Privé of zakelijk?
Re: Privé of zakelijk?
Ik denk misschien wel wat te moeilijk inderdaad... 
-
Lambert
- Newbie
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr 09 mar 2012, 17:32
- km-stand: 13564
- Lifetime: 5
- Auto: Bolt
- Locatie: Susteren
- Contacteer:
Re: Privé of zakelijk?
Ik heb hem ook zakelijk gekocht
-
Daniel
- Bekende
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 18:27
- km-stand: 38000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera
Re: Privé of zakelijk?
Dag allemaal,
Ook ik heb de ampera zakelijk gekocht. In 2011, zodat de auto nog in aanmerking kwam voor kia, mia en vamil (als ik de afkortingen goed heb onthouden). Dat betekent - zo heb ik mij laten vertellen - dat de auto in twee jaar tijd voor 164% mag worden afgeschreven. En natuurlijk 0% bijtelling, alhoewel ik de auto privé waarschijnlijk niet veel zal gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Daniel
Ook ik heb de ampera zakelijk gekocht. In 2011, zodat de auto nog in aanmerking kwam voor kia, mia en vamil (als ik de afkortingen goed heb onthouden). Dat betekent - zo heb ik mij laten vertellen - dat de auto in twee jaar tijd voor 164% mag worden afgeschreven. En natuurlijk 0% bijtelling, alhoewel ik de auto privé waarschijnlijk niet veel zal gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Daniel
Sinds maart 2012 is de ampera mijn auto voor dagelijks vervoer. Inmiddels een Tesla Model S (85 kWh performance, zwart, tech pakket, 21"lmv, sound, derde zitrij) besteld, levering in september/oktober 2013. De ampera wordt dan de auto van mijn vrouw.
- RobertLubbers
- Newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 20:06
- km-stand: 14697
- Lifetime: 26
- Auto: Ampera
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Privé of zakelijk?
Voor mij dezelfde situatie. Waarbij de afstand tot kantoor een kilometer is, dus dat gaat privé rijden worden...Hacky schreef:Ik lease de ampera zakelijk vanuit eigen holding.
-
Itampera
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 21:57
- km-stand: 37400
- Lifetime: 41
- Auto: Ampera
Re: Privé of zakelijk?
zakelijk gekocht
-
Accountant
- Newbie
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 31 mar 2012, 18:11
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Privé of zakelijk?
Ik ben wel benieuwd naar de overwegingen van degene die de auto privé hebben gekocht. Zonder fiscale voordelen en met een waardedaling van de accupacks in het verschiet lijkt mij een privé aankoop niet voor de hand liggen.
Zelf heb ik de auto zakelijk gekocht. Ik ben een IB-ondernemer (eenmanszaak) en het fiscale voordeel voor mij ligt op 52%. Met een VAMIL-regeling kun je de auto in het eerste jaar voor 75% afschrijven. Ik ben echter startende ondernemer kan kan de auto geheel willekeurig afschrijven, dus in 2012 in z'n geheel. BTW eraf, investeringsregelingen zijnde KIA en MAI betekent dit dat auto mij ongeveer € 7.000 netto kost in 2012. Ik heb een goede inruilprijs voor mijn auto gekregen en financier daar de € 7.000.
Het is natuurlijk wel zo dat de besparing aan inkomstenbelasting gedurende 2012 komt, en het geld voor de aankoop wel beschikbaar moet zijn bij aflevering van de auto.
Zelf heb ik de auto zakelijk gekocht. Ik ben een IB-ondernemer (eenmanszaak) en het fiscale voordeel voor mij ligt op 52%. Met een VAMIL-regeling kun je de auto in het eerste jaar voor 75% afschrijven. Ik ben echter startende ondernemer kan kan de auto geheel willekeurig afschrijven, dus in 2012 in z'n geheel. BTW eraf, investeringsregelingen zijnde KIA en MAI betekent dit dat auto mij ongeveer € 7.000 netto kost in 2012. Ik heb een goede inruilprijs voor mijn auto gekregen en financier daar de € 7.000.
Het is natuurlijk wel zo dat de besparing aan inkomstenbelasting gedurende 2012 komt, en het geld voor de aankoop wel beschikbaar moet zijn bij aflevering van de auto.
- PaulJ
- Vaste klant
- Berichten: 138
- Lid geworden op: ma 26 mar 2012, 22:07
- km-stand: 33000
- Lifetime: 19
- Auto: Ampera
- Locatie: IJsselstein
Re: Privé of zakelijk?
ik ben zo'n privé rijder. Vroeger altijd zakelijk gereden.Misschien moeilijk om dat mechanisme af te leren? De werkelijke reden is ,dat ik gevallen ben voor de bijzondere techniek en de rijervaring van de Ampera. Daar komt bij,dat ik meestal volledig elektrisch kan rijden. Dat levert een terugverdien effect op. Opel garandeert de accu's 8 jaar. Dan is de techniek wel weer zo ver voortgeschreden,dat er een nog aantrekkelijker opvolger klaar staat denk ik. Dus vooral liefhebbers argumenten met een beetje verstand.Je leeft maar één keer!
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
-
Engbert
- Newbie
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 19:39
- km-stand: 60
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Hooge Zwaluwe
Re: Privé of zakelijk?
Nog een privé rijder. Aangesproken door nieuwe techniek, geïnteresseerd in gebruik van duurzame energie.
In een vroeger leven gereden in Volvo's, 30000 km/jaar, nu, als 70+, nog 15000 km/jaar.
Zonnepanelen op ons dak leveren 3000 kWh per jaar. 5km rijden per kWh was de verwachting, dus 15000 km op zelf opgewekte stroom moest mogelijk zijn. Intussen blijkt 7 km per kWh te halen. Houdt dus nog kWh's over, afgezien van af en toe wat km's op benzine. Het vinden en gebruiken van zoveel mogelijk laadpalen is trouwens een leuke bijkomstigheid, je vindt ze op onverwachte plaatsen.
En dat alles in een zeer comfortabele wagen, zelfs meer comfort dan de voorgaande Volvo S70, merken we speciaal op lange ritten.
En overigens: een auto rijden is altijd te duur.
In een vroeger leven gereden in Volvo's, 30000 km/jaar, nu, als 70+, nog 15000 km/jaar.
Zonnepanelen op ons dak leveren 3000 kWh per jaar. 5km rijden per kWh was de verwachting, dus 15000 km op zelf opgewekte stroom moest mogelijk zijn. Intussen blijkt 7 km per kWh te halen. Houdt dus nog kWh's over, afgezien van af en toe wat km's op benzine. Het vinden en gebruiken van zoveel mogelijk laadpalen is trouwens een leuke bijkomstigheid, je vindt ze op onverwachte plaatsen.
En dat alles in een zeer comfortabele wagen, zelfs meer comfort dan de voorgaande Volvo S70, merken we speciaal op lange ritten.
En overigens: een auto rijden is altijd te duur.
-
bubblemaker
- Bekende
- Berichten: 77
- Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 16:14
- km-stand: 19408
- Lifetime: 9
- Auto: Ampera
Re: Privé of zakelijk?
Zakelijk gekocht voor zowel prive als zakelijk gebruik.
Verder dezelfde constructie toegepast als accountant.
Verder dezelfde constructie toegepast als accountant.
-
Bepu
- Stamgast
- Berichten: 296
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 18:55
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
- Locatie: Vlagtwedde
- Contacteer:
Re: Privé of zakelijk?
Ik ga de hem als ZZPer zakelijk rijden.
Geen bijtelling, 28% KIA en 36%MIA zijn natuurlijk heel aantrekkelijk. Wat ik precies met de VAMIL doe moet ik nog even bekijken (mag max 75% afschrijven in het eerste jaar).
Wel moet je rekening houden met het feit dat je MKB aftrek lager wordt, omdat deze over de winst wordt berekend na aftrek van alle andere onderdelen. Maar dan nog, betaalt de belasting flink bij.
Geen bijtelling, 28% KIA en 36%MIA zijn natuurlijk heel aantrekkelijk. Wat ik precies met de VAMIL doe moet ik nog even bekijken (mag max 75% afschrijven in het eerste jaar).
Wel moet je rekening houden met het feit dat je MKB aftrek lager wordt, omdat deze over de winst wordt berekend na aftrek van alle andere onderdelen. Maar dan nog, betaalt de belasting flink bij.