Prijzen 2e hands
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Prijzen 2e hands
heb ook gezocht en kreeg een ander beeld!
4000 euro in bijna 1 jaar verloren in waarde dat valt nog mee.
ik zag nog een 2014 nieuw staan!
denk is maar net welke sites je bezoekt
4000 euro in bijna 1 jaar verloren in waarde dat valt nog mee.
ik zag nog een 2014 nieuw staan!
denk is maar net welke sites je bezoekt
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Er verschijnt in september een beduidend groter accupakket voor de Leaf, ik geloof dat 'ie van 22 naar 30 kWh gaat en dat de 22 kWh-versie dan officieel ook € 24.500 kost. Over twee jaar komen er volledig electrische auto's met een range van boven de 300 km. Ik wacht nog ff.NeufegliseThierry schreef:Ik heb nu een voorstel voor een Nieuwe Nissan Leaf Tekna liggen met een cataloguswaarde van 36.800 (in BTW, incl. kabel) die ik voor 24.500,-- kan aanschaffen. OK, kenteken is van maart 2015 maar da's nog niet zo ver in het verleden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
Ik weet dat er een nieuw accupakket aankomt, ben zelf gewend om ieder jaar auto in te ruilen. Pak per jaar zo'n 15.000 euro aan km/reisvergoeding en dat dekt de kosten inclusief een afschrijving van een mille of 8 a 10 per jaar prima, zeker nu ik al grotendeels elektrisch rij.
Dus nu overstappen en over een jaar Leaf inruilen op een nieuwe voor tenminste 16.000 euro met 40.000 op de teller moet mogelijk zijn, zo redeneer ik
Tot nu toe komt mijn rekensom ieder jaar uit, c.q. hou ik ieder jaar nog geld over van de autokosten die ik aan klanten declareer.
Dus nu overstappen en over een jaar Leaf inruilen op een nieuwe voor tenminste 16.000 euro met 40.000 op de teller moet mogelijk zijn, zo redeneer ik
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- HenryAmpera
- Harde kern
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
Nog niet iedereen heeft het door....
€ 21.659,- & 159.345 km!!?!??!?
Heb voor de mijne minder betaald, met bijna de helft van de km-stand.
€ 21.659,- & 159.345 km!!?!??!?
Heb voor de mijne minder betaald, met bijna de helft van de km-stand.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Het blijft toch wat de gek er voor geeft.... http://link.marktplaats.nl/m953005838 Waarom zou je een PHEV van 1,5 jaar oud kopen voor bijna de nieuwprijs?? De bijtelling kan het argument niet zijn want 3,5 jaar 0% en 1,5 15% of 5 jaar 7% dat ontloopt elkaar niets.
GM had met wat meer inzet best een leuk produkt in handen gehad, maar gooiden er zelf met de pet naar.
GM had met wat meer inzet best een leuk produkt in handen gehad, maar gooiden er zelf met de pet naar.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
Ben het deals met je eens wat betreft dat "leuke" product. Ik ben over het algemeen tevreden met mijn Ampera maar het is ongelofelijk hoe zo'n grote auto qua buitenafmeting zooo klein kan zijn. Ik moet geforceerd mijn stoel 1 stand naar voren zetten + omhoog om mijn dochter van 12 (1,55 meter!) achter mij plaats te laten nemen. Vergelijk dat met de Leaf, daar kan ik (1,90 m) gewoon achter mezelf zitten!
En uiteindelijk zie je ook dat de Ampera/Volt/Outlander en wat nog meer enkel met subsidie leuk verkoopt en/of goedkoop 2e hands, voor de rest durven weinig mensen hun handen eraan te branden.
Het is GM en andere merken te prijzen dat ze hun nek uitgestoken hebben, wat erg jammer is, is dat ons (voorgaande) kabinet eerst de fiscale voordelen erg groot gemaakt heeft, vervolgens geschrokken is van de animo voor (gedeeltelijk)elektrische auto's om vervolgens de voordelen tot een uiterst beperkt niveau terug te brengen.
Gevolg is dat er nu nog nauwelijks een elektrische auto nieuw verkocht wordt en dat vind ik zelf persoonlijk erg jammer.
En uiteindelijk zie je ook dat de Ampera/Volt/Outlander en wat nog meer enkel met subsidie leuk verkoopt en/of goedkoop 2e hands, voor de rest durven weinig mensen hun handen eraan te branden.
Het is GM en andere merken te prijzen dat ze hun nek uitgestoken hebben, wat erg jammer is, is dat ons (voorgaande) kabinet eerst de fiscale voordelen erg groot gemaakt heeft, vervolgens geschrokken is van de animo voor (gedeeltelijk)elektrische auto's om vervolgens de voordelen tot een uiterst beperkt niveau terug te brengen.
Gevolg is dat er nu nog nauwelijks een elektrische auto nieuw verkocht wordt en dat vind ik zelf persoonlijk erg jammer.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Als ik 3,5 jaar geleden voor 50 ruggen dit had gekocht,

dan kon ik daar nu nog ruim 40 ruggen voor beuren. Nu ik daar een Volt voor heb gekocht, zou ik met 15 ruggen spekkoper zijn.

dan kon ik daar nu nog ruim 40 ruggen voor beuren. Nu ik daar een Volt voor heb gekocht, zou ik met 15 ruggen spekkoper zijn.
Forum Sponsor, Buurauto
- volt-NL
- Stamgast
- km-stand: 20000
Ik vermoed dat de prijzen laag zijn omdat er geen nieuwe Volts, en dus Amperas, meer gemaakt worden. De productie is helemaal overgeschakeld naar de Volt tweede generatie. En deze komt niet naar Europa. Of te wel, dit type is straks gewoon niet meer ondersteund en willen de dealers af van dit model. Tegelijkertijd komt de concurrent met steeds meer PHEV modellen waardoor de concurrentie ook nog toe neemt.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
GM heeft misbruik gemaakt van de subsidieregelingen in NL door hiermee een B product voor een Premium prijs in de markt te zetten. De Ampera is hier aanzienlijk duurder verkocht dan de Volt in de US, terwijl de gadgets met meerwaarde als onstar er uit waren geknutseld. Met pijn en moeite is de DAB+ module nog vervangen, gelukkig maar want anders was het echt een achterhaald product geweest... Spijtig dat GM ook de moeite niet heeft genomen om een premium service te bieden, kijk eens naar de vertalingen in het gebruikersmenu... sneu dat je zelfs dat niet onder controle hebt.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Morgoth
- Harde kern
- km-stand: 186000
- Lifetime: 49
Alex schreef:Als ik 3,5 jaar geleden voor 50 ruggen dit had gekocht,
dan kon ik daar nu nog ruim 40 ruggen voor beuren. Nu ik daar een Volt voor heb gekocht, zou ik met 15 ruggen spekkoper zijn.![]()
Ik kocht 10,5 jaar geleden dit voor 9000 euro. Dat kan ik er nog steeds voor krijgen. Inmiddels 23 jaar oud maar volgens de taxatie zelfs nog meer waard.

Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.