Riconl schreef:Leaf is ook weer 1 fase laden.... en de 40kw accu valt me ook wat tegen.
even weer OT
Ik ga waarschijnlijk voor de leaf. Die launch editions zit goed vol met opties voor de prijs. De 40 KW accu is voor mijn dagelijks gebruik voldoende en ziet er ook leuk uit. En er is eigenlijk bijna geen keus, de Ampera-e is bijna net zo non-existent op dit moment als de Model 3, sterker nog, als je nu besteld heb je meer kans om eerder in een 3 te rijden dan in een Ampera-e.
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld
Voor mij ook geen Ampera e, onduidelijkheid over de levertijd en een slechte inruilprijs voor mijn Volt (9.400 voor mijn 2.5 lifetime 140k). Daarnaast vind ik de Ampera e wat vormgeving minder mooi dan de Volt, zowel van binnen als van buiten. Tijdens de proefrit in de Ampera e werd ik niet ergens enthousiast van, zeker niet van de verkoper bij opel. Ik denk toch over de Zoe met 40KW, de accu kan je erbij kopen, dan is die met 32.000 toch een stuk goedkoper dan de Ampera-e. Kan ik daarnaast nog een grote oude Jeep op gas blijven rijden voor in de zomer met de caravan Heb ook nog de BMW i3 overwogen maar die komt niet ver genoeg en is ook relatief duur. De Tesla model 3 gaat er waarschijnlijk nooit in grote getale komen komen, er zijn er maar liefst 200 van gebouwd
Voor wie wil: de nissanelectricclub heeft een VIP-evenement om de nieuwe leaf aan te raken voordat ze bij de dealers staan. Volgens mij is het evenement nog niet vol:
De mythische 60 kWh+ modellen zijn niets meer dan dat. Op ruim de helft daarvan kun je bij de BMW dealer een i3 uitzoeken, of bij VW een e-Golf. Binnen twee weken rijd je er een, mocht je bijzondere wensen hebben wordt het januari. Al die aangekondigde e-wagens moeten eerst maar eens meer dan een belofte worden. Voorlopig hebben Tesla en Opol wat te bewijzen. Chevrolet lijkt het achteraf nog niet eens gek te hebben gedaan...
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
japio schreef:48k voor een elektrisch aangedreven Mokka wannabe ...
Die begrijp ik niet? Wat heeft de Mokka hiermee van doen? Eerder een Ampera-E wannabe maar puur op de keper beschouwd is natuurlijk de Ampera_E een Bolt-wannabe.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)