Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Roos
Vaste klant
km-stand: 25000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Bericht door Roos »

Bedankt Donnie, ik ben voor een gezamenlijke aktie, en denk dat we daar niet te lang mee moeten wachten. On Star had al lang geregeld kunnen worden, gewoon laksheid, sinds 2018 is het een verplichting dat er zo een systeem in nieuwe autos zit, dat zat er ook in, echter werkt het nu niet meer.
Je hebt de vraag al eerder gesteld in dit forum: Hoeveel ampera-e beztters zijn er lid en willen meedoen???
Groeten,
Roos
ArjanAmperae
Newbie
km-stand: 42046

Bericht door ArjanAmperae »

Hallo,

Ik heb ook mijn Ampera-e laten voorzien van de software update van de terugroepactie.

Ik zag op deze website het volgende nieuws met opmerkingen van GM op een facebook pagina voor de Bolt EV:
https://cleantechnica.com/2021/02/12/ch ... ll-update/

en ook hier:
https://electrek.co/2021/02/09/bolt-rec ... noElw08Dv4

Hier staat het volgende:
“We’re continuing to investigate the root cause and our intention is to remove the 90% charge limit once the investigation has been completed and defective battery packs have been identified and replaced or repaired.”

en dit:

On the official recall page, it now says, “Our engineers are working around the clock to identify a permanent fix and we intend to deploy a final remedy to remove the 90% limitation as quickly as possible after the first of the year, 2021.”

Dit is de conclusie van de eerste website:

What We Can Gather From This
Between what was said in the group and what was added to the official recall page, several things are clear.

First, the company intends to restore full range. It is not sure exactly which vehicles are going to need any battery cells replaced, or possibly whole battery packs, but once it knows for sure, GM will replace the ones that need replaced. When all is said and done, everyone should have their previous range restored. This is a big deal to EV owners because you can’t fill back up in 5 minutes. Losing 10% of your range can make the difference between making it or not.

Second, the company seems to think that at least some Bolts will need physical work. On Facebook, it said that the range restriction will be removed once “defective battery packs have been identified and replaced or repaired.” It’s possible that each Bolt will require an inspection at a dealer to determine whether there’s a physical defect before the vehicle can be put back at normal range.

Finally, we have a vague timeframe for repairs. GM said it would fix things up as soon as possible after the new year. In some ways, this is like Geico’s “up to 15% or more.” As XKCD points out, it’s impossible to be more vague than that. It seems likely that the investigation should wrap up and lead to repairs sometime this year.

Groeten,

Arjan
Frankie Shankie
Newbie
km-stand: 120
Lifetime: 15

Bericht door Frankie Shankie »

Ik heb wel interesse om mee te doen, maar heb een auto vd zaak en kan er dus niet zelf over beslissen. Maar zal geen probleem zijn ga ik maar even vanuit.
Van Opel Nederland kreeg ik als compensatie voor het vervallen van de on star app het aanbod van een waardebon van €150. Dit heb ík uiteraard niet geaccepteerd. Staat niet in verhouding tot schade in de vorm van sterk verminderd gebruiksgemak en ook waardevermindering. Een elektrische auto zonder app zal minder waard zijn dan een vergelijkbare elektrische auto met werkende app. En dat verschil is meer dan €150 denk ik. Mijn werkgever heeft geen interesse dit door te zetten dus ik heb dit er maar bij gelaten.
Rij overigens in ampera van 2018 met bijna 120dkm.
tverdeni
Newbie
km-stand: 12500
Lifetime: 7

Bericht door tverdeni »

Ik heb ruim een week geleden een bericht aan Opel nederland op hun site gestuurd en geen reactie gehad. (zie eerdere post in dit topic)
Ik ben voor iedere aktie want ben van mening dat we dit niet zomaar kunnen laten gebeuren. Straks moet er bijvoorbeeld nog een keer 10% vanaf omdat ze nog steeds branden, om maar eens iets raars te noemen!
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Bedankt voor je nuttige info Arjan!
regis
Newbie
km-stand: 0

Bericht door regis »

Goedemorgen lees al een tijdje mee omdat ik de accucapaciteit van de Opel Ampera e belangrijk vind (was voor mij het koopargument). In dat licht kwam ik dit artikel op google tegen.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... v-XuICRzhy

Hierin wordt duidelijk gesteld dat er zeer waarschijnlijk er iets is mis in de cellen van LG (zowel voor de Kona als de Bolt). Dit zou kunnen beteken dat deze kwestie een zeer langdurige zaak gaat worden want LG is al begonnen (zoals ik het lees) om het artikel te betwisten. Gezien de discussies op dit forum of Opel hiervoor juridisch benaderd moet worden wil ik mij hiervoor zeker aanmelden. Dit omdat een update voor degradatie van de laadcapaciteit zonder enige indicatie op welke termijn dit opgelost gaat worden mij niet bevalt.
jerver
Newbie
km-stand: 4000

Bericht door jerver »

Volg dit onderwerp met belangstelling, en vind ook dat de accuproblemen structureel door Opel opgelost moet worden.
Ik sta positief in een gezamenlijke actie waarbij het eerste doel naar mening moet zijn dat we op een goede manier geïnformeerd worden.
barry81
Newbie
km-stand: 3700
Lifetime: 10

Bericht door barry81 »

Roos
Vaste klant