ervaringen met de Ampera in de praktijk
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Toen we de Ampera net hadden was ik ook benieuwd naar die remlichten. Volgens mij gaan ze branden als je door de L stand remt, dus zonder rempedaal aan te raken. Helemaal zeker weet ik dat niet meer, zal morgen nog eens kijken, en laat het weten.
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Dacht dat ik al week geleden reactie had gegeven, schreef toen dat als je in L stand gaspedaal zodanig loslaat dat wagen remt dan gaan remlichten branden
-
Ampeerum
- Newbie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 09 mar 2021, 14:48
- km-stand: 297425
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Ik heb de ervaring niet dat remlichten aan gaan bij gebruik van de L stand. Door mijn achteruitkijkspiegel zie ik de reflectie van mijn remlichten bij gebruik rempedaal maar niet bij afremmen op de L stand. Raar als anderen die ervaring niet delen.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Heb je het dan over de Ampera E? Bij de Volt en Ampera is dat echt niet zo. Zie een al heel oud draadje https://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=1193Roos schreef:Dacht dat ik al week geleden reactie had gegeven, schreef toen dat als je in L stand gaspedaal zodanig loslaat dat wagen remt dan gaan remlichten branden
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Ja, gaat alleen over AMPERA-E.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Dan zit je op het verkeerde forum-deel.Roos schreef:Ja, gaat alleen over AMPERA-E.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
OK, sorry, niet gezien.
-
KlaaZ
- Bekende
- Berichten: 55
- Lid geworden op: di 05 jan 2021, 12:33
- km-stand: 104500
- Lifetime: 37
- Auto: Ampera
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Eigenlijk helemaal verkeerde forum, maar goed. Dit forum is inmiddels gekaapt 
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: ervaringen met de Volt in de praktijk
Onze Volt hebben we nu 11 jaar in bezit met ruim 220.000 op de klok. In het verleden heb ik wel vaker auto's gehad van die leeftijd, maar dat was die auto's goed aan te zien. Smoezelig uiterlijk, interieur met flinke gebruikssporen en vooral speling op de aandrijflijn. Niet bij de Volt en dat voor een Amerikaan. Heeft wel wat aan onderhoud gekost, omdat voorgeschreven onderhoud nu eenmaal duurder is aan een auto die volgebouwd zit met ingewikkelde techniek.
De enige reden om de auto te vervangen zou zal als we weer meer gaan rijden. Daar past een auto bij die een stuk moderner is. En helemaal elektrisch. Zolang we niet meer dan 10.000 km per jaar rijden, heeft dat allemaal geen zin en bevalt een auto met meer dan twee ton op de teller prima.
De enige reden om de auto te vervangen zou zal als we weer meer gaan rijden. Daar past een auto bij die een stuk moderner is. En helemaal elektrisch. Zolang we niet meer dan 10.000 km per jaar rijden, heeft dat allemaal geen zin en bevalt een auto met meer dan twee ton op de teller prima.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Ik heb mijn Ampera sinds 12 februari 2015, dus bijna 8 jaar en 3 maanden.
Ben net de 199.000 km gepasseerd.
Geen noemenswaardige onkosten gehad buiten regulier onderhoud.
Enige wat jammer is, is dat ik de beruchte software update gehad heb welke de accu capaciteit knijpt.
Nu maak ik momenteel niet zoveel km's meer (fiets of loop elke dag 2 km naar m'n werk), maar heb wekelijks een rit van 2x 160 km, dan tikt het extra benzine verbruik op de lange termijn wel weer aan. Maar goed, die rit is voor m'n hobby en hobbies kosten nu een maal €€'s.
Ben net de 199.000 km gepasseerd.
Geen noemenswaardige onkosten gehad buiten regulier onderhoud.
Enige wat jammer is, is dat ik de beruchte software update gehad heb welke de accu capaciteit knijpt.
Nu maak ik momenteel niet zoveel km's meer (fiets of loop elke dag 2 km naar m'n werk), maar heb wekelijks een rit van 2x 160 km, dan tikt het extra benzine verbruik op de lange termijn wel weer aan. Maar goed, die rit is voor m'n hobby en hobbies kosten nu een maal €€'s.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.