NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig ...

Waar is nog meer Opel Ampera & Chevrolet Volt info?
Paul99
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 08:21
km-stand: 26600
Lifetime: 13
Auto: Ampera
Locatie: Zandvoort

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door Paul99 »

Het is maar net hoe je ermee omgaat denk ik
Ik heb nu 2200 km gereden en sta nu op 1.2 km, dat is redelijk in de buurt van de norm
Woon werk is 27 km enkele reis
Geen laadpaal op het werk en thuis rommel ik met de VOLTEC op eigen kosten
Moet wel goed opletten want met af en toe een ritje op het werk is de accu net krap, dus voorverwarmen thuis en op de ritjes tussendoor de kachel op minimaal. Normaal verwarming op eco, ik Krijg overigens wel koude voeten met de verwarming op eco
Voor mij zou het goedkoper zijn om helemaal niet te laden want de stroom betaal ik zelf en de benzine wordt betaald
Maar ik vind dat het reel is dat we als pioniers er ook wel wat voor over moeten hebben om te pionieren :)
eco
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 22:07
km-stand: 23200
Lifetime: 13
Auto: Ampera-e

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door eco »

Tja, wat moet je nu met dergelijke berichtgeving:
1. Wie denkt er tegenwoordig nog serieus dat fabrieksnormen representatief zijn voor het werkelijke verbruik?
2. Het werkelijke verbruik wordt sterk beïnvloed door de rechtervoet van de chauffeur.
3. Bij een plugin hybride is behalve het rijgedrag ook van belang aantal en afstand van de ritten per dag en bovendien aanwezigheid van laadpalen en beschikbare tijd om de accu tussentijds te laden.
4. Zoals ook bij LPG/benzine hybrides zijn er leaserijders die onnodig op benzine rijden.

Hoe je het ook wendt of keert, bij hetzelfde rijgedrag zijn de plugin hybrides een stuk zuiniger dan de traditionele auto's. Over die verschillen zou de berichtgeving volgens mij moeten gaan.

Die leaserijder die het voor elkaar krijgt om 7,8 ltr per 100 km te verbruiken zal met zijn vorige auto vast ook een heel hoog verbruik hebben gerealiseerd... Dat bedrijven daar wat aan gaan doen via de invoering van een mobiliteitsbudget is niet meer dan logisch, maar dat heeft niets met de plugin hybrides te maken.
Thelosen
Vaste klant
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:04
km-stand: 23000
Lifetime: 24
Auto: Bolt

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door Thelosen »

Wel grappig dat iedereen meteen denkt aan niet juist gebruik door de berijder. Ik heb nog nergens de conclusie gelezen dat er op dit moment misschien nog niet genoeg laadpalen zijn om je auto op ieder gewenst moment bij te laden.

Het blijft frustrerend om ergens weer met een lege accu te moeten vertrekken omdat een gemeente maanden nodig heeft voor een verkeersbesluit.
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door shumway »

Ja, ga maar van Eindhoven naar Leiden, en probeer in Leiden een laadpaal te vinden.

Drama.

Weekendje weg geweest naar het Limburgsche Vijlen, en wat vinden we daar achter de Kerk en Rabobank, jawel, een laadpaal.

Beste ambtenaren van Leiden, gelukkig wordt ook het ontslagrecht voor ambtenaren aangepast ................
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
Poul
Moderator
Berichten: 2079
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door Poul »

shumway schreef:Ja, ga maar van Eindhoven naar Leiden, en probeer in Leiden een laadpaal te vinden.
Drama.
...
Beste ambtenaren van Leiden, gelukkig wordt ook het ontslagrecht voor ambtenaren aangepast ................
En het bizarre is dat in Noordwijkerhout en Katwijk vele laadpalen zijn te vinden :eh: . Dan snap je toch niet dat Leiden zo achterblijft? :thumbdown:

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gebruikersavatar
MrWhite
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 22:32
km-stand: 11646
Lifetime: 10
Auto: Ampera-e

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door MrWhite »

Het vervolg van een degelijk onderzoek

Heb je een plugin-hybride? Tankpas inleveren!:
http://www.autoblog.nl/heb-je-een-plugi ... -inleveren

Wel een cool dashboard heeft die Tesla S :D
Summit White Chevy Volt LTZ, 6000K Xenon, J&K Wandlader, mat zwarte velgen en grille, LED 'eyebrows', interieur LED kit
MartinM
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 sep 2012, 20:13
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door MartinM »

Tja, er is al veel over gezegd. Verbaasd me eigenlijk nog dat het verbruik bij veel mensen laag is.
Maar ja verbruik krijg je als:
- de regering eerst roept (kunduz accoord) dat de 500km regeling/ alleen zakelijk rijden eigenlijk verdwijnt.
Als je dan als lease rijder tussen 25 mei en 1 november een nieuwe auto nodig hebt voor zakelijk gebruik, en je niet het risico wil lopen om een auto van 50 of 60k tegen 20 of 25 procent te moeten bijtellen....
Vervolgens draait de regering dat weer terug, dus rijden er nu best wat mensen rond waar de ampera niet de eerste keus was. Wellicht worden de volgende ampera verkopen meer millieu dan geld gedreven. (Vlg. Poll op forum least merendeel hem om fiscale bijtelling en niet voor millieu.
- als dan ook de stichting die 10.000 palen zou neerzetten, er na 2000 palen mee ophoud, waardoor je geen aanvraag meer kunt indienen, en je woon-werk afstand niet toelaat om alleen op de zaak electra te tanken, en thuis niet een eigen parkeer plek hebt.....
- Opel dan ook de kabel voor publieke laadpunten niet kan leveren

Tja, denk dat de kop bij het verhaal beter kan zijn:
Millieu vriendelijk rijden nog ver weg: regering, energie bedrijven en opel maken er een rommel van.
Lithium white
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door Alex »

MartinM schreef:Tja, er is al veel over gezegd. Verbaasd me eigenlijk nog dat het verbruik bij veel mensen laag is.
Maar ja verbruik krijg je als:
- de regering eerst roept (kunduz accoord) dat de 500km regeling/ alleen zakelijk rijden eigenlijk verdwijnt.
Als je dan als lease rijder tussen 25 mei en 1 november een nieuwe auto nodig hebt voor zakelijk gebruik, en je niet het risico wil lopen om een auto van 50 of 60k tegen 20 of 25 procent te moeten bijtellen....
Vervolgens draait de regering dat weer terug, dus rijden er nu best wat mensen rond waar de ampera niet de eerste keus was. Wellicht worden de volgende ampera verkopen meer millieu dan geld gedreven. (Vlg. Poll op forum least merendeel hem om fiscale bijtelling en niet voor millieu.
- als dan ook de stichting die 10.000 palen zou neerzetten, er na 2000 palen mee ophoud, waardoor je geen aanvraag meer kunt indienen, en je woon-werk afstand niet toelaat om alleen op de zaak electra te tanken, en thuis niet een eigen parkeer plek hebt.....
- Opel dan ook de kabel voor publieke laadpunten niet kan leveren

Tja, denk dat de kop bij het verhaal beter kan zijn:
Millieu vriendelijk rijden nog ver weg: regering, energie bedrijven en opel maken er een rommel van.
Dan kun je gemakkelijk op de radio roepen dat je de tankpassen wilt blokkeren. Als de leaserijders zelf de brandstof moeten voorschieten heeft dat één voordeel: de berijder merkt direct wat het kost......
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie