Ik kreeg een mail van de dealer dat ik langs moest komen en heb gebeld.
Afgesproken dat ik niet naar de garage ga maar zelf zorg dat hij maximaal 90% wordt opgeladen en dat was ook prima.
Volgens mij is dit veel makkelijker zeker in deze rare coronatijd waar ik liever zo min mogelijk contacten heb.
De laadcapaciteit van de accu is teruggeschroefd naar 80% vanwege branden in de VS. Ook in Duitsland is een aantal branden geweest. Probleem is nu dat met de kou je maximaal 220 km laadt. De MG ZS laadt meer op dit moment en is 15000 euro goedkoper. Ik heb een 60 KWh accu en dat bereik is natuurlijk sh..t als je weet dat er de advertentie in 2018 zei dat je ruim 500 km op een lading kon rijden.
Krijg nu ook de terugroepactie te zien in mijn MyOpel. Zal wel even bellen, maar aangezien ik zelf de maximale lading op 90% gezet heb zie ik de toegevoegde waarde niet echt.
Ik heb 2 weken geleden, dankzij het forum, uit mezelf contact gelegd met de dealer.
Ze wilden dat ik persé langs zou komen, maar ik stond binnen de 5 minuten weer buiten.
Meneer uw auto stond al ingesteld op 90% laden, joh!
Dit had ik uiteraard van te voren aangegeven...
Ik ben benieuwd of we iets, meer permanent, kunnen verwachten van Opel.
PS, baal er wel een beetje van dat we niet overgaan van OnStar naar Connect...
(Heb wel al €11000 + €2000 korting gehad op de auto, maar toch...)
Voor de Ampere is er inmiddels een terugroep actie sinds 10 december.
Van Opel geen bericht ontvangen hier over.
ik vond het bij toeval door in te loggen bij de RDW
aanpassing zal inderdaad een software oplossing zijn die 100% laden gaat voorkomen.
ik baal er stevig van !
een van de redenen van aanschaf van deze auto was onder andere de actieradius.
SlomeDuikelaar schreef:Ik heb 2 weken geleden, dankzij het forum, uit mezelf contact gelegd met de dealer.
Ze wilden dat ik persé langs zou komen, maar ik stond binnen de 5 minuten weer buiten.
Meneer uw auto stond al ingesteld op 90% laden, joh!
Dit had ik uiteraard van te voren aangegeven...
Ik ben benieuwd of we iets, meer permanent, kunnen verwachten van Opel.
PS, baal er wel een beetje van dat we niet overgaan van OnStar naar Connect...
(Heb wel al €11000 + €2000 korting gehad op de auto, maar toch...)
Hebben ze wel een software update gedaan dan? Als het goed is kan je de auto dan niet verder dan 94% laden in het menu. Chevrolet heeft gecommuniceerd dat er gewerkt wordt aan een tweede, permanente oplossing. Hopelijk zonder verlies van de capaciteit.
Ruwils schreef:De enige oplossing is het vervangen van het batterijpakket. Dat is de halve waarde van de auto. Gaan ze niet doen ben ik bang.
Dat lijkt me wat voorbarig om te concluderen. Ze kunnen ook het laadgedrag aanpassen, b.v. hoe de laatste vijf procent verloopt. De meeste branden waren veroorzaakt toen de auto's met 100% nog aan de oplader stonden. Bij een van de Koreaanse merken hebben ze een soortgelijk incident opgelost, dat waren ook cellen van LG.