remib schreef:1. Het werkelijke bouwjaar(*) (dus niet de datum van de kentekenregistratie) van je Ampera-e.
2017, met 121.000 km op de teller (eerste eigenaar).
2. Op welke datum heeft de vervanging plaatsgevonden?
Vrijdag 27/2/2023
3. Ben je gebeld door je eigen dealer of kreeg je een brief dat er een afspraak gemaakt kon worden?
Ik ben gebeld door de dealer.
4. Aantal kWh netto capaciteit vermeld op de sticker op de accubak (zou 64kWh moeten staan).
Op de sticker staat inderdaad 64kWh. En lijkt ook te kloppen. Bij 50% lading gaf de display aan dat er 33.9 kWh was verbruikt. Mijn ODB2 scanner heeft kuren, maar ik heb een nieuwe besteld en zal even laten weten wat die meldt.
5. En uiteraard of alles goed en naar wens is verlopen!
Het ging prima. Vervanging is gedaan door Janssen van Kouwen, vestiging Amsterdam ZO. Auto een dag vantevoren gebracht. Kreeg vervangend vervoer (Opel Karl). Ik werd op maandagochtend gebeld dat de auto klaar was.
Twee puntjes. Bij ophalen is de dealer vergeten mij de garantiekaart/brief mee te geven, dus moet ik nog even achteraan. En gisteren bij even als test snelladen bij FastNED was de laadsnelheid slecht 20kW, terwijl de accu bij aankomst iets onder 50% geladen was. Ik heb dit wel eens eerder bij een 350kW lader gehad, maar zal dit even in de gaten houden komende tijd. Was is de laadsnelheid bij andere gebruikers?
heb het zelfde ondervonden kwam ook niet verder dan 20 kw aan een snellader en ook bij fastnet.
tot op heden blijf mijn ODB2 scanner 57 kw aan geven.
reken ik het zelf uit dus op dit moment voorspelde radius is 340 km vanmorgen delen door 5.5 gemiddelde kom ik uit op 62 kw.
hoor graag of mijn berekening klopt.
Model 2019, geleverd eind 2018. Welk bouwjaar is dat?
Accu vervangen op 21 feb 2023
Alles ging vlot. Auto met lege accu bij dealer gebracht (<20 km in accu) dag voor vervanging. Eind van de dag was het al weer klaar. 64KW op de sticker.
ruleco schreef:is er iemand die in de buurt van van volendam woont ?
die ook een obd2 meter heeft die dan eventueel bij mij kan uitlezen?
dan kan ik vergelijken.
miin range bij een volle accu is nu met 5 graden 335 km.
gemiddelde staat op 5.5km per kw
en rijd 85% snelweg met gemiddeld 100 km
rest is 80 km weg en 50 km weg.
hoor graag of iemand die beetje zelfde ritten rijd wat hum range is bij een volle accu.
met de range zit het wel goed nu.
alleen het snel laden is wel een dingetje.
kom bij fastnet niet verder dan 22 kw bij accu nog op 30% en temp 10 gr buiten.
bij allego is het 27 kw.
hoor graag of dat bij andere mensen hier ook het geval is?
ruleco schreef:met de range zit het wel goed nu.
alleen het snel laden is wel een dingetje.
kom bij fastnet niet verder dan 22 kw bij accu nog op 30% en temp 10 gr buiten.
bij allego is het 27 kw.
hoor graag of dat bij andere mensen hier ook het geval is?
de temperatuur van je accu is ook van belang, maar dit houdt niet over nee. Haast geen "snelladen" te noemen, precies ook de rede dat ik dat altijd probeer te voorkomen.
Hier hetzelfde met het "snelladen". Zal idd met de temperatuur van de accu te maken hebben.
Ik zie in OBD/Torque uitlezing, dat de accu dan verwarmd wordt tijdens het snelladen, en naarmate de accu warmer is, gaat er met meer vermogen geladen worden.
Ik heb nog niet snelgeladen met de nieuwe accu. Maar ervaring met mijn oude accu is dat in de winter met een koude accu ook dan het snelladen niet veel sneller was dan 20KW. Met warme accu heb ik >40KW gezien bij vergelijkbaar accu niveau.