MIA
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: MIA
Acht weken na indienen de beschikking MIA en Vamil op papier ontvangen. KIA hoef je niet toe te passen.
Voorlopige aanslag had ik al aangepast, nu nog dit Goed bewaren tot aangifte over 2012.
Alex
Voorlopige aanslag had ik al aangepast, nu nog dit Goed bewaren tot aangifte over 2012.
Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Die gebruik ik wel, maar die loopt niet via AgentschapNL. Dat bedoelde ik eigenlijk. De brief is alleen MIA en Vamil.jotema schreef:Dag Alex,
Kia geeft je een extra aftrekpost.
Waarom gebruik je die niet?
Alex
Forum Sponsor, Buurauto
-
Bepu
- Stamgast
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
- Contacteer:
Heb mijn MIA/Vamil ook net binnen. Vroeg me al af hoelang het ging duren. Eerst hoor je weken niets en krijg dan een melding onder welk nummer het is geregistreerd (maar dat had je bij de aanvraag ook al gezien).
Kennelijk is dat het moment dat ze wakker worden. Want na drie weken heb ik de brief.
Ik ga nu ook de zaken regelen voor een thuislader. Daarvoor ga ik dan ook nog een aanvraag doen.
Kennelijk is dat het moment dat ze wakker worden. Want na drie weken heb ik de brief.
Ik ga nu ook de zaken regelen voor een thuislader. Daarvoor ga ik dan ook nog een aanvraag doen.
-
Dennis
- Newbie
- km-stand: 19400
- Lifetime: 34
- Contacteer:
Bij de aanschaf van de Ampera heb ik gelijk de thuislader besteld. De MIA aanvraag die ik heb gedaan bevat dus gelijk de aanvraag voor de thuislader, deze hoef ik dus niet apart aan te vragen. Heb nog geen bevestiging, maar volgens de dealer (Van Vliet in Woerden) zou dit geen probleem opleveren.
Sovereign Silver Ampera - Full options - Getinte ramen
-
Wim
- Newbie
- km-stand: 0
- Auto: Ampera-e
Ik heb MIA/Vamil aangevraagd voor de Ampera en voor de thuislader, inclusief groep, kabel, aanleg, hulpmaterialen enz. Vorige week heb ik van beide de goedkeuring ontvangen.
Cyber gray
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Re: MIA-VAMIL
De VAMIL wordt door vrijwel iedereen (ook door mij) verkeerd berekend. Het is waar dat je met VAMIL maximaal 75% in één jaar mag afschrijven. Startende ondernemers mogen (in de eerste drie jaren van de onderneming) 100% variabel afschrijven.
Maar wat is afschrijven? Afschrijving is het verschil tussen aankoop en restwaarde. Het verschil valt onder VAMIL.
Dus als de auto excl. BTW € 40.000 kost, en de restwaarde na vijf jaar 10% is, is de afschrijving € 36.000. Dat bedrag mag je voor 75% in één jaar afschrijven (starters 100%), dus € 27.000 (starters € 36.000). Je kunt dus € 3.000 minder afschrijven. Dat scheelt je bij 42% IB € 1.260 en bij 52% IB € 1.560.
Ook Opel en Chevrolet berekenen dit verkeerd. Het boekjaar sluit nog niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
(heb ik niet van mijzelf, maar van een belastingadviseur)
Groet, Alex
Maar wat is afschrijven? Afschrijving is het verschil tussen aankoop en restwaarde. Het verschil valt onder VAMIL.
Dus als de auto excl. BTW € 40.000 kost, en de restwaarde na vijf jaar 10% is, is de afschrijving € 36.000. Dat bedrag mag je voor 75% in één jaar afschrijven (starters 100%), dus € 27.000 (starters € 36.000). Je kunt dus € 3.000 minder afschrijven. Dat scheelt je bij 42% IB € 1.260 en bij 52% IB € 1.560.
Ook Opel en Chevrolet berekenen dit verkeerd. Het boekjaar sluit nog niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
(heb ik niet van mijzelf, maar van een belastingadviseur)
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
-
Niblick
- Bekende
- km-stand: 15000
Precies VAMIL geeft je een rentevoordeel of je kan met willekeurig afschrijven handig gebruik maken van een aantal grenswaarden zoals je in je voorbeeld noemt met de IB. De afschrijving op zich is niet het voordeel! Wordt wel vaak zo uitgelegd, maar dan hebben ze het vaak over het voordeel in dat ene boekjaar. Men vergeet erbij te vermelden dat je dan volgend jaar weer de volle mep kan afdragen. Je verschuift je afschrijving, je schrijft niet meer af.
Bij 20.000 km een verbruik van 2,4l/100km
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Het gaat om het verleggen van de winst, daamee de belasting druk van dat jaar. Het gaat om het voordeel van je liquiditeitspositie en het mogelijk rente voordeel. Maar blijft ook lastig als je toch al schommelt tussen verschillende belastingtarieven (42/52). En 4 of 5 jaar vooruit kijken is best lastig, hebben we vrijwel allemaal kunnen ervaren
.
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A