Re: ervaringen met de Ampera in de praktijk
Geplaatst: do 15 mar 2012, 18:44
Ok. Ik denk al te kunnen antwoorden m'n eigen vragen....
Ik vermoed dat de wagen de range dynamisch berekend aan de hand van de ondergane rijstijl.
Nu werkt het lekkere vermogen en koppel redelijk verslavend, dus heb ik de eerste keren niet echt economisch gereden.
Daarbij heb ik ook (te) veel in "L" gereden. Deze stand werkt prima om te vertragen, maar de wagen lijkt iets vrijer te lopen in D (ook bij een regelmatig volgehouden snelheid).
Nu heb ik er erg op gelet en zeer economisch gereden. Wat blijkt, ik kwam vanaf een vertrek range van 59km uit op 32km resterend, maar met 42,9 km gereden! dus nominaal 75km elektrisch! Ik ga die test zeker nog eens herhalen maar dan alle "range" oprijden en zien hoeveel we effectief gereden hebben. Ik ben ook benieuwd wat na opladen aangegeven zal worden als range....
De gelimiteerde laadsterkte blijft jammer, want nu duurt het meer dan 4 uur om weer op te laden, en mijn stekker of kabel wordt zelfs niet lauw!!
() ik had lang 100% als range rendement en ben uiteidelijk, na een stukje autostrade geëindigd op 93....
Echt een interessant studie object deze wagen.
Word vervolgt.
Ik vermoed dat de wagen de range dynamisch berekend aan de hand van de ondergane rijstijl.
Nu werkt het lekkere vermogen en koppel redelijk verslavend, dus heb ik de eerste keren niet echt economisch gereden.
Daarbij heb ik ook (te) veel in "L" gereden. Deze stand werkt prima om te vertragen, maar de wagen lijkt iets vrijer te lopen in D (ook bij een regelmatig volgehouden snelheid).
Nu heb ik er erg op gelet en zeer economisch gereden. Wat blijkt, ik kwam vanaf een vertrek range van 59km uit op 32km resterend, maar met 42,9 km gereden! dus nominaal 75km elektrisch! Ik ga die test zeker nog eens herhalen maar dan alle "range" oprijden en zien hoeveel we effectief gereden hebben. Ik ben ook benieuwd wat na opladen aangegeven zal worden als range....
De gelimiteerde laadsterkte blijft jammer, want nu duurt het meer dan 4 uur om weer op te laden, en mijn stekker of kabel wordt zelfs niet lauw!!
() ik had lang 100% als range rendement en ben uiteidelijk, na een stukje autostrade geëindigd op 93....
Echt een interessant studie object deze wagen.
Word vervolgt.