Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Bericht door Ruwils »

Dat is goed nieuws!

Helaas hier nog steeds februari niet binnen. (Hoorn)
Mijn dealer is een maand of wat geleden overgenomen door Stern en heet nu ook Opel Stern i.p.v. LVS. Bij de vorige betaling (januari) zag ik al dat het Stern was geworden (ander banknr.) dus daar ligt het ook niet aan..

Ik wacht nog even tot donderdag en dan maar even een mailtje sturen of ik met mijn auto nog langs moet komen en dat de dagvergoeding van februari nog niet is betaald.
Martin52
Newbie
km-stand: 25000

Bericht door Martin52 »

In november heb ik met de dealer gebeld bij wie we de auto gekocht hebben. Volgens hem hadden we geen recht op dagvergoeding. Dat zou alleen zo zijn als we er aantoonbaar financieel nadeel van hadden in de vorm van bijv. extra buiten de deur laden. Maar dat is bij ons niet het geval. Ik heb het er toen bij gelaten.

Maar nu ik dit topic een poosje volg, hoor ik (ook) andere geluiden, waaronder: iedereen heeft recht op de dagvergoeding vanaf het moment dat de laatste software update is uitgevoerd. Vanmorgen met Opel Nederland gebeld. Werd later erover teruggebeld (voicemail). Het komt hierop neer:
"De regeling bestaat sinds kort niet meer. Wellicht was u eerder hiervoor in aanmerking gekomen, maar dat kan helaas niet meer met terugwerkende kracht aangezien de regeling niet meer bestaat."

Lekker dan ... Iemand advies? ANWB inschakelen? ...?
Jan'sAmpera-e
Newbie
km-stand: 14000
Lifetime: 16

Bericht door Jan'sAmpera-e »

Ruwils schreef:Dat is goed nieuws!

Helaas hier nog steeds februari niet binnen. (Hoorn)
Mijn dealer is een maand of wat geleden overgenomen door Stern en heet nu ook Opel Stern i.p.v. LVS. Bij de vorige betaling (januari) zag ik al dat het Stern was geworden (ander banknr.) dus daar ligt het ook niet aan..

Ik wacht nog even tot donderdag en dan maar even een mailtje sturen of ik met mijn auto nog langs moet komen en dat de dagvergoeding van februari nog niet is betaald.
O, dus Stern breidt nog steeds uit? Eerder las ik dat Stern zou worden overgenomen :
https://evtrader.nl/stern-wordt-overgen ... dse-hedin/
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

Apart inderdaad.
Ik las in de link dat de transactie in Q1 van dit jaar afgerond moet zijn, dus het eerste kwartaal waarvan er al twee maanden zijn verstreken.

Kunnen ze weer hun logo's vervangen.. :lol:
SlomeDuikelaar
Newbie
km-stand: 45000

Bericht door SlomeDuikelaar »

Ik had een leuke verrassing zojuist. Onverwachte bijschrijving op de rekening: €1530,=
Gelijk gekeken uiteraard, komt het van de dealer!
Maar ff bellen; hopende dat het niet de eerste en gelijk de laatste betaling zou zijn.

Werd mij uitgelegd dat ze er achter kwamen, dat de compensatie wel maandelijks overgemaakt kon worden.
Bij deze dus de afgelopen maanden tot maart ontvangen.
Tevens de bevestiging, dat ik maandelijks de bedragen kan verwachten, tot dat de batterij vervangen is... :angel:
Ellen
Newbie
km-stand: 4000

Bericht door Ellen »

drummer schreef:
Ruwils schreef:Jouw auto is dus net zo oud als de mijne (28 februari 2020), dus zal ik binnenkort ook wel een oproep krijgen verwacht ik, of was er bij jou een andere (aanvullende) reden voor een vervroegde batterijvervanging?

Ik ben benieuwd of de terugkoppeling van de lader weer goed is als je straks voor het eerst gaat laden dus laat dat even weten als je wilt.
De terugkoppeling is weer terug, het blauwe lampje dat brand tijdens het laden was vanmorgen uit.
Ik heb deze week de laatste (of in ieder geval meest recente ;) ) update gehad; waarmee je dus weer 's nachts en binnen mag opladen. Het viel mij op dat deze ochtend het lampje op de lader groen was. Het probleem dat het lampje blauw bleef, is dus al opgelost met deze software update.

De 265 km range was wel even een tegenvaller... Ik kan niet wachten tot de accu vervangen wordt!
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

Ellen schreef: Ik heb deze week de laatste (of in ieder geval meest recente ;) ) update gehad; waarmee je dus weer 's nachts en binnen mag opladen. Het viel mij op dat deze ochtend het lampje op de lader groen was. Het probleem dat het lampje blauw bleef, is dus al opgelost met deze software update.

De 265 km range was wel even een tegenvaller... Ik kan niet wachten tot de accu vervangen wordt!
Bedank voor de update, het is goed om te weten dat met campagne 22-C-009 de terugkoppeling van de lader is gefixt!
AmperaSinds2020
Newbie
km-stand: 50000
Lifetime: 12

Bericht door AmperaSinds2020 »

Rovenius schreef:Ik ben het spuugzat. Al vier maanden geleden heb ik in een mail aan de dealer duidelijk gemaakt welke last we hebben van de beperkte range. Meerdere keren gemaild, gebeld, langs gegaan. Steeds weer smoesjes en uitstel. Opel Nederland gebeld en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Zij verwijzen me toch weer naar de dealer. Naar een naam die ik nog niet kende. Verschillende keren gebeld, nooit bereikbaar. Terugbelverzoeken die genegeerd worden.
Het is te idioot voor woorden dat je hier als klant zelf achteraan moet en vervolgens aan het lijntje wordt gehouden. Als je de regeling niet kent krijg je niets, als je een meewerkende dealer hebt het volle pond. Ik geef het nog een week en dan ga ik juridische hulp inschakelen. Een beetje gemotiveerde advocaat maakt gehakt van Opel.
Hallo Rovenius, hoe is dit afgelopen?
AmperaSinds2020
Newbie
km-stand: 50000
Lifetime: 12

Bericht door AmperaSinds2020 »

19henk schreef:In de afgelopen weken heb ik mij 'verdiept' in de compensatieregeling van Opel-NL. De dealer en Opel-NL hanteren hier bijzondere regels bij. Ik vind de manier van communicatie laakbaar. Opel-NL stelt een compensatie beschikbaar van 10 euro per dag. Echter onder de voorwaarde dat de gebruiker zichzelf actief meldt bij de dealer. De modificatie moet dan uitgevoerd zijn. De dag dat jij je meldt is de dag dat de compensatie ingaat.
Ik heb bezwaar gemaakt tegen deze uitgangspunten en de niet open manier van communiceren. Ze hebben vind ik nog niet veel geleerd op het gebied van ethiek na het dieselschandaal!
In het schrijven van Opel-NL van 24 augustus geven zij de instructie mee om, vaker op te laden, niet onder de 110 kilometer vermogen te komen, de laadstekker los te koppelen wanneer de accu is geladen en de auto buiten te parkeren. In de brief wordt gesteld: "U zult hierdoor ongetwijfeld geconfronteerd worden met ongemak bij het gebruik van uw Opel Ampera-e". Die laatste zin is het moment dat de compensatie zou moeten ingaan. Je loopt risico wanneer je de instructie niet opvolgt. Doe je het niet en gebeurt er iets dan verwijzen zij ongetwijfeld naar de brief. Verder is natuurlijk het tijdstip van belang dat de modificatie wordt teruggezet naar 90% van de capaciteit.
Ik vind het laakbaar dat Opel-NL niet openlijk communiceert naar de eigenaren dat er een compensatieregeling is. Als tweede het tijdstip waarop de compensatieregeling ingaat (afhankelijk van het 'piep-systeem' van de consument). Bovenstaande standpunten heb ik met de dealer, Opel-NL, de ANWB en Kassa gedeeld. Ik ben in afwachting van hun antwoord. De ANWB pleit voor het ingaan van de regeling op het moment dat de modificatie is uitgevoerd.
Groet Henk
Hallo Henk,
helaas ben ik ook te laat achter dit gedoe gekomen. Is bij jou al een oplossing geboden?
HdB
Newbie
km-stand: 18000

Bericht door HdB »

SlomeDuikelaar schreef:Ik had een leuke verrassing zojuist. Onverwachte bijschrijving op de rekening: €1530,=
Gelijk gekeken uiteraard, komt het van de dealer!
Maar ff bellen; hopende dat het niet de eerste en gelijk de laatste betaling zou zijn.

Werd mij uitgelegd dat ze er achter kwamen, dat de compensatie wel maandelijks overgemaakt kon worden.
Bij deze dus de afgelopen maanden tot maart ontvangen.
Tevens de bevestiging, dat ik maandelijks de bedragen kan verwachten, tot dat de batterij vervangen is... :angel:
Ik heb inmiddels ook een oproep gehad om de auto langs te brengen voor een software-update die opladen beperkt tot 80% van de batterijcapaciteit. De auto mag vervolgens weer binnen geparkeerd worden en binnen opladen.

Ook kreeg ik te horen dat de compensatie vervolgens zal vervallen (al gaan ze dit opnieuw uitzoeken, nadat ik voorbeelden uit dit forum heb genoemd waar de compensatie is doorbetaald). Is bij jullie de compensatie daadwerkelijk doorbetaald en zijn er meer voorbeelden waar de compensatie is doorbetaald na de update? Dat helpt mij waarschijnlijk in de discussie met mijn Stern Opel dealer.
Plaats reactie