Ik ben blij dat het topic gesplitst is, Mod bedankt!
Ik ben geen ambtenaar die beslissingen maakt over wat de beste manier van handhaven is. Of het daadwerkelijk het meest effectieve middel is, weet ik dus niet. Dat is simpelweg mijn vak en expertise niet.
"Te hard rijden" is heel simpel en in mijn ogen helemaal geen onzin term:
als je huidige snelheid hoger is als de maximum toegestane snelheid dan is dit te hard.
Je argument dat de huidige maximale snelheden verouderd zijn, ben ik niet mee eens. Naar wat ik verneem, worden die constant te discussie gesteld en bijgesteld. De exacte snelheid is een combinatie van veiligheid en doorstroming en mileu en andere omstandigheden.
Het is prima als je vind dat de snelheid omhoog moet, maar zolang de wet zegt 120/130 heb je daar aan te houden, en niet voor eigen rechter spelen omdat je het te langzaam/verouderde regel vind.
Je stelt dat het verschil in snelheid gevaarlijk is. En daar stel ik je helemaal gelijk in. Dus als iedereen zich aan de maximum snelheid houd, minimaliseer je het snelheidsverschil. Serieus, als je dan zegt: iedereen moet sneller rijden, leg je het probleem maar bij een ander neer: zo makkelijk...
Ik vind het bijzonder dat je in dezelfde paragraaf waarin je zegt het verschil de boosdoener is, ook zegt dat het de langzaam-rijders hun schuld is dat er een snelheidsverschil is. In jouw ogen moet iedereen zich aan jouw snelheid aanpassen? of in ieder geval in de richting van 'sneller'.
Ik zie de verhoging naar 130km/h echt als een vergissing. Zeker wanneer de maximumsnelheid dan ook nog verschilt tussen 6 uur in de ochtend & 7 uur in de avond. Dat leid tot een hoger snelheidsverschil en dat is gevaarlijk, daar zijn we het over eens. Dat laatste zorgt ook nog eens voor verwarring, iets wat je zeker niet wil in het verkeer of regels in het algemeen.
Hoe hoger de snelheid des te meer afstand je nodig hebt om te remmen. feit: stopafstand bij 120 km/uur is 24 auto's van gemiddelde lengte. Bij nog hogere snelheden neemt deze afstand exponentieel toe! (bij reactietijd = 0)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ve ... /snelheid/
Een hogere snelheid is niet veiliger, en dat durf ik wel als feit te stellen.
Jammer dat je hier boos van geworden bent, wat zul jij vaak boos zijn ?
Maar goed, zoals ik het verwoordde: "Ik ben ervan overtuigt" geeft aan dat het een overtuiging/mening is, hoe kun je daar nou boos om worden. Wordt je ook boos als ik zeg dat mijn lievelingskleur blauw is, en dit niet onderbouw?
Je stelt dat iedereen die niet hard wil rijden maar van de weg af moet. Ik vind dat echt heel typerend voor je hele post.
Als je hard wilt rijden, ga je maar lekker naar het circuit zou ik zeggen, en houd je je op de openbare weg aan de regels.
Ook ik laat het hierbij denk ik, want met uitspraken als:
Razwer schreef:Als je niet (hard) wilt rijden, neem dan lekker een fiets zou ik zeggen.
Razwer schreef:Maar ja, snelheids belasting moet toch geint worden anders gaat de overheid failliet...
Razwer schreef:Soms vergeet ik dat niet iedereen van hetzelfde niveau is.
vind ik het discussiëren niet zo leuk.