2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door gl640 »

japio schreef:
Alex schreef:Mijn mening mag je hebben. http://www.dutchtrafficconsult.nl/2016/ ... mme-meter/
Het komt overigens weer eens iets te vroeg. Pas in de loop van 2017 komen de eerste auto's met een serieus grotere range dan 200 echte kilometers.
Een doodlopende gedachtegang want een thuis geladen km kost ca 4 cent, het duurt jaren voor de investering in de techniek om 'autostroom' te bemeteren is terugverdiend.
en dat hoeft ook niet want vele van deze zakelijk rijders hebben voor veel geld een lader thuis laten plaatsen zodat hun thuis geladen stroom met de zaak kan worden verrekend
die laders kunnen veeeeeeel goedkoper en dat samen met 1 x in het jaar verplichte km doorgifte via de garage kan je de bijtelling op baseren
iemand die veel EV rijd minder telling en iemand die veel op benzine rijd meer bijtelling.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door HenryAmpera »

Bijtelling?? Dat ken/heb ik niet... ;)
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door gl640 »

HenryAmpera schreef:Bijtelling?? Dat ken/heb ik niet... ;)
jij hebt een ev range extender omdat je 2e hands hebt gekocht omdat een andere leaserijder ( most likely of anders wel zakelijk op andere manier geprofiteerd ) deze nieuw heeft gekocht.
dat kan je straks vergeten want niemand koopt die dingen na 2017 nog. ( of dan zeer beperkt )
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
HenryAmpera
Harde kern
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
km-stand: 220230
Lifetime: 27
Auto: anders
Locatie: Deventer

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door HenryAmpera »

Voorlopig gaat de Ampera de deur nog niet uit, wat er daarna voor in de plaats komt, geen idee...
Misschien een 2e hands Leaf/Zoë/i3, maar dan met een grotere accu...
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door gl640 »

HenryAmpera schreef:Voorlopig gaat de Ampera de deur nog niet uit, wat er daarna voor in de plaats komt, geen idee...
Misschien een 2e hands Leaf/Zoë/i3, maar dan met een grotere accu...
dus alleen de i3 33khw/94ah of vind je de 60ah/21,7kwh ook nog groter genoeg?
ik zou de i3 niet kopen eigenlijk zelfde voor die andere
daar waar de prius van 2003 nog met de originele accu rondrijd vanwege de buffer voor levensduur die daar word toegepast en bij de volt/ampera 30% als buffer word gebruikt en word opgeladen tot bijna 90% en ontladen tot 20% word bij de i3 opgeladen tot 97% en ontladen tot 10%
dat zal de levensduur niet ten goede komen
ik merk nog 0,0 range verschil met toen ik hem kocht en ik lees van die andere dat mensen ( vooral de i3 ) al 8% zijn verloren in 2 jaar en 75000km.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
PeterB
Bekende
Berichten: 88
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 21:28
km-stand: 80000
Lifetime: 47
Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door PeterB »

gl640 schreef:het is nu net zo aantrekkelijk
het blijft zoals nu 4% dus geen verschil.
Ik ga in maart naar de 22% helaas.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door Alex »

PeterB schreef:Ik ga in maart naar de 22% helaas.
Naar privé halen is een goede mogelijkheid.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
gl640
Harde kern
Berichten: 1472
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
km-stand: 24000
Lifetime: 25
Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door gl640 »

PeterB schreef:
gl640 schreef:het is nu net zo aantrekkelijk
het blijft zoals nu 4% dus geen verschil.
Ik ga in maart naar de 22% helaas.
je gaat dan een nieuwe lease aan? want als je die nu hebt blijft dat toch 5 jaar gelden
trouwens waarom niet over naar een full ev?( zoals de regering graag wil "stimuleren" te weinig range?

denk dat ze eerder de tijd willen uitzingen toto over 5 jaar waterstof bruikbaar word
dan hebben ze de olie lobby weer laten spreken en kan er weer een vloeistofje worden verkocht
dan kan de electro auto helemaal de ban in! helaas....
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door Alex »

In onderstaande grafiek kun je zien dat inpluggers helemaal niet slecht scoren. Ten opzichte van EV scoren ze niet slecht op olie-afhankelijkheid en beter op autonomie en investering in infrastructuur.

Dan moet je de auto natuurlijk wel goed gebruiken en die prikkel ontbreekt in het huidige systeem.
Afbeelding
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Bericht door japio »

gl640 schreef:en dat hoeft ook niet want vele van deze zakelijk rijders hebben voor veel geld een lader thuis laten plaatsen zodat hun thuis geladen stroom met de zaak kan worden verrekend
die laders kunnen veeeeeeel goedkoper en dat samen met 1 x in het jaar verplichte km doorgifte via de garage kan je de bijtelling op baseren
iemand die veel EV rijd minder telling en iemand die veel op benzine rijd meer bijtelling.
Veel laadsystemen hebben geen geijkte meetinrichting en hoe zie jij een verplichte doorgifte via de garage voor je? Als ik mijn computer een reset laat geven dan staat de lifetime op een mooie fraaie nul...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie