Geinig filmpje maar wel met een korreltje zout nemen. Immers: het is inmiddels wel bekend dat je met een KW verder komt in San Francisco dan in Nederland a.g.v. de klimatologische verschillen.Ferry34 schreef:Weer een mooie test van Björn "shiiiiiet " nyland
https://youtu.be/KJpz5imqW5U
Hij test hier een tesla model 3 dual engine rear wheel en rijdt 90 km pu op de snelweg tot de accu leeg is.
90 km pu is n manier om het gemiddelde verbruik na te bootsen en hij rijdt 560 km op n lading!
Zeer indrukwekkend zeg!
De concurrentie
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: De concurrentie
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
sarion
- Bekende
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 11:52
- km-stand: 10000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: De concurrentie
Het is op zeeniveau ongeveer, dus luchtdruk zal ongeveer gelijk zijn. Dan is er lijkt me alleen nog temperatuur. Geeft hij aan hoe warm het was tijdens de testrit?
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: De concurrentie
Kwestie van even filmpje kijken in plaats van te vragen: rit begint met 18 graden Celsius en eindigt op 13 graden Celsius.sarion schreef:Het is op zeeniveau ongeveer, dus luchtdruk zal ongeveer gelijk zijn. Dan is er lijkt me alleen nog temperatuur. Geeft hij aan hoe warm het was tijdens de testrit?
En dat scheelt nogal met het gemiddelde qua temperatuur in ons land. Daarbij zijn er weinig Tesla rijders die een rit over langere afstand met 90 km per uur rijden.
Ik herhaal: korreltje zout. En voeg daar aan toe: totaal niet representatief voor de 'gemiddelde Nederlandse Teslarijder'.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- volt-NL
- Stamgast
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Eindhoven
Re: De concurrentie
Björn nyland zit toch in Noorwegen niet in San Francisco?NeufegliseThierry schreef:Geinig filmpje maar wel met een korreltje zout nemen. Immers: het is inmiddels wel bekend dat je met een KW verder komt in San Francisco dan in Nederland a.g.v. de klimatologische verschillen.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
-
sarion
- Bekende
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 11:52
- km-stand: 10000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: De concurrentie
De range is afhankelijk van de temperatuur en de snelheid. Dat is bij alle EV`s het geval. Op ev-database.nl laten ze dat mooi zien voor iedere EV die in NL te verkrijgen is.
Bjorns rit is representatief voor rijden bij plm 13-18 graden, bij 90 km/hr. Hier test hij een Model 3 LR bij 120 km/hr: range ongeveer 420 km (temp weet ik niet, zal wel vergelijkbaar zijn als bij andere video, hij is nog steeds op dezelfde plek).
Bjorns rit is representatief voor rijden bij plm 13-18 graden, bij 90 km/hr. Hier test hij een Model 3 LR bij 120 km/hr: range ongeveer 420 km (temp weet ik niet, zal wel vergelijkbaar zijn als bij andere video, hij is nog steeds op dezelfde plek).
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: De concurrentie
Kijk naar het filmpje zou ik zeggen, dat is in/rondom San Francisco opgenomen.volt-NL schreef:Björn nyland zit toch in Noorwegen niet in San Francisco?NeufegliseThierry schreef:Geinig filmpje maar wel met een korreltje zout nemen. Immers: het is inmiddels wel bekend dat je met een KW verder komt in San Francisco dan in Nederland a.g.v. de klimatologische verschillen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: De concurrentie
Normaal rijdt hij in Noorwegen maar nu n uitstapje naar USA.
Niks korreltje zout. De 90 km pu snelweg is n goede manier om redelijk snel een gemiddeld verbruik te meten.
Hij laat ook altijd zien hoe hard hij rijdt, wat t verbruik is en hoe snel de auto laadt.
Temperatuur was behaaglijk, maar ook met behoorlijke hoogteverschillen.
Opvallend was dat deze versie, die met groot accupakket en alleen achterwielaandrijving de meest zuinige was.
Het verbruik van de model 3 is indrukwekkend op de snelweg, waar de ampera duidelijk een veel hoger verbruik laat zien.
Hij test veel auto's,ook met 120km tot accu leeg is.
Hij had de jaguar i pace ook al snel uitgebreid getest. Kona, Nero, ampera zijn allemaal uitgebreid getest.
Nu had hij n primeur....een heel weekend de Audi e tron.
Helaas zeiden ze hem n dag van tevoren ineens dat bij niets mag posten voor 27 februari...jammer.
Niks korreltje zout. De 90 km pu snelweg is n goede manier om redelijk snel een gemiddeld verbruik te meten.
Hij laat ook altijd zien hoe hard hij rijdt, wat t verbruik is en hoe snel de auto laadt.
Temperatuur was behaaglijk, maar ook met behoorlijke hoogteverschillen.
Opvallend was dat deze versie, die met groot accupakket en alleen achterwielaandrijving de meest zuinige was.
Het verbruik van de model 3 is indrukwekkend op de snelweg, waar de ampera duidelijk een veel hoger verbruik laat zien.
Hij test veel auto's,ook met 120km tot accu leeg is.
Hij had de jaguar i pace ook al snel uitgebreid getest. Kona, Nero, ampera zijn allemaal uitgebreid getest.
Nu had hij n primeur....een heel weekend de Audi e tron.
Helaas zeiden ze hem n dag van tevoren ineens dat bij niets mag posten voor 27 februari...jammer.
-
sbogovac
- Harde kern
- Berichten: 509
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: De concurrentie
He! Nu "we" het er toch over hebben: wat vinden "we" van de i-pace...?Ferry34 schreef:[...] de jaguar i pace [...]
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: De concurrentie
Mooie auto. Geen idee hoe dat rijdt.sbogovac schreef:He! Nu "we" het er toch over hebben: wat vinden "we" van de i-pace...?Ferry34 schreef:[...] de jaguar i pace [...]
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- volt-NL
- Stamgast
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Eindhoven
Re: De concurrentie
Ik vind hem ook mooi. En hij rijdt ook erg lekker.NeufegliseThierry schreef:Mooie auto. Geen idee hoe dat rijdt.sbogovac schreef:He! Nu "we" het er toch over hebben: wat vinden "we" van de i-pace...?Ferry34 schreef:[...] de jaguar i pace [...]
Nadelen: ongeveer zelfde range als de Ampra-e ondanks batterij die 50% groter is. Kan wel weer sneller laden bij de een goede snellader en dat heb je ook nodig met die grotere batterij. Prijs ook minimaal 50% hoger...
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt