek hoever die al was. Dus het was best een ingrijpende update.
Ook vroeg ik nog naar een indicatie van de accuvervanging, maar daar konden ze weinig over zeggen alleen dat de batterijpacks druppelsgewijs bij de dealers binnenkomen en je daar vanzelf bericht over krijgt. Mijn dealer had zelf inmiddels drie vervangingen uitgevoerd die volgens hun probleemloos waren verlopen.
Ik vroeg ook nog over de vergoeding van februari die nog niet uitgekeerd was en de receptiemedewerker vertelde dat hij zelf de creditnota had opgemaakt en dat het gewoon betaald zal worden. Hoe dat na de update zat is niet bekend, dus hopelijk blijft dat gewoon tot aan de batterijvervanging, de overlast is er m.i. niet minder om geworden.