NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig ...

Waar is nog meer Opel Ampera & Chevrolet Volt info?
Gebruikersavatar
Guinness
Stamgast
Berichten: 383
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 19:50
km-stand: 0
Lifetime: 20
Auto: Ampera

NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig ...

Bericht door Guinness »

Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NOS bericht

Bericht door Alex »

Guinness schreef:http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/sc/nos_nieuws/dk/nos.11-05-2012.0037/ms/0Km6drMaXh/r/1352101452/pa/248725
Ligt niet aan de auto, maar aan de chauffeur. (Of aan gemeentes en werkgevers die te laks zijn met palen plaatsen)

Wie de schoen past, trekke hem aan.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
fam_h
Vaste klant
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 23:31
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door fam_h »

1:13, ook al laad je niet op moet je daar volgens mij nog steeds je best voor doen om dat te halen.....
Gebruikersavatar
mc_alistair
Moderator
Berichten: 487
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 22:30
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door mc_alistair »

Ten eerste zijn fabrieksopgaves altijd in een LAB opstelling dus de gemiddelde gebruiker zal dat niet halen.
Mijn vorige auto Ford Mondeo 2.0TDI deed volgens de fabriek ook 1 op 19 :lol: nou 1 op 15 was echt wel max.

Daarbij, ik heb nu een levensduurverbruik van 2,7L op 100KM dat had de helft of minder kunnen zijn als het bedrijf waar ik werk op de locatie waar ik zit een laadpaal of stopcontact wil faciliteren. Maar dat doen ze helaas (nog) niet. Valt me vies tegen van een bedrijf dat zegt MVO te zijn (naar de buitenwereld) maar intern het niet echt uitstraalt.

(laatste was wel off-topic maar toch fijn om even van me af te schrijven :-))
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
Hanzzzz
Stamgast
Berichten: 426
Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
km-stand: 240000
Lifetime: 31
Auto: Ampera
Locatie: Baarn

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door Hanzzzz »

Niet en representatieve gemiddelde immer is alleen gekeken bij een lease maatschappij en dan ook nog bij maar een lease maatschappij.
BlackEyed
Vaste klant
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 19:55
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera
Locatie: Omg. Amstelveen

Re: NOS bericht

Bericht door BlackEyed »

Alex schreef:
Guinness schreef:http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/sc/nos_nieuws/dk/nos.11-05-2012.0037/ms/0Km6drMaXh/r/1352101452/pa/248725
Ligt niet aan de auto, maar aan de chauffeur. (Of aan gemeentes en werkgevers die te laks zijn met palen plaatsen)

Wie de schoen past, trekke hem aan.
Ligt wel degelijk aan de auto. Opel adverteert in Nederland met 80 km. Verwarming op normale stand en je houden aan de snelheid levert in de winter bij lange na niet 80 km.

Pure oplichting.

Overigens adverteert Chevrolet in Amerika met de Volt '38 miles'. Dat komt meer in de buurt.
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door Ivo »

Grappig hoe 1 leaseboer zijn eigen straatje probeert schoon te vegen. :twisted:

"Nieuws" is eigenlijk; als je niet netjes rijdt, verbruikt een auto meer dan beloofd :lol:

Ik was ooit eerder de enige binnen een leasepool die een bepaalde auto reed. Eerste brief van de leaseboer luidde "signalering"; "u rijdt veel zuinger dan de norm, goed zo."
2e brief; "u rijdt minder zuinig dan de norm, foei!"
Bleek dat ze de norm hadden aangepast naar het door mij behaalde verbruik in de eerste periode :wtf: Ik had overigens een hoger verbruik dan eerst, maar nog steeds lager dan de eerste "norm" :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
volt-NL
Stamgast
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Eindhoven

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door volt-NL »

uit het artikel kan ik alleen de beste:
Goede voorbeelden zijn er ook. Het braafste jongetje in de klas is een Ampera-chauffeur die een magische 0,4 scoort (1 liter per 250 kilometer)
en de slechtste halen:
Koploper in de ranglijst is een Ampera-rijder die een gemiddeld benzineverbruik van 7,8 liter per 100 kilometer scoort.
Maar wat nu het gemiddelde voor een Ampera/Volt is? Behalve dan de opmerking zie ik het niet staan
Gemiddeld verbruiken de auto's 80 procent meer brandstof dan hun fabrieksnorm belooft.
Volgens mij is het beloofde verbruik 1.2L/100km + 80% = 2.16L/100km. Vind ik persoonlijk een goed verbruik.

Ze vergeten er bij te vertellen dat het erg afhangt hoeveel kilometer je per dag rijdt. Als je alleen 20km heen en 20km terug rijdt naar je werk, dan haal ik ook wel 0.8l/100km. (Behalve als er weer een VW Touareg bij de oplaad paal gaat staan zoals vandaag, maar dit terzijde) Maar als je af en toe een keer naar Parijs moet, of naar Friesland (vanuit het zuiden van het land), dan haal je dat echt nooit met de huidige accu!

Persoonlijk denk ik dat de leasemaatschappij zelf niet over de verbruikscijfers heeft nagedacht en klakkeloos de fabriek cijfers heeft overgenomen.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door Ivo »

volt-NL schreef: Persoonlijk denk ik dat de leasemaatschappij zelf niet over de verbruikscijfers heeft nagedacht en klakkeloos de fabriek cijfers heeft overgenomen.
Ik denk dat dat zeker het geval is, tegenwoordig en in dit geval :!:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
RmG
Bekende
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 20:14
km-stand: 110000
Lifetime: 15
Auto: Ampera
Locatie: Badhoevedorp

Re: NOS / Telegraaf bericht, Stekker hybrides niet zo zuinig

Bericht door RmG »

Niet voor niets moest ik bij onze wagenparkbeheerder een onderbouwing opleveren waarin ik aannemelijk kon maken voldoende KM op stroom te kunnen gaan rijden.
En inderdaad op het werk èn thuis heb ik een laadpaal om dat ook werkelijk te kunnen realiseren. :clap:
Gelukkig gingen ze niet zover dat ik ook een 'brandstof-garantie" moest afgeven, een variant die ik ook wel eens heb horen noemen.

Maar ja, er zijn natuurlijk genoeg leaserijders die alleen voor de 0% bijtelling willen gaan, zich over de werkelijke kosten en consequenties niet druk willen maken en dus niet kiezen voor het concept van electrisch rijden. :thumbdown:
Ook bij onze wagenparkbeheerder stonden een aantal Prius rijders in de top 10 van brandstof verbruikers. :o

Dus net als de afweging tussen benzine, gas of diesel, die allemaal helder KM gerelateerd waren, moet je nu een duidelijke calculatie maken met stroom. Toen ik in een benzinewagen opeens vele en lange ritten moest gaan maken ontstond er ook een probleem met de calculatie van de wagen. :oops:
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
Plaats reactie