Parkeerregels op oplaadpunten
-
arneb
- Vaste klant
- km-stand: 95000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera
Re: Parkeerregels op oplaadpunten
Ja de term doelparkeren is natuurlijk wel lekker duidelijk voor iedereen. Dank voor de juiste terminologie, dat helpt altijd!
Kanttekening is wel dat de politie er nu wel werk van heeft gemaakt. De eerste callcenter medewerker was gewoon absoluut niet op de hoogte en met geen stok in beweging te krijgen. Erg storend, heb de gemeente gelijk even een mail verzonden.
UPDATE, reactie gemeente Utrecht:
Dank voor dit signaal. Ik ga mijn collega's van parkeerhandhaving vragen ons beleid (nogmaals) toe te lichten aan de mensen van de politie.
Indien het gaat om een parkeerlocatie binnen 'betaaldparkeer gebied' dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met mijn collega's van parkeerhandhaving via het nummer: 030-286 0000. De politie heeft verantwoordelijkheid voor het parkeren in de gebieden waar nog vrij parkeren geldt.
Kanttekening is wel dat de politie er nu wel werk van heeft gemaakt. De eerste callcenter medewerker was gewoon absoluut niet op de hoogte en met geen stok in beweging te krijgen. Erg storend, heb de gemeente gelijk even een mail verzonden.
UPDATE, reactie gemeente Utrecht:
Dank voor dit signaal. Ik ga mijn collega's van parkeerhandhaving vragen ons beleid (nogmaals) toe te lichten aan de mensen van de politie.
Indien het gaat om een parkeerlocatie binnen 'betaaldparkeer gebied' dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met mijn collega's van parkeerhandhaving via het nummer: 030-286 0000. De politie heeft verantwoordelijkheid voor het parkeren in de gebieden waar nog vrij parkeren geldt.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
In vier weken tijd heeft 53% van de gemeenten gereageerd. Wachten op die andere 47%.......
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Parkeerregels op oplaadpunten / 1000e post!
Ja, en waar zou ik mijn 1000e post op dit forum aan besteden?
Waaraan beter dan aan dat waar ik goed in ben: De parkeerregels. Zojuist de gegevens op http://www.allesoveropladen.nl duidelijk gerangschikt. Nu kun je gemakkelijk op eerste letter van een gemeente zoeken naar "hoe het heurt". Moet je betalen voor het parkeren of niet, mag je er maar beperkt staan e.d. Doe er je voordeel mee. Weet je iets over de 18 procent van de gemeentes die nog geen gegevens beschikbaar heeft gesteld, meld het me alsjeblieft.
Waaraan beter dan aan dat waar ik goed in ben: De parkeerregels. Zojuist de gegevens op http://www.allesoveropladen.nl duidelijk gerangschikt. Nu kun je gemakkelijk op eerste letter van een gemeente zoeken naar "hoe het heurt". Moet je betalen voor het parkeren of niet, mag je er maar beperkt staan e.d. Doe er je voordeel mee. Weet je iets over de 18 procent van de gemeentes die nog geen gegevens beschikbaar heeft gesteld, meld het me alsjeblieft.
Laatst gewijzigd door Alex op di 09 apr 2013, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Een mooi onderwerp en heeeeele mooie informatie voor jouw 1000-ste post. Daar kan iedereen zijn voordeel mee doen. En uiteraard heb ik de link naar de door jou aangegeven site gelijk even in 'ons' Indextopic over ervaringen met laadpaallocaties opgenomen.
Ik ben benieuwd wat de volgende 1000 Posts van jou allemaal gaat brengen. Ga zo door.
Groeten,
Poul
Ik ben benieuwd wat de volgende 1000 Posts van jou allemaal gaat brengen. Ga zo door.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Er is weer een printbare versie beschikbaar van het hele overzicht. Te downloaden via www.allesoveropladen.nl en klik op "er is ook een printbare versie". Blijkt behoefte aan te zijn.
Forum Sponsor, Buurauto
-
NiekValk
- Bekende
- km-stand: 5193
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Jl vrijdagavond, weer twee niet ev's in parkeergarage in Haarlem (Kampgarage). Slecht aangegeven; geen groen op parkeervlak. Ik kan me nog voorstellen dat mensen het missen (ahum). Gemeente Haarlem een mailtje gestuurd, ben benieuwd...............
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Re: Geen parkeerbelasting bij opladen in 2014
Vandaag is bevestigd dat parkeren bij een laadpaal in een gebied met betaald parkeren nog steeds gratis is in Arnhem (je moet gaan betalen een half uur nadat je accu vol is), Beverwijk, Goes, Heerhugowaard, Veere en Zaanstad. Je auto moet dan nog wel aangekoppeld zijn.
En in Haarlem, Heerenveen, Helmond, Waalwijk en Wageningen ook!
En in Haarlem, Heerenveen, Helmond, Waalwijk en Wageningen ook!
Forum Sponsor, Buurauto
-
ArjanB
- Vaste klant
- km-stand: 78000
- Lifetime: 26
En hoe gaan ze dat controleren dan ?
En beter nog hoe ga ik dat bijhouden ?
Onze auto heeft geen app die kan weergeven wanneer het laadproces is afgelopen.
Dit zal dus betekenen dat ik vanaf het begin ga betalen, ook omdat ik niet kan aangeven bij de app van yellowbrick dat er pas betaald mag worden na laden.
En beter nog hoe ga ik dat bijhouden ?
Dit zal dus betekenen dat ik vanaf het begin ga betalen, ook omdat ik niet kan aangeven bij de app van yellowbrick dat er pas betaald mag worden na laden.
- Norbert
- Stamgast
- km-stand: 83300
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
Lijkt me -op het moment- onmogelijk.ArjanB schreef:En hoe gaan ze dat controleren dan ?
Maar het zou mogelijk kunnen worden voor parkeerwachters om de laadpalen 'uit te lezen' en zo te weten te komen of deze al langer dan een half uur geen stroom meer levert.
Ik denk niet dat je dit als bezwaar mag gebruiken, want dan zou het wel erg moeilijk worden om eerlijke parkeerregels in te voeren. En die eerlijke parkeerregels zijn in het belang van iedereen.ArjanB schreef: En beter nog hoe ga ik dat bijhouden ?
Ik vind ook erg jammer dat er geen app is om het bij te houden. Het enige wat we op het moment kunnen doen is na het aansluiten de auto open maken en op het display kijken: deze geeft dan het tijdstip aan wanneer het laden klaar is.
En tja, wil je deze regel omzeilen, zou je de auto kunnen instellen, dat deze elk kwartier 1 kwartier mag laden... Dan duurt het laden 2x zo lang..
-
ArjanB
- Vaste klant
- km-stand: 78000
- Lifetime: 26
De parkeerwachters zouden dit kunnen uitlezen, maar aangezien de laadpalen (bijna) allemaal in beheer zijn bij externe partijen zoals cofely, weet ik niet of die daarop zitten te wachten eerlijk gezegd.Norbert schreef:Lijkt me -op het moment- onmogelijk.ArjanB schreef:En hoe gaan ze dat controleren dan ?
Maar het zou mogelijk kunnen worden voor parkeerwachters om de laadpalen 'uit te lezen' en zo te weten te komen of deze al langer dan een half uur geen stroom meer levert.
Ik denk niet dat je dit als bezwaar mag gebruiken, want dan zou het wel erg moeilijk worden om eerlijke parkeerregels in te voeren. En die eerlijke parkeerregels zijn in het belang van iedereen.ArjanB schreef: En beter nog hoe ga ik dat bijhouden ?
Ik vind ook erg jammer dat er geen app is om het bij te houden. Het enige wat we op het moment kunnen doen is na het aansluiten de auto open maken en op het display kijken: deze geeft dan het tijdstip aan wanneer het laden klaar is.
En tja, wil je deze regel omzeilen, zou je de auto kunnen instellen, dat deze elk kwartier 1 kwartier mag laden... Dan duurt het laden 2x zo lang..
En die een kwartier laden en een kwartier pauze kende ik niet, is dat mogelijk nu ?
Wat wel zou kunnen is instellen dat er na 25 minuten gestart gaat worden met laden, dan heb je iig een halfuur extra.
Ben het wel eens met de diverse gemeentes dat er iets aan gedaan moet worden dat je er gewoon de gehele dag parkeerd. Maar als voorbeeld Arnhem centrum (grote markt), daar kost de qpark 14 euro per dag. Als ik dus de hele dag gratis zou kunnen staan zou ik het ook doen. Zeker als ik er 4 weken zit op projectbasis. Ben wel Nederlander !