Pagina 3 van 8

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: ma 07 jul 2014, 21:10
door opeltwan
japio schreef:
opeltwan schreef:Product in bezit en het verlangen naar het volgende product komt al weer.
opeltwan schreef:Heeft niets met prijs / kwaliteit / specs van de Ampera te maken.
Bij de Ampera hoop ik stilletjes op een Total loss -zonder dat er iemand in zit- dan koop ik 2e hands iets van rond de 15.000 euro en neem dan een verouderde navi, beslagen raampjes een niet goed werkend klimaat en wat andere ongemakken voor lief.
Ik rij nu 11 jaar in een Trafic en zou morgen zonder enige twijfel nummer 3 kopen, gewoon omdat het voldoet.
Waarom moet de verzekeringsmaatschappij hier voor opdraaien? Je kan de Ampera toch verkopen, afschrijving / verlies nemen en een auto gaan rijden die geheel naar je zin is?

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: ma 07 jul 2014, 22:12
door Ivo
japio schreef:
Ivo schreef:Ze hebben een beperkt budget, verkopen gaan niet goed, maar ze willen wel verkopen.
De verkopen liggen nu op het niveau wat bij het concept past, de auto rijdt fijn, maar het prijskaartje klopt niet met het product.
Prijskaartje is natuurlijk aangepast aan de doelgroep + fiscale regelgeving in NL. Kijk maar eens ter vergelijking naar de USA prijs van de Volt.

Het is wel zo dat de "concurrentie" in NL interessante alternatieven heeft. :shifty:

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: di 08 jul 2014, 00:15
door Unit106
ElectricRene schreef: klopt de auto is veels te duur voor het comfort bagagemogelijkheden beperkte kwaliteit navigatie etc etc.
Te duur? 29k valt toch wel mee? Zie : http://www.geenbijtellingbijzam.nl

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: di 08 jul 2014, 01:36
door japio
opeltwan schreef:Waarom moet de verzekeringsmaatschappij hier voor opdraaien? Je kan de Ampera toch verkopen, afschrijving / verlies nemen en een auto gaan rijden die geheel naar je zin is?
Dat kan, we kunnen ook ruilen.
Ivo schreef:Het is wel zo dat de "concurrentie" in NL interessante alternatieven heeft.
In de echte wereld zul je de afweging tussen een Astra en een Outlander maar zelden tegenkomen, laat staan dat de keuze in 99% op de Outlander zou vallen :lol:

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 14:21
door joudejans
Ondertussen kun je ook kiezen uit een A3 E-tron of een Golf GTE. Zeker ook auto's die het de ampera heel moeilijk gaan maken. Enige pro voor de ampera die ik kan bedenken is de iets grotere elektrische range maar als je die niet nodig hebt...

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 14:25
door Jan van Die
...als je die niet nodig hebt, valt een fiets te overwegen... ;)

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: wo 09 jul 2014, 18:20
door ralph1978
De auto is hartstikke interessant voor de ondernemer, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen tellen om dat te zien. Vooral voor diegenen die hem op tijd kochten en levenslang 0% bijtelling aan hun kont hebben zoals mij hihi.

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 17:56
door Robbertpatrison
Na het wegvallen van de subsidie is de Ampera-verkoop totaal nul de laatste maanden: http://www.autozine.nl/overzicht/autove ... p?mok=1666./ Da's diep treurig :( want het is een goede auto. Het betekent ook dat er iets mis is met overheidssubsidie op groene autos. Het is of teveel, of te weinig.
ralph1978 schreef:De auto is hartstikke interessant voor de ondernemer, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen tellen om dat te zien. Vooral voor diegenen die hem op tijd kochten en levenslang 0% bijtelling aan hun kont hebben zoals mij hihi.
De Volt/Ampera was alleen interessant door een 'loophole' in de belastingwetgeving. Het is natuurlijk onzin dat deze belachelijke subsidie alleen naar leaseauto's ging. De Volt/Ampera werd gekozen omdat hij fiscaal gunstig (goedkoop) was, niet omdat het goed past bij het rijprofiel van de bestuurders.

En daardoor rijdt we gemiddelde Ampera wel heel erg weinig elektrisch. Kijk maar naar het laatste rapport van travelcard, waaruit blijkt dat het gemiddelde benzinegebruik nu maar liefst 4.44 l/100km is: http://www.travelcard.nl/Nieuws/Nieuwsb ... -brandstof. Veel leaserijders op dit forum (Ralph1978 met 5.1l/100km) zitten daar nog vet boven.

Vergelijk dat met het gemiddelde hier in de USA: 1.9l/100km (=124MPG, zie http://www.voltstats.net/ ). Volt's in Amerika rijden gemiddeld ~70% elektrisch. Het lijkt dus dat dat in Nederland maar ~35% is. Dat betekent dat voor de meeste mensen de Ampera gewoon niet de juiste auto is. Die kunnen beter een gewone Prius scoren.

Ik rij zelf 94% elektrisch, en mijn lifetime verbruik is 0.4 l/100km. Dat betekent dat de Volt hartstikke goed bij mij rijprofiel past (60-70km per dag). Ik zou ook een Nissan Leaf kunnen rijden, maar ik vind range-anxiety ontzettend vervelend en het is een lelijk ding.

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 19:20
door Norbert
die 4.44l/100km in het rapport gaat niet over de ampera/volt, maar om het totale segment. De titel doet vermoeden dat de auto's in kwestie minder zuinig zijn als normaal. En als je het vlug leest zou je bijna de conclusie trekken dat deze type auto's minder zuinig zijn als normale auto's. Het rapport beschrijft juist dat de steiging komt doordat er onzuinigere plugin-hybrides bij zijn gekomen. En de conclusie van het rapport is juist dat de ampera/volt onder dit gemiddelde liggen.
Het is logisch dat het gemiddelde van het segment omhoog gaat als je grote zware stationwagens and 'terreinwagens' gaat meetellen.

Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat als je niet minimaal 70% elektrisch reid, dat de ampera/volt niet de juiste auto voor je is.. Ik haal die 70% niet, maar heb 2.94 als lifetime.. Met welke andere auto kan dit?
Mijn dagelijkse rit is gemiddeld 100km heen en terug.

Ik zou best open staan voor een Leaf of i3, maar kom toch echt te vaak bij klanten die geen laadmogelijkheid hebben.

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 19:27
door Alex
Hoeveel Ampera- en Voltrijders hebben een kaart van Travelcard? Ik denk de meeste kopers niet. Die vallen buiten al deze onderzoeken. Ik durf de stelling aan dat die groep het beter doet.