Mooi model en geen bijtellingIvo schreef:Wat is de HOOFDreden dat je een Ampera hebt gekozen?
Waarom een Ampera?
-
Henne
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 12:19
- km-stand: 61000
- Lifetime: 6
- Auto: Ampera
Re: Waarom een Ampera?
-
Edcar
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 12 apr 2016, 21:11
- km-stand: 130000
- Lifetime: 3
- Auto: Ampera
- Locatie: Gemeente Volendam-Edam
Re: Waarom een Ampera?
Precies mijn gedachte. Beide aspecten tellen even zwaar dus ex aequo geeindigd als hoofdreden.Henne schreef:Mooi model en geen bijtellingIvo schreef:Wat is de HOOFDreden dat je een Ampera hebt gekozen?
Ampera Lithium White
-
Timmertje
- Vaste klant
- Berichten: 179
- Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 16:38
- km-stand: 106590
- Lifetime: 13
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Waarom een Ampera?
Vind het een bijzondere en mooie wagen.
Tijdje terug proefrit gedaan en daar kwam een grote glimlach op het gezicht. Dat gebeurt mij niet vaak in een auto.
Belangrijk is ook natuurlijk dat we grotendeels op energie kunnen rijden van onze zonnepaneeltjes op het dak.
Ritjes naar opa en oma's & ritjes rond de kerk kosten geen euro's maar is centen werk.
Tijdje terug proefrit gedaan en daar kwam een grote glimlach op het gezicht. Dat gebeurt mij niet vaak in een auto.
Belangrijk is ook natuurlijk dat we grotendeels op energie kunnen rijden van onze zonnepaneeltjes op het dak.
Ritjes naar opa en oma's & ritjes rond de kerk kosten geen euro's maar is centen werk.
- alxwin
- Bekende
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 14:42
- km-stand: 13000
- Lifetime: 6
- Auto: Ampera
- Locatie: Baarn
Re: Waarom een Ampera?
Sluit ik mij helemaal bij aan!
- seko.29
- Newbie
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 10 aug 2017, 21:55
- km-stand: 61543
- Lifetime: 2
- Auto: Ampera
- Locatie: Heerlen
Re: Waarom een Ampera?
Yep , Model , rijgenot , zuinig , opladen panelen .
Soms wel lastig als je te lang er in zit , krampjes van die smile !!!!
Soms wel lastig als je te lang er in zit , krampjes van die smile !!!!
-
DrDavros
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 31 aug 2018, 13:28
- km-stand: 117868
- Lifetime: 24
- Auto: Volt
Re: Waarom een Ampera?
In mijn geval: "Waarom een Volt"?
Ik heb mijn Volt nu 3 maanden. Heb hem, particulier, als occasion aangeschaft.
Mijn redenen:
1) Ik kan mijn woon/werkverkeer volledig electrisch doen. Een bescheiden bijdrage aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Aan een volledige EV ben ik nog niet begonnen vanwege de, bij mijn budget, beperkte actieradius en range anxiety.
2) Gratis "tanken" op de zaak. Een fincanciële prikkel dus, t.o.v. wat ik bespaar aan benzine tanken (t.o.v. van mijn oude ICE) c.q. thuis laden.
3) Bij het bedrijf waar ik werk is paarkeerruimte zeer schaars. Elke ochtend was het maar weer afwachten of er nog plaats was in de parkeergarage. Voor bezitters van (PH)EV''s is er de regeling dat je gebruik mag maken van een aparte parkeerlaag met oplaadpunten. Daardoor heb ik niet elke ochtend meer de parkeerstress (voorlopig dan
)
4) En, potverdrie, het is gewoon een prachtkar. Rijdt heerlijk en, voor mij als nerd, een hoog "Starship Enterprise" gehalte.
5) Oh ja, en voorlopig half tarief motorrijtuigenbelasting. Nog een financiële prikkel dus.
Ik heb mijn Volt nu 3 maanden. Heb hem, particulier, als occasion aangeschaft.
Mijn redenen:
1) Ik kan mijn woon/werkverkeer volledig electrisch doen. Een bescheiden bijdrage aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Aan een volledige EV ben ik nog niet begonnen vanwege de, bij mijn budget, beperkte actieradius en range anxiety.
2) Gratis "tanken" op de zaak. Een fincanciële prikkel dus, t.o.v. wat ik bespaar aan benzine tanken (t.o.v. van mijn oude ICE) c.q. thuis laden.
3) Bij het bedrijf waar ik werk is paarkeerruimte zeer schaars. Elke ochtend was het maar weer afwachten of er nog plaats was in de parkeergarage. Voor bezitters van (PH)EV''s is er de regeling dat je gebruik mag maken van een aparte parkeerlaag met oplaadpunten. Daardoor heb ik niet elke ochtend meer de parkeerstress (voorlopig dan
4) En, potverdrie, het is gewoon een prachtkar. Rijdt heerlijk en, voor mij als nerd, een hoog "Starship Enterprise" gehalte.
5) Oh ja, en voorlopig half tarief motorrijtuigenbelasting. Nog een financiële prikkel dus.
Totale lifetime sinds 30 augustus 2013: 2,4.
Eigen lifetime sinds 5 oktober 2018: 1,1
Eigen lifetime sinds 5 oktober 2018: 1,1
- Mercuri
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 01:06
- km-stand: 132842
- Lifetime: 29
- Auto: Ampera
- Locatie: Salland Zuid-West
Re: Waarom een Ampera?
Hoofdreden is milieu voor mij. Waarom de Ampera? Ik moet hem zelf betalen. Geen fiscaal voordeel derhalve. Heb voor mijn beperkte dagelijkse km’s de meeste dagen van het jaar voldoende aan de 50-60km die ik er elektrisch mee kan rijden. En moet je eens verder dan is de benzinemotor een prima alternatief.
O ja, en toch ook wel een beetje het uiterlijk. De Ampera is na al die jaren nog steeds een appetijtelijke verschijning. Zou het liefst een Tesla S rijden maar die is gewoon onbetaalbaar voor mij.
O ja, en toch ook wel een beetje het uiterlijk. De Ampera is na al die jaren nog steeds een appetijtelijke verschijning. Zou het liefst een Tesla S rijden maar die is gewoon onbetaalbaar voor mij.
Ampera summit white 2013 verkocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Waarom een Ampera?
Fiscaal voordeel is er nog wel.Mercuri schreef:Hoofdreden is milieu voor mij. Waarom de Ampera? Ik moet hem zelf betalen. Geen fiscaal voordeel derhalve. Heb voor mijn beperkte dagelijkse km’s de meeste dagen van het jaar voldoende aan de 50-60km die ik er elektrisch mee kan rijden. En moet je eens verder dan is de benzinemotor een prima alternatief.
O ja, en toch ook wel een beetje het uiterlijk. De Ampera is na al die jaren nog steeds een appetijtelijke verschijning. Zou het liefst een Tesla S rijden maar die is gewoon onbetaalbaar voor mij.
Tot eind 2020 nog half tarief mrb.
In mijn geval (laad 99% van de tijd thuis tegen 18 cent/kWh) zijn de eerste 50 tot 70 km 3 a 4 cent/km en de daaropvolgende km’s iets van 10 cent/km.
Voorheen reed ik 122km / dag woon/werk. Van een 11 jaar oude diesel (€136 mrb/maand) naar een 3 jaar oude Ampera (eerste 11 maanden toen nog mrb vrij) daar heb ik zeker wel financieel voordeel van gehad, ook kwa onderhoudskosten!
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Mercuri
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 01:06
- km-stand: 132842
- Lifetime: 29
- Auto: Ampera
- Locatie: Salland Zuid-West
Re: Waarom een Ampera?
MRB halftarief was ik even aan voorbij gegaan Henry. 
Ampera summit white 2013 verkocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.
-
Matrox
- Newbie
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 10:27
- km-stand: 35000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Waarom een Ampera?
In mijn geval geldt eveneens 'Waarom een Volt'.
Milieu is de hoofreden. We reden hiervoor een 4 jaar een Prius en daarvoor 3 jaar een Honda Civic Hybrid. (Beide Occasions). Beiden haalden een laag tot zeer laag verbruik (met de Prius makkelijk 1 op 24).
We vonden het tijd voor een overstap naar volledig electrisch, maar dat bleek financieel toch niet haalbaar. Daarnaast schrokken we ons bij een testrit onder extreme omstandigheden (kou, harde regen, veel wind) met een Nissan Leaf wild van het het verschil in geschatte afstand en werkelijke afstand. Er bleef nog geen 30% van over.
Het hybride systeem van de Ampera en de Volt vonden we bij introductie al een geweldige vonds. Nu de occasions zeer betaalbaar op de markt komen was het voor ons duidelijk dat de opvolger van de Prius een Ampera of Volt moest worden als overbrugging naar een volledig EV over een jaar of 4 (vandaar dat we persé een Volt uit 2014 wilden). Hopelijk zijn tegen die tijd de EV's met een behoorlijke range dan als betaalbare occasion beschikbaar.
We hebben hem nu een jaar en in die periode voor ruim 20.000km slechts 50,2 liter benzine nodig gehad. Het woon/werkverkeer van mijn vrouw (34km enkele reis) wordt ruimschoots gecovered door de acculading. Opladen kan ze bij een paal van de zaak.
Onderhoudskosten vallen me tegen. Een week geleden kreeg hij een grote beurt en waren we bijna € 500,- kwijt, waarvan ruim € 100,- voor vervangen bougies. (Huh? Moet dat echt? Benzinemotor wordt nauwelijks gebruikt!). Hoogste bedrag dat we ooit aan een onderhoudsbeurt kwijt geweest zijn.
Milieu is de hoofreden. We reden hiervoor een 4 jaar een Prius en daarvoor 3 jaar een Honda Civic Hybrid. (Beide Occasions). Beiden haalden een laag tot zeer laag verbruik (met de Prius makkelijk 1 op 24).
We vonden het tijd voor een overstap naar volledig electrisch, maar dat bleek financieel toch niet haalbaar. Daarnaast schrokken we ons bij een testrit onder extreme omstandigheden (kou, harde regen, veel wind) met een Nissan Leaf wild van het het verschil in geschatte afstand en werkelijke afstand. Er bleef nog geen 30% van over.
Het hybride systeem van de Ampera en de Volt vonden we bij introductie al een geweldige vonds. Nu de occasions zeer betaalbaar op de markt komen was het voor ons duidelijk dat de opvolger van de Prius een Ampera of Volt moest worden als overbrugging naar een volledig EV over een jaar of 4 (vandaar dat we persé een Volt uit 2014 wilden). Hopelijk zijn tegen die tijd de EV's met een behoorlijke range dan als betaalbare occasion beschikbaar.
We hebben hem nu een jaar en in die periode voor ruim 20.000km slechts 50,2 liter benzine nodig gehad. Het woon/werkverkeer van mijn vrouw (34km enkele reis) wordt ruimschoots gecovered door de acculading. Opladen kan ze bij een paal van de zaak.
Onderhoudskosten vallen me tegen. Een week geleden kreeg hij een grote beurt en waren we bijna € 500,- kwijt, waarvan ruim € 100,- voor vervangen bougies. (Huh? Moet dat echt? Benzinemotor wordt nauwelijks gebruikt!). Hoogste bedrag dat we ooit aan een onderhoudsbeurt kwijt geweest zijn.
4,5 jaar Volt. 90.000 km op iets minder dan 200 liter benzine.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.