Inmiddels ben ik netjes geholpen door Mulders Nijmegen. En heb ik met terugwerkende kracht een compensatie gekregen. Uiteindelijk goed geholpen door de dealer. Nu nog wachten op vervanging van de accu…remwest schreef:Ik heb vorige week geïnformeerd bij Opel Nederland. Over mijn situatie. Omdat ik de Ampera-e in juni 2021 bij Broekhuis Harderwijk heb gekocht. En op 27-8-2021 bij Mulders Nijmegen de software update heb laten doen t.b.v. de terugroepactie. Tot op heden weet ik niet of ik op een lijst sta en niemand bij de deze dealers heeft mij hierover geïnformeerd. Niet over een compensatie regeling of over de vervanging. Ik lees hier nu net op het forum dat er kennelijk zo’n compensatieregeling is. Ik heb alleen de brief van zomer 2021 van Opel Nederland gekregen, de aankondiging van de update en de vervanging van de accu. Ik ben nu zelf maar naar dealers gaan bellen. En probeer per eind augustus die compensatie te krijgen. Heel benieuwd wat er uit komt. Maar klantvriendelijk is het allemaal niet. Iemand nog tips?
Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
remwest
- Newbie
- km-stand: 85000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
jover
- Newbie
- km-stand: 1500
Let op
We krijgen een software update.
Opel zegt dat we de auto dan gewoon kunnen gebruiken. En ook einde compensatieregeling!
Opel zegt dat we de auto dan gewoon kunnen gebruiken. En ook einde compensatieregeling!
-
RuudSchel
- Newbie
- km-stand: 0
Waar heb je die info vandaan?jover schreef:Let op
- eriknatte
- Bekende
- km-stand: 42213
Betaalmuur link hierboven
Ik werd gisteren gebeld door Opel in Woerden voor een software update. Mij werd verteld dat de auto een beetje meer actieradius krijgt en we mogen de auto weer in de nacht opladen zonder brandgevaar. Ik heb gezegd dat ik deze update oversla en wacht op de vervanging van de accu. En daarna ook gevraagd of dit gevolgen heeft voor de compensatie. Het antwoord was dat dit geen gevolgen heeft voor de compensatieregeling alleen vervallen je "rechten" als je auto in de fik vliegt tijdens het laden. Ik sla deze update over ivm drukte en lange afstand naar de dealer in Woerden.
Ik werd gisteren gebeld door Opel in Woerden voor een software update. Mij werd verteld dat de auto een beetje meer actieradius krijgt en we mogen de auto weer in de nacht opladen zonder brandgevaar. Ik heb gezegd dat ik deze update oversla en wacht op de vervanging van de accu. En daarna ook gevraagd of dit gevolgen heeft voor de compensatie. Het antwoord was dat dit geen gevolgen heeft voor de compensatieregeling alleen vervallen je "rechten" als je auto in de fik vliegt tijdens het laden. Ik sla deze update over ivm drukte en lange afstand naar de dealer in Woerden.
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
Ik zie alleen maar een bericht dat de productie van de Bolt EV en EUV weer is hervat. Logisch ook want er is immers al een tijdje een nieuwe veilige batterij. Verder geen informatie over een nieuwe op handen zijnde software update o.i.d. Nieuws daarover zouden we natuurlijk immers als eerste hier zien.Roos schreef:https://fd.nl/bedrijfsleven/1430255/general-motors-hervat-productie-elektrische-chevrolet?utm_medium=email&utm_source=nieuwsbrief&utm_campaign=fd-ochtendnieuwsbrief&utm_content=1352426_46078_20220216&utm_term=A
Ook lees ik op de officiële Chevrolet Recall Information website site niets over een nieuwe software update. De laatste nieuws update is van 21 december 2021 en is ons allen bekend.
Deze thread in het ChevyBolt forum is ook wel informatief.
Laatst gewijzigd door Ruwils op wo 16 feb 2022, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruwils
- Stamgast
Ik denk dat dit nog de oude update betreft waarbij de restricties iets verzacht werden en waarbij je weer binnen mocht laden e.d. Maar volgens mij was deze update al een vereiste voor de compensatie.eriknatte schreef:Betaalmuur link hierboven
-
RuudSchel
- Newbie
- km-stand: 0
Kennelijk gaat Opel Nederland nu ook deze update installeren. Het veranderd niets aan de vervangingsactie, maar reduceert het wel het brandgevaar.reinoudd schreef:Ik heb begrepen dat Chevrolet in de VS een nieuwe software-update heeft die het bereik weer groter maakt. Je kan dan opladen tot 80% en je mag de accu helemaal leegrijden. Iemand hier daarover al iets gehoord?
"As battery module replacements continue under the previously announced recall, Chevrolet has informed all Bolt EV and EUV owners in the recall population (2017-2022 MY Chevrolet Bolt EVs and Bolt EUVs) of a software update that will allow owners to remove the parking and overnight charging limitations on their vehicles while we work on building replacement battery modules.
The new software automatically sets the vehicle’s maximum state of charge to 80%, allowing owners to safely resume:
charging indoors overnight;
operating below 70 miles (113 km) of range, resulting in greater overall vehicle range compared to GM’s prior interim charging guidance; and parking indoors after charging. This software is not the final recall remedy"
- Ruwils
- Stamgast
Dat doen ze al of hebben ze al gedaan.RuudSchel schreef: Kennelijk gaat Opel Nederland nu ook deze update installeren. Het veranderd niets aan de vervangingsactie, maar reduceert het wel het brandgevaar.
Dit is de update waarbij ze alleen de slider hebben verzet naar 80%. Daarbij is de geadviseerde limiet voor ontladen tot max. 110 kilometer komen te vervallen. Voor de rest niet echt een update dus.
-
drummer
- Bekende
- km-stand: 1100
- Lifetime: 1
Betekent dat, dat als de slider op 80% staat, dat de auto na het laden gewoon in de garage mag blijven staan tot de volgende morgen. Is dat het officiële standpunt van Opel?Ruwils schreef:Dat doen ze al of hebben ze al gedaan.RuudSchel schreef: Kennelijk gaat Opel Nederland nu ook deze update installeren. Het veranderd niets aan de vervangingsactie, maar reduceert het wel het brandgevaar.
Dit is de update waarbij ze alleen de slider hebben verzet naar 80%. Daarbij is de geadviseerde limiet voor ontladen tot max. 110 kilometer komen te vervallen. Voor de rest niet echt een update dus.