Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
opelishte
Newbie
km-stand: 10000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden

Bericht door opelishte »

Hallo Edwin, wat een goed nieuws! Heb je een brief gekregen dat de update beschikbaar was, of werd dit bij toeval gemeld bij de dealer? Ik hoop dat je snel weer van de volle 100% capaciteit kan genieten! :D
edjekadetje
Newbie
km-stand: 77000

Bericht door edjekadetje »

sbogovac schreef:
edjekadetje schreef:Goedemorgen allen,

Ik bracht zojuist mijn ampera-e weg voor een bandenwissel en men wist te melden dat de oplossing voor het accuprobleem voorhanden was en dat ze de auto gingen updaten. Updaten neemt maar liefst 1,5 uur in beslag!
Waarschijnlijk nog wat controles (en ruitensproeiervloeistof bijvullen ;) )

Groet Edwin
Goed nieuws! Dank voor de terugkoppeling!

En hoe staat het nu met het bereik/verbruik..?
Dat kan ik ik je nog niet vertellen. Uit de garage naar de klant gereden en nog geen oplader gebruikt.
Bereik in de display is sowieso een geschat bereik op basis van historie.(Guess O'Meter)
Nu met 30% lading is het 100km bereik in mijn geval.
Maar als ie na vannacht vol is geladen tot 100% (en niet uitgebrand) check ik het bereik voor je.
Ik verwacht ook verder geen spannende dingen qua optimalisatie om het bereik te vergroten.
Voor Opel is de Ampera-E een gepasseerd station.
Bij navraag over e-call&on-star vervanger ook nu weer hetzelfde antwoord. Het komt niet meer terug :wave: .
Toen de Ampera-e nog actief uitverkocht moest worden riepen diezelfde verkopers dat er 100% een alternatief zou komen.
sbogovac
Harde kern
km-stand: 138578
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Bericht door sbogovac »

edjekadetje schreef:
sbogovac schreef:[...] En hoe staat het nu met het bereik/verbruik..?
Dat kan ik ik je nog niet vertellen. Uit de garage naar de klant gereden en nog geen oplader gebruikt.
Bereik in de display is sowieso een geschat bereik op basis van historie.(Guess O'Meter)
Nu met 30% lading is het 100km bereik in mijn geval.
Maar als ie na vannacht vol is geladen tot 100% (en niet uitgebrand) check ik het bereik voor je.
Ik verwacht ook verder geen spannende dingen qua optimalisatie om het bereik te vergroten.
Voor Opel is de Ampera-E een gepasseerd station.
Bij navraag over e-call&on-star vervanger ook nu weer hetzelfde antwoord. Het komt niet meer terug :wave: .
Toen de Ampera-e nog actief uitverkocht moest worden riepen diezelfde verkopers dat er 100% een alternatief zou komen.
Wederom dank voor de terugkoppeling! Ik ben benieuwd wat de Guess O'Meter en uiteindelijk de praktijk uitwijst (je zou mogen verwachten dat hetzelfde bereik als voorheen gerealiseerd kan worden of ander dat dan toch ten minste die software aanslaat om eventueel een en ander te vervangen).

Maar die communicatie omtrent on-star vind ik ronduit schandalig. Echt heel erg slecht van (en vóór) een merk als Opel.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
remib
Newbie
km-stand: 118000

Bericht door remib »

Ik heb nu ook een afspraak voor de update voor a.s. dinsdag. Er is aangegeven dat het 1,5 uur gaat duren. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld een uitdraai vragen van alle gemeten spanningen van de batterijcellen?
Roos
Vaste klant
km-stand: 25000

Bericht door Roos »

Slim idee Remib, maar weet niet of je die info krijgt? En is het alleen software of ook hardware dat aangepast wordt?
remib
Newbie
km-stand: 118000

Bericht door remib »

Mijn Ampera-E is inmiddels geupdate. Ik heb de rapportage van het Global Diagnostic System van de dealer gekregen. Een scan ervan staat hier: https://bit.ly/3puETaq

Ik had de auto tot zo'n 85% opgeladen en alles bij elkaar duurde de controle en update ongeveer een uur. Er zijn geen problemen met de accu geconstateerd gelukkig.

Als de auto tot zo'n 40% ontladen is ga ik hem aan de snellader hangen om te kijken hoe het laadprofiel nu is. Ik zal daar ook wel even een post over schrijven.
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

En onze Ampera-e is vanochtend gereset, was binnen uur OK, kleine proefrit daarna, alles weer als vanouds lijkt het.
regis
Newbie
km-stand: 0

Bericht door regis »

Goedenavond ik lees hier dat er diverse bezitters van de Ampera e de laatste update voor het herstel van de capaciteit high voltage accu al geïnstalleerd hebben gekregen. Nou moet mijn auto volgende week zijn eerste beurt krijgen dus aan de Opel garage gevraagd om deze update te installeren. Hun antwoord was, sorry die hebben we niet en ook nog niets van Opel gehoord over de beschikbaarheid hiervan.
Mijn vraag is dan ook heeft deze update een versienummmer c.q. onderdeel nummer waarbij ik dan naar kan verwijzen. Ook ben ik geholpen met de naam / tel nummer van garages die de update wel hebben waar daar kan ik dan naar verwijzen want om nu tweemaal op korte termijn mijn Ampera e kwijt te zijn voor een service beurt bevalt me niet.
Roos
Vaste klant

Bericht door Roos »

Beste Regis, bij van Mossel in Den Bosch, en in ons geval ook met onderhoudsbeurt gecombineerd. Succes met je dealer!
regis
Newbie
km-stand: 0

Bericht door regis »

Nou breekt mijn klomp, OPC Mossel Hulst weet van niets. Straks maar even met ze bellen en uitleggen hoe ik over hun service denk.
Plaats reactie