ervaringen met de Ampera in de praktijk

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk

Bericht door Poul »

HenryAmpera schreef:... dan tikt het extra benzine verbruik op de lange termijn wel weer aan. ...
Bij de huidige prijzen aan de laadpaal (€ 0,59 per kWh in onder andere Rotterdam) en aan de pomp (circa € 1,77 per liter) bereken ik een benzineverbruik wat toch € 0,15 per liter goedkoper is dan als ik de kilometers op de accu zou rijden. Pas als de benzineprijs stijgt of de prijs aan de laadpaal zakt, loont het voor mij weer om met mijn Ampera elektrisch te rijden. Tja, als ik zonnepanelen en een eigen oplaadpunt zou hebben, zou het natuurlijk een ander verhaal zijn.
Dus eigenlijk ben je met die lange ritten op dit moment voordelig uit :lol: :o .

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk

Bericht door Alex »

Poul schreef:Pas als de benzineprijs stijgt of de prijs aan de laadpaal zakt, loont het voor mij weer om met mijn Ampera elektrisch te rijden.
Dan vergeet je dat onderhoud van de benzinemotor geld kost en de elektromotor onderhoudsvrij is. komsikomsa
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
HAL2001
Stamgast
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 18:43
km-stand: 166800
Lifetime: 28
Auto: Ampera
Locatie: Zuiden van het land

Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk

Bericht door HAL2001 »

Alex schreef: Dan vergeet je dat onderhoud van de benzinemotor geld kost en de elektromotor onderhoudsvrij is. komsikomsa
Dit laatste argument wordt heel vaak gebruikt. Maar mijn 3 youngtimer BMW's die in onderhoud waren bij een specialist, waren goedkoper in onderhoud dan de Ampera. Elk onderdeel van de Ampera (die ik althans nodig had) was ontzettend duur. Ik zal wel pech hebben gehad maar het was 1 van de redenen om de Ampera weg te doen. Het toppunt was een buitenspiegel: niet leverbaar. Een dealer in Duitsland kon er eentje leveren, wilde er 400 euro voor hebben, maar niet opsturen. Een Nederlandse sloper had er eentje: 1000 euro vroeg deze oplichter. Uiteindelijk heb ik van twee spiegels 1 kunnen maken.
Opeldealers zijn schreeuwend duur.
Ampereloos sinds 5 juli 2022
Plaats reactie