Pagina 4 van 21
Re: De concurrentie
Geplaatst: wo 25 okt 2017, 10:25
door Alex
japio schreef:48k voor een elektrisch aangedreven Mokka wannabe ...
Je bedoelt een elektrische Chevrolet Sonic, waar de Bolt het platform mee deelt. Ziet er uit als een Chevrolet Aveo met een nieuwe neus (de Aveo wordt gemaakt sinds 2011 onder codenaam T300).
http://www.chevrolet.com/cars/sonic-compact-car
Re: De concurrentie
Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:27
door Ivo
Ik denk dat Japio gewoon de Ampera-e bedoelt

Re: De concurrentie
Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:31
door Ivo
Cherokee schreef:Tijdens de proefrit in de Ampera e werd ik niet ergens enthousiast van,
Ook niet toen je het rechter pedaal voor het eerst indrukte

Re: De concurrentie
Geplaatst: do 01 feb 2018, 22:40
door japio
Vorige week heb ik een Kangoo ZE gekocht van 2 jaar oud (7500km) met een kleine 22kWh huurbatterij. E.e.a. als een soort proef/ overbrugging tot mijn nieuwe ZE komt.
Jammer dat de Ampera destijds niet met 20kWh is geleverd want deze capaciteit is echt goud hier in de Randstad.
Na een week staat de teller ruim 700km verder en ondanks de kleine batterij en een slome lader gaat alles toch reuze soepel. Ik ben pas één keer stilgevallen

dat was 15 cm voor de laadpaal
Renault heeft een eenvoudige one pedal variant bedacht wat ontzettend fijn rijdt, maar of mijn achterliggers daar ook zo over denken dat betwijfel ik

Re: De concurrentie
Geplaatst: vr 02 feb 2018, 01:31
door Ferry34
Je weetdat een ampera ook met 1 pedaal te rijden is? Een tesla ook trouwens, alsdus een tesla rijder die me aansprak.
Ik rem bijna nooit, alleen om m in zn achteruit te zetten
Ikzelf sprak n tesla model S 85 dual engine aan en die vertelde dat zijn actieradius op 300 km lag.
Dat verbaasde me nogal, ik vond dat nogal matig voor een 85 kw auto, maar hij verklaarde op de snelweg gewoon 140 te rijden.
Een amsterdamse taxichauffeur die n nieuwe hyundai ionic had, vertelde dat zijn actieradius op 170-190 km lag als hij volgeladen was.
Dat is echt niet best zeg.
Re: De concurrentie
Geplaatst: vr 02 feb 2018, 10:32
door japio
Mijn Ampera rijdt gewoon door als ik de rem niet gebruik... De Kangoo stopt, zonder te remmen en je kunt zelfs uitstappen terwijl de versnelling in D staat, perfect voor de postbode (werkt natuurlijk niet op een helling

)
Actieradius is120km met 22kWh, best OK, actieradius van 190 voor een ioniq lijkt mij prima, er is geen taxichauffeur die 5 uur aaneengesloten rijdt.
Re: De concurrentie
Geplaatst: vr 02 feb 2018, 12:18
door sigmasailor
japio schreef:
Renault heeft een eenvoudige one pedal variant bedacht wat ontzettend fijn rijdt, maar of mijn achterliggers daar ook zo over denken dat betwijfel ik

Zal toch wel meevallen? Als je gematigd afremt (zoals bij terugschakelen heel vroeger) gebeurt er niets (geen remlicht); moeten ze maar afstand houden. Vertraagt de auto harder zal er toch wel een lampje gaan branden? Heeft onze wetgever vast wel voor gezorgd.
Re: De concurrentie
Geplaatst: vr 02 feb 2018, 12:50
door japio
Daar leg je de vinger op ze zere plek
sigmasailor schreef:moeten ze maar afstand houden
alleen valt het 'maar' niet altijd in goede aarde.
Re: De concurrentie
Geplaatst: vr 02 feb 2018, 14:00
door Ivo
japio schreef:Mijn Ampera rijdt gewoon door als ik de rem niet gebruik...
de e kan echt stoppen in D
Re: De concurrentie
Geplaatst: vr 02 feb 2018, 14:58
door Anko
Ivo schreef:japio schreef:Mijn Ampera rijdt gewoon door als ik de rem niet gebruik...
de e kan echt stoppen in D
Inderdaad. Zolang je je riem maar om hebt (echt waar!). Dus niet zoals de Kangoo een echte postbode auto
