De auto is 1 juli 2018 op kenteken gezet en ik heb er 140.000 km mee gereden. Hiervoor heb ik bijna € 20.000 betaald. Daar kreeg ik de opgeslagen zomerbanden bij. Met de komende 150.000 km beurt krijg ik te horen wanneer de batterij vervangen gaat worden.Jure schreef:Mag ik vragen hoeveel kilometer en voor hoeveel je hem overneemt, mijn lease verloopt in april. Voordat mijn Q4 wordt geleverd, duurt wel even, maar wil de Ampera-E ook overnemen.Defii schreef:
Inmiddels heb ik een brief van Opel Nederland waarin ze stellen dat alle batterijen van de in Nederland verkochte Opels vervangen gaan worden. Voor mij is er hiermee in ieder geval geen twijfel meer, vandaar dat ik daarop de auto heb overgekocht van de lease maatschappij. Deze auto rijd ik vanaf 1 juli 2018 (nieuw) en zonder die brief van Opel Nederland had ik de auto niet overgenomen.
Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
Defii
- Newbie
- km-stand: 140000
- Lifetime: 99
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Misschien is deze vraag hier al behandeld (heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, ga daar komend weekend eens goed voor zitten)
Ik neem aan dat de terugroep actie geldt, ongeacht de km-stand (en dus garantie) van de auto??
Ik ben een beetje aan het oriënteren om mijn huidige 2012 Ampera in te ruilen tegen een 2018 Ampera-e.
heb er 1 gezien met net iets meer dan 161k km op de teller en volgens de RDW staat de terugroepactie op dit kenteken nog open......
Ik neem aan dat de terugroep actie geldt, ongeacht de km-stand (en dus garantie) van de auto??
Ik ben een beetje aan het oriënteren om mijn huidige 2012 Ampera in te ruilen tegen een 2018 Ampera-e.
heb er 1 gezien met net iets meer dan 161k km op de teller en volgens de RDW staat de terugroepactie op dit kenteken nog open......
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
-
Theolaanen
- Newbie
- km-stand: 28800
- Lifetime: 56
- Auto: Ampera
Geachte Forumleden,
bij wie is ondertussen de accu vervangen? Mijn dealer heeft nog geen planning en ik ken verder geen Ampera-e rijders die al een oproep hebben gehad voor de vervanging.
bij wie is ondertussen de accu vervangen? Mijn dealer heeft nog geen planning en ik ken verder geen Ampera-e rijders die al een oproep hebben gehad voor de vervanging.
-
drummer
- Bekende
- km-stand: 1100
- Lifetime: 1
ik ben ook benieuwd hoeveel accu's er al vervangen zijn en hoe de ervaringen met de nieuwe accu's zijn?Theolaanen schreef:Geachte Forumleden,
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
Ik las op Amerikaanse Facebook groepen wel positieve berichten.drummer schreef:ik ben ook benieuwd hoeveel accu's er al vervangen zijn en hoe de ervaringen met de nieuwe accu's zijn?Theolaanen schreef:Geachte Forumleden,
Ik kwam dit wel tegen bij een van de Ampera-e advertenties: (Heb zelf momenteel (nog?) een 2012 Ampera)

Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
-
BergJ
- Newbie
- km-stand: 89000
- Lifetime: 0
drummer schreef:ik ben ook benieuwd hoeveel accu's er al vervangen zijn en hoe de ervaringen met de nieuwe accu's zijn?Theolaanen schreef:Geachte Forumleden,
De mijne is dus vervangen, maar de actieradius is nog steeds 60KW. Ik ben dus weer in conclaaf met Opel Nederland want dat was niet de afspraak.
-
Theolaanen
- Newbie
- km-stand: 28800
- Lifetime: 56
Bedoelt u dat er een 60 KWH accu is geplaatst?BergJ schreef: De mijne is dus vervangen, maar de actieradius is nog steeds 60KW. Ik ben dus weer in conclaaf met Opel Nederland want dat was niet de afspraak.
-
drummer
- Bekende
- km-stand: 1100
- Lifetime: 1
kun je dat ergens zien, hoeveel kwh de accu is?BergJ schreef:
De mijne is dus vervangen, maar de actieradius is nog steeds 60KW. Ik ben dus weer in conclaaf met Opel Nederland want dat was niet de afspraak.
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
Ja, op de accubak gezien van achter de auto aan de linker kant (bestuurderszijde).drummer schreef:kun je dat ergens zien, hoeveel kwh de accu is?BergJ schreef:
Daar zit een sticker met rechtsonder het aantal kWh. Bij een 60kWh pack staat daar 57kWh (netto capaciteit) en als de eerste vier cijfers van de derde regel begint met 6883 heb je nog gewoon een oud pack.
Ik heb een foto gepost in een oud bericht in dit topic op pagina 18, zie hier.
-
reinoudd
- Newbie
- km-stand: 78541
Ik hoorde dat bij mijn dealer, Van Vliet in Woerden, zo'n zestig Ampera's zijn verkocht en dat er al tien nieuwe accupakketten zijn geplaatst.